Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Zwiększony prześwit i poszerzone nadkola sugerują, że nietypowa wariacja 911 jest w przygotowaniu, a my mamy jej zdjęcia.
Minął ponad rok od momentu, kiedy namierzyliśmy nietypowy prototyp Porsche 911 podczas testów na Nurburgringu, a nadal nie mamy na jego temat żadnych oficjalnych informacji. Nowe komponenty i usunięta okleina maskująca na najnowszych zdjęciach szpiegowskich sugerują, że premiera nie jest wcale taka odległa.
Porównując dawne zdjęcia prototypu ze zdjęciami standardowego Porsche 992 można było zauważyć, że nadkola są wyposażone w dość pokaźne, prowizoryczne nakładki. Nie chodzi o to, że miały jakąś techniczną funkcję, a o ukrycie dodatkowej przestrzeni w nadkolach prototypu. Dzięki temu na pierwszy rzut oka auto wyglądało dość podobnie do standardowego 911.
Na nowszych zdjęciach, które widzicie poniżej, te tymczasowe poszerzenia ewoluowały do postaci produkcyjnej. Ponadto prototyp ujawnia wloty na przedniej masce podobne do wersji GT3, zmodyfikowane zderzaki przedni i tylny (częściowo zamaskowane) i nowy kształt tylnego skrzydła. To ostatnie jasno wskazuje na inspirację oryginalnym Porsche 911 Safari, bo różni się designem od opcjonalnego skrzydła jakie można zamówić sobie do 911 Carrera poprzez program Porsche Exclusive Manufaktur.
Podniesienie zawieszenia w tak dużym stopniu to znacząca zmiana, gdyż standardowe zawieszenie 911 nie jest adaptacyjne, poza podnoszeniem przedniej osi w celu pokonania np. progu zwalniającego. To jest jednak element ograniczony limitem prędkości, gdyż właściwie po podniesieniu przodu nie ma żadnej tolerancji pracy dla amortyzatorów.
Poza nietypowo wysoką sylwetką ten prototyp nie wygląda na znacząco zmodyfikowany względem podstawowego modelu. Ma mniejsze felgi niż większość 911, ale założono na nie opony o wyższym profilu niż normalnie. Jest też mały element powyżej tylnej szyby, który wygląda na kamerę, być może sygnalizując przyszłe wykorzystanie wirtualnego lusterka wstecznego podobnego do tego, który już można znaleźć w niektórych Jaguarach i Land Roverach.
Choć nie mamy oficjalnych informacji od Porsche na temat przeznaczenia prototypów, koncepcja wzmocnionego 911 do jazdy w lekkim terenie nie jest pozbawiona historycznego precedensu: międzynarodowe rajdy odgrywały dużą rolę we wczesnym dziedzictwie sportów motorowych 911, a model ten brał udział w rajdach na całym świecie np. w Rajdzie Safari od lat 70.
To nie tajemnica, że evo jest na ogół przeciwne crossoverom, ale fabryczne 911 Safari przedstawia wizję pojazdu, tu nie będzie zaskoczenia, za którego sterami chętnie byśmy usiedli. Jest możliwość, że prototypy służą testowaniu jakichś komponentów niepowiązanych z potencjalnym terenowym 911. Porsche dało jednak do zrozumienia, że planuje ekspansję 911 typoszeregu 992 o kolejne ciekawe wersje i wyspecjalizowane pochodne, więc może jest to jeszcze coś innego.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Okazuje się, że wciąż są na rynku samochody z dużymi motorami, które nie kosztują walizki pieniędzy.
Fani czekali na prawdziwe M3 Touring kilka dekad, ale czy warto go kupić? Odpowiedź brzmi: TAK!
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.