Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Prodrive Hunter BRX T1+ wyjechał na drogi publiczne prosto z Dakaru

Spece z Prodrive stworzyli drogową wersję rajdowego Huntera, a przy okazji dodali mu nieco osiągów.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

18 marca 2022
Prodrive Hunter BRX T1+
14

Na hasło "drogowa wersja wyczynowego auta" na myśl przychodzą takie auta jak Porsche 911 GT3 czy Lamborghini Huracan STO, ale goście z Prodrive mają na to inny pomysł. Poznajcie Huntera BRX T1+ - samochód na drogi publiczne, którego pierwowzorem jest rajdówka stworzona na potrzeby Rajdu Dakar. Kierowcą Huntera podczas tego rajdu był dziewięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata Sebastien Loeb.

Prodrive Hunter BRX T1+ sesja w studiu
14

Samochód drogowy bazuje na tym samym podwoziu z wysokowytrzymałej stali co oryginalny, pustynny łazik i nawet napędza go ten sam silnik - 3.5 l V6 Ecoboost od Forda (F150 Raptor, GT). Zachowano w nim atrybuty wersji wyczynowej takie jak sucha miska olejowa, ale tutaj nie istnieją przepisy ograniczające moc auta, więc dostał on solidny zastrzyk koni mechanicznych. Dokładnie ma ich ponad 600, a moment obrotowy silnika wynosi 700 Nm. Nadal silnik współpracuje z sekwencyjną skrzynią sześciobiegową, ale tradycyjną dźwignię zastąpiono łatwiejszymi w użytku łopatkami.

Prodrive Hunter BRX T1+ potężne koła i zawieszenie
14

Tak jak w wersji na Dakar jest tu układ zawieszenia z podwójnymi wahaczami przy każdym kole. Bardziej niezwykłe są podwójne amortyzatory z regulacją, których skok wynosi 400 mm - o 50 mm więcej niż w wyczynowej wersji, pewnie po to, żeby radzić sobie ze szczególnie trudnymi przeszkodami w mieście… Mówiąc poważnie, mimo większego skoku zawieszenia auto jest o 100 mm niżej zawieszone, ale zachowuje te same 35-calowe koła i terenowe opony, za którymi kryją się sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe i wentylowane tarcze. W teorii Hunter potrafi osiągnąć 100 km/h w około 4 sekundy i popędzić 290 km/h, ale ze względu na opony pozostaje autem typowo do zabawy w terenie, a nie na track dayu.

Reklama
Prodrive Hunter BRX T1+ wnętrze auta
14

Nadwozie wykonane z kompozytów węglowych do pewnego stopnia przypomina samochód firmowy Loeba. Duże, boczne sekcje, które w samochodzie rajdowym służą jako miejsce na koła zapasowe, teraz są wlotami powietrza wspomagającymi chłodzenie układu napędowego. 480-litrowy zbiornik paliwa można zmienić, aby dostosować go do własnych potrzeb i zapewnić np. dodatkową przestrzeń na bagaż. Prodrive zwrócił się również do Iana Calluma o stworzenie wnętrza bardziej pasującego do samochodu drogowego, w którym w miarę możliwości dodano elementy wygłuszające, wymieniono wyścigowe kubełki na bardziej przyjazne dla samochodów drogowych oraz zainstalowano konsolę środkową. Mimo to pozostawiono hydrauliczną dźwignię hamulca ręcznego, a samochód pozostaje w dużej mierze samochodem rajdowym, także w zakresie wyposażenia wnętrza.

Prototyp Huntera zarabia obecnie na swoje utrzymanie i zabawia potencjalnych klientów podczas tournée po Bliskim Wschodzie. Pierwsze dostawy zaplanowano na koniec obecnego roku. Cena? 1,25 mln funtów (6,93 mln zł) plus podatki.

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A110 R Ultime nurburgring
Alpine / A110
Alpine A110 R Ultime pobiło czas Porsche 991 Turbo S na Nürburgringu

Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…

7 lutego 2025
Ferrari 296 VS spyshot
Ferrari / 296 VS
Ferrari 296 VS - Maranello pracuje nad następcą 488 Pista

Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.

7 lutego 2025
Alpine A390 spyshot
Alpine / A390
Elektryczny crossover Alpine A390 przyłapany podczas testów

Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.

6 lutego 2025
Ferrari EV crossover
Ferrari
Pierwsze elektryczne Ferrari zadebiutuje w październiku 2025

Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.

6 lutego 2025
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH jest gotowy na Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

5 lutego 2025
Audi RS6 zmiana nazwy
Audi / RS6
Audi RS6 z V8 pod maską jeszcze nie znika z rynku

Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.

4 lutego 2025
Cupra Raval spyshot
Cupra / Raval
Nadchodzi Cupra Raval - mały, przystępny elektryk z Hiszpanii

Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.

3 lutego 2025
Ford GT LMDh Le Mans
WEC
W 2027 roku Ford ponownie zmierzy się z Ferrari w Le Mans

Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.

31 stycznia 2025
Jannarelly Ælla-60 design
Jannarelly
Jannarelly życzy sobie 3,65 mln zł za przebudowane Ferrari 360

Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.

31 stycznia 2025
Polestar Arctic Circle seria
Polestar
Polestar rozszerza gamę projektów specjalnych Arctic Circle

Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.

31 stycznia 2025
Morgan flagowiec teaser
Morgan / Plus Six
Morgan Plus Six odszedł, ale… będzie nowy sześciocylindrowy flagowiec

Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.

30 stycznia 2025
BMW M3 CS Touring teaser
BMW / M3 CS
Nowe BMW M3 CS Touring - 300 km/h w rodzinnym stylu

Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.

30 stycznia 2025