Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Rekord najdłuższego ciągłego poślizgu na lodzie od niedawna należy do Porsche Taycan GTS.
Rekordy są po to, aby je łamać, choć nie mielibyśmy nic przeciwko gdyby ten konkretny rekord przetrwał trochę dłużej. W 2023 roku Richard Meaden z redakcji Evo zabrał na lodowy tor Skodę Enyaq iV RS i ustanowił tam Rekord Guinessa najdłuższego ciągłego poślizgu na lodzie wynoszący 7,351 km. Imponująca próba, ale od tego czasu rekord został pobity już dwukrotnie - najpierw na 14,809 km, a teraz 17,503 km. Po swojej trwającej 46 minut próbie obecnym rekordzistą jest firma Porsche.
Instruktor Porsche Experience, Jen Richter, ustanowił ten rekord za kierownicą nowego Taycana GTS. Były to dokładnie 132 okrążenia kontrolowanego slajdu na lodowym torze wytyczonym w Porsche Arctic Centre w miejscowości Levi w Finlandii. Okrągły tor powstał specjalnie na potrzeby tej próby, a na samochodzie zamontowano zestaw kolcowanych opon Michelin.
Pierwotnie Richter wykonał przejazd na długich kolcach i zdołał przebyć w poślizgu 11 kilometrów, nim zauważył zniszczenia toru uniemożliwiające dalszą jazdę. Z tego powodu zmieniono kolce w oponach na krótsze, milimetrowe, na których udało się dokonać rekordowego przejazdu. Próba odbyła się po zmroku, bo niższa temperatura przyczyniła się do uzyskania bardziej spójnej powierzchni lodu.
Taycan został wyposażony w aparaturę GPS mierzącą przebyty dystans i przeciążenia, ale czujniki monitorowały też kierownicę, pedał gazu i pedał hamulca, aby sędziowie mieli jasność, że był to jeden ciągły poślizg.
To jeden z wielu rekordów w talii Porsche Taycan. Wcześniej model ten pokonał najwyższe przewyższenie wśród samochodów elektrycznych (2023, 5573 metry), był najszybszym autem poruszającym się w zamkniętym budynku (2021, 164 km/h) i wykonał najdłuższy drift wśród samochodów elektrycznych (2020, 42 171 m).
Tak Jen Richter skomentował swój wyczyn: „Tym wpisem do Księgi Rekordów Guinnessa Taycan po raz kolejny udowodnił swoje predyspozycje do jazdy w poślizgu, nawet z napędem na wszystkie koła. Fakt, że Taycan GTS może być tak dobrze kontrolowany nawet w ekstremalnych warunkach, świadczy o jego doskonałym podwoziu i zrównoważonych osiągach”.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.
AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.
Elektryfikacja musi zaczekać. Porsche będzie produkować to, czego faktycznie chcą ich klienci.
Elektryczny Cayman/Boxster kiedyś się pojawi, ale teraz Porsche skupia się na napędach spalinowych.