Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Zwiększony prześwit i poszerzone nadkola sugerują, że nietypowa wariacja 911 jest w przygotowaniu, a my mamy jej zdjęcia.
Minął ponad rok od momentu, kiedy namierzyliśmy nietypowy prototyp Porsche 911 podczas testów na Nurburgringu, a nadal nie mamy na jego temat żadnych oficjalnych informacji. Nowe komponenty i usunięta okleina maskująca na najnowszych zdjęciach szpiegowskich sugerują, że premiera nie jest wcale taka odległa.
Porównując dawne zdjęcia prototypu ze zdjęciami standardowego Porsche 992 można było zauważyć, że nadkola są wyposażone w dość pokaźne, prowizoryczne nakładki. Nie chodzi o to, że miały jakąś techniczną funkcję, a o ukrycie dodatkowej przestrzeni w nadkolach prototypu. Dzięki temu na pierwszy rzut oka auto wyglądało dość podobnie do standardowego 911.
Na nowszych zdjęciach, które widzicie poniżej, te tymczasowe poszerzenia ewoluowały do postaci produkcyjnej. Ponadto prototyp ujawnia wloty na przedniej masce podobne do wersji GT3, zmodyfikowane zderzaki przedni i tylny (częściowo zamaskowane) i nowy kształt tylnego skrzydła. To ostatnie jasno wskazuje na inspirację oryginalnym Porsche 911 Safari, bo różni się designem od opcjonalnego skrzydła jakie można zamówić sobie do 911 Carrera poprzez program Porsche Exclusive Manufaktur.
Podniesienie zawieszenia w tak dużym stopniu to znacząca zmiana, gdyż standardowe zawieszenie 911 nie jest adaptacyjne, poza podnoszeniem przedniej osi w celu pokonania np. progu zwalniającego. To jest jednak element ograniczony limitem prędkości, gdyż właściwie po podniesieniu przodu nie ma żadnej tolerancji pracy dla amortyzatorów.
Poza nietypowo wysoką sylwetką ten prototyp nie wygląda na znacząco zmodyfikowany względem podstawowego modelu. Ma mniejsze felgi niż większość 911, ale założono na nie opony o wyższym profilu niż normalnie. Jest też mały element powyżej tylnej szyby, który wygląda na kamerę, być może sygnalizując przyszłe wykorzystanie wirtualnego lusterka wstecznego podobnego do tego, który już można znaleźć w niektórych Jaguarach i Land Roverach.
Choć nie mamy oficjalnych informacji od Porsche na temat przeznaczenia prototypów, koncepcja wzmocnionego 911 do jazdy w lekkim terenie nie jest pozbawiona historycznego precedensu: międzynarodowe rajdy odgrywały dużą rolę we wczesnym dziedzictwie sportów motorowych 911, a model ten brał udział w rajdach na całym świecie np. w Rajdzie Safari od lat 70.
To nie tajemnica, że evo jest na ogół przeciwne crossoverom, ale fabryczne 911 Safari przedstawia wizję pojazdu, tu nie będzie zaskoczenia, za którego sterami chętnie byśmy usiedli. Jest możliwość, że prototypy służą testowaniu jakichś komponentów niepowiązanych z potencjalnym terenowym 911. Porsche dało jednak do zrozumienia, że planuje ekspansję 911 typoszeregu 992 o kolejne ciekawe wersje i wyspecjalizowane pochodne, więc może jest to jeszcze coś innego.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.
W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.
Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.