Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Rekord najdłuższego ciągłego poślizgu na lodzie od niedawna należy do Porsche Taycan GTS.
Rekordy są po to, aby je łamać, choć nie mielibyśmy nic przeciwko gdyby ten konkretny rekord przetrwał trochę dłużej. W 2023 roku Richard Meaden z redakcji Evo zabrał na lodowy tor Skodę Enyaq iV RS i ustanowił tam Rekord Guinessa najdłuższego ciągłego poślizgu na lodzie wynoszący 7,351 km. Imponująca próba, ale od tego czasu rekord został pobity już dwukrotnie - najpierw na 14,809 km, a teraz 17,503 km. Po swojej trwającej 46 minut próbie obecnym rekordzistą jest firma Porsche.
Instruktor Porsche Experience, Jen Richter, ustanowił ten rekord za kierownicą nowego Taycana GTS. Były to dokładnie 132 okrążenia kontrolowanego slajdu na lodowym torze wytyczonym w Porsche Arctic Centre w miejscowości Levi w Finlandii. Okrągły tor powstał specjalnie na potrzeby tej próby, a na samochodzie zamontowano zestaw kolcowanych opon Michelin.
Pierwotnie Richter wykonał przejazd na długich kolcach i zdołał przebyć w poślizgu 11 kilometrów, nim zauważył zniszczenia toru uniemożliwiające dalszą jazdę. Z tego powodu zmieniono kolce w oponach na krótsze, milimetrowe, na których udało się dokonać rekordowego przejazdu. Próba odbyła się po zmroku, bo niższa temperatura przyczyniła się do uzyskania bardziej spójnej powierzchni lodu.
Taycan został wyposażony w aparaturę GPS mierzącą przebyty dystans i przeciążenia, ale czujniki monitorowały też kierownicę, pedał gazu i pedał hamulca, aby sędziowie mieli jasność, że był to jeden ciągły poślizg.

To jeden z wielu rekordów w talii Porsche Taycan. Wcześniej model ten pokonał najwyższe przewyższenie wśród samochodów elektrycznych (2023, 5573 metry), był najszybszym autem poruszającym się w zamkniętym budynku (2021, 164 km/h) i wykonał najdłuższy drift wśród samochodów elektrycznych (2020, 42 171 m).
Tak Jen Richter skomentował swój wyczyn: „Tym wpisem do Księgi Rekordów Guinnessa Taycan po raz kolejny udowodnił swoje predyspozycje do jazdy w poślizgu, nawet z napędem na wszystkie koła. Fakt, że Taycan GTS może być tak dobrze kontrolowany nawet w ekstremalnych warunkach, świadczy o jego doskonałym podwoziu i zrównoważonych osiągach”.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.