Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Porsche szykuje wersję 911 Safari oraz… nowe tylne skrzydło

Zwiększony prześwit i poszerzone nadkola sugerują, że nietypowa wariacja 911 jest w przygotowaniu, a my mamy jej zdjęcia.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 stycznia 2022
Porsche 911 Safari na śniegu
6

Minął ponad rok od momentu, kiedy namierzyliśmy nietypowy prototyp Porsche 911 podczas testów na Nurburgringu, a nadal nie mamy na jego temat żadnych oficjalnych informacji. Nowe komponenty i usunięta okleina maskująca na najnowszych zdjęciach szpiegowskich sugerują, że premiera nie jest wcale taka odległa.

Porównując dawne zdjęcia prototypu ze zdjęciami standardowego Porsche 992 można było zauważyć, że nadkola są wyposażone w dość pokaźne, prowizoryczne nakładki. Nie chodzi o to, że miały jakąś techniczną funkcję, a o ukrycie dodatkowej przestrzeni w nadkolach prototypu. Dzięki temu na pierwszy rzut oka auto wyglądało dość podobnie do standardowego 911.

Nowy kształt tylnego skrzydła

Na nowszych zdjęciach, które widzicie poniżej, te tymczasowe poszerzenia ewoluowały do postaci produkcyjnej. Ponadto prototyp ujawnia wloty na przedniej masce podobne do wersji GT3, zmodyfikowane zderzaki przedni i tylny (częściowo zamaskowane) i nowy kształt tylnego skrzydła. To ostatnie jasno wskazuje na inspirację oryginalnym Porsche 911 Safari, bo różni się designem od opcjonalnego skrzydła jakie można zamówić sobie do 911 Carrera poprzez program Porsche Exclusive Manufaktur.

Nowy kształt tylnego skrzydła 911 Safari Porsche
6

 

Podniesienie zawieszenia w tak dużym stopniu to znacząca zmiana, gdyż standardowe zawieszenie 911 nie jest adaptacyjne, poza podnoszeniem przedniej osi w celu pokonania np. progu zwalniającego. To jest jednak element ograniczony limitem prędkości, gdyż właściwie po podniesieniu przodu nie ma żadnej tolerancji pracy dla amortyzatorów.

Reklama

Poza nietypowo wysoką sylwetką ten prototyp nie wygląda na znacząco zmodyfikowany względem podstawowego modelu. Ma mniejsze felgi niż większość 911, ale założono na nie opony o wyższym profilu niż normalnie. Jest też mały element powyżej tylnej szyby, który wygląda na kamerę, być może sygnalizując przyszłe wykorzystanie wirtualnego lusterka wstecznego podobnego do tego, który już można znaleźć w niektórych JaguarachLand Roverach.

Porsche 911 Safari w kolorze czarnym na śniegu
6

Choć nie mamy oficjalnych informacji od Porsche na temat przeznaczenia prototypów, koncepcja wzmocnionego 911 do jazdy w lekkim terenie nie jest pozbawiona historycznego precedensu: międzynarodowe rajdy odgrywały dużą rolę we wczesnym dziedzictwie sportów motorowych 911, a model ten brał udział w rajdach na całym świecie np. w Rajdzie Safari od lat 70.

To nie tajemnica, że evo jest na ogół przeciwne crossoverom, ale fabryczne 911 Safari przedstawia wizję pojazdu, tu nie będzie zaskoczenia, za którego sterami chętnie byśmy usiedli. Jest możliwość, że prototypy służą testowaniu jakichś komponentów niepowiązanych z potencjalnym terenowym 911. Porsche dało jednak do zrozumienia, że planuje ekspansję 911 typoszeregu 992 o kolejne ciekawe wersje i wyspecjalizowane pochodne, więc może jest to jeszcze coś innego.

Drugie wydanie EVO magazine

Zamów drugie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić drugi numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Prowadzący Moto Stories
Podcast
Nadchodzące cyborgi motoryzacji

Co czeka nas w bliższej lub dalszej przyszłości motoryzacji? Czy będzie w niej miejsce dla petrolheada?

6 września 2022
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS
Porsche / 911 GT3 RS
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS z rozbudowanym aero i mocą 525 KM

Oto najbardziej ekstremalne GT3 RS w historii - torowa broń inspirowana sukcesami Porsche w sporcie.

17 sierpnia 2022
Porsche 356
Podcast
Speedstery - auta pożądane, choć nie do końca zrozumiałe

Pozbawione dachów, z pięknymi liniami nadwozia, rozbudzają serca petrolheadów od kilku już dekad.

7 sierpnia 2022
Lamborghini Huracan Sterrato
Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato niemal gotowy do produkcji

Wielkimi krokami zbliża się premiera uterenowionej wersji Lamborghini Huracan z silnikiem V10.

24 września 2022
Cadillac CT5-V Blackwing sylwetka z przodu
Cadillac / CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing - amerykańska odpowiedź na BMW M5 Competition

Doładowane sprężarką V8, 677 KM i ręczna skrzynia - czy te atrybuty wznoszą CT5-V na poziom BMW M5?

23 września 2022
Mercedes AMG C63 podczas prezentacji
Mercedes / C63 AMG
Poznajcie nowego, hybrydowego Mercedesa-AMG C63 S E-Performance

Do walki z BMW M3 AMG wystawia nowy model C63 S z czterema cylindrami, wtyczką i ogromną mocą 680 KM.

23 września 2022
Bentley Bentayga S 2022 podczas testu
Bentley Bentayga
2022 Bentley Bentayga S - z naciskiem na sport

Nowe ustawienia podwozia wystarczyły do stworzenia najlepiej jeżdżącej wersji Bentaygi.

21 września 2022
Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
Maserati / GranTurismo
Nowe Maserati GranTurismo Trofeo gotowe do wejścia na rynek

Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.

20 września 2022
Mazda CX-60 podczas testu
Mazda / CX-60
2022 Mazda CX-60 - w opozycji do Audi, BMW i Mercedesa

Mazda modelem CX-60 wykonuje krok w stronę klasy premium, ale czekamy na coś bardziej w stylu Evo.

16 września 2022
Rodzina Forda Mustanga
Ford Mustang
Ford wraca do Le Mans z nowym Mustangiem GT3

Przy okazji premiery nowego Mustanga zaprezentowano motosportowe plany Forda na najbliższe lata.

15 września 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio podczas testu
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - test przyszłego włoskiego klasyka

Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.

15 września 2022
Honda Civic e:HEV Sport podczas testu
Honda / Civic
2022 Honda Civic e:HEV Sport - w poszukiwaniu genów Type R

Najnowsza Honda Civic FL5 w wersji Sport jest swoistym przedsmakiem nowego Type R.

14 września 2022
Ferrari Purosangue prezentacja
Ferrari / Purosangue
Debiutuje Purosangue - Ferrari Utility Vehicle z wolnossącym V12

Oto odpowiedź Ferrari na Lambo Urus i AM DBX707 - najnowsze Purosangue z 725-konnym V12.

14 września 2022
Pagani Utopia sylwetka z przodu
Pagani / Utopia
Zaprezentowano nowe Pagani Utopia z silnikiem V12 o mocy 864 KM

Po sześciu latach prac Pagani zaprezentowało nowy model Utopia wyposażony w mocne V12 twin turbo.

13 września 2022