Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Prototyp nowego Mustanga przyłapany w USA

Muscle car z Dearborn w swojej kolejnej odsłonie nadal będzie wyposażony w silnik V8.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

21 stycznia 2022
Prototyp nowego Mustanga
8

Jakiś czas temu spotterzy wykryli prototyp następnego Mustanga podczas testów w USA. Dodajmy tylko, że obecny model jest na rynku od 2015 roku i udowodnił swoją wartość wysoką sprzedażą od samego początku. Pomimo spadku zainteresowania tym modelem w ostatnim czasie nadal nosi miano najpopularniejszego samochodu sportowego na świecie. Stało się to w dużej mierze dzięki wprowadzeniu do produkcji samochodów z kierownicą po prawej stronie i ich popularności na rynkach takich jak Wielka Brytania i Australia, co zwiększyło ich międzynarodową atrakcyjność.

Teraz czas na nowego Mustanga i jest to wyjątkowo interesujący samochód do obserwowania. Co prawda pojawił się elektryczny SUV o nazwie Mustang Mach-E, ale Mustang pozostanie w dobrze znanej formie - coupe (ewentualnie kabriolet), silnik V8 i napęd na tylne koła. 

Tak naprawdę sfotografowany prototyp niewiele nam zdradza, bo sylwetka auta mocno przypomina obecnego Mustanga, a nawet ma takie same niektóre elementy np. koła czy lusterka. Kwestia czy nowy model będzie jedynie rozwinięciem starego na tej samej płycie podłogowe, czy na innej z koncernu Ford pozostaje na razie tajemnicą. Jeśli zostanie starszy typ platformy to konieczne będą spore zmiany, by pomieścić dwa kluczowe elementy, które Ford chce wprowadzić w tej generacji Mustanga.

Prototyp nowego Mustanga z boku
8

Pierwszy z tych elementów to napęd na wszystkie koła. Ten typ napędu jest popularny w chłodniejszych stanach oraz w Kanadzie, gdzie zima naprawdę potrafi dać o sobie znać. Dodge z powodzeniem oferuje swojego Challengera z napędem 4x4, więc jest na to rynek i Ford chce dorównać swojemu największemu konkurentowi na najważniejszych rynkach.

Napęd na wszystkie koła i hybryda plug-in? 

Reklama

Druga plotka mówi o zrobieniu hybrydowej wersji Mustanga, by powoli przyzwyczajać klientów tego modelu na większą elektryfikację i w końcu przejście w pełni na EV. Ta technologia mogłaby być wprowadzona, by za jednym razem zmniejszyć drastycznie emisję i poprawić osiągi. Nie ma jeszcze informacji o typie układu, który Ford zamierza zastosować, ale duże inwestycje Forda zarówno w miękkie hybrydy, jak i plug-in powinny przynieść korzyści dla producenta nawet w przypadku Mustanga.

Jedną z możliwych opcji jest napęd, który trafia obecnie do Forda Explorera. To hybryda typu plug-in, w której dominującą rolę ma 3-litrowy motor benzynowy V6 typu Ecoboost. Współpracuje z nim silnik elektryczny i bateria o pojemności 13.6 kWh, a łączna moc układu wynosi 457 KM i 825 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W kwestii mocy to mniej więcej tyle ile ma obecny Mustang GT, ale moment obrotowy przebija wynik 5-litrowego V8 z dużym zapasem. Nie ma żadnej informacji, że taki napęd mógłby trafić pod maskę Mustanga następnej generacji, ale jest to jedna z opcji.

Patrząc na mocno zamaskowany samochód testowy nie można wywnioskować zbyt wiele na temat wyglądu nowego modelu. Sylwetka jest podobna - długa maska i łagodnie pochylona tylna szyba kończąca się dyskretnym spoilerem to elementy, które już dobrze znamy. Dotychczasowy model odniósł spektakularny sukces, więc może designerzy nie będą robić rewolucji i jedynie dopracują kształty i detale. Na pewno można popracować nad przednim oświetleniem - nowe reflektory typu LED pozwolą zrobić smuklejsze klosze i tym samym jeszcze bardziej agresywny przód niż obecnie.

W USA często bywa tak, że prototypy na drogach oznaczają, że debiut nie jest odległy, a ponieważ zwyczaj ujawniania samochodów na miesiące przed trafieniem do sprzedaży jest już normą, nie powinniśmy długo czekać, aby zobaczyć ten samochód w pełnej krasie. Pytanie, ile czasu zajmie Fordowi homologacja na rynki europejskie, ale miejmy nadzieję, że dotrze do nas zanim przepisy dotyczące emisji spalin zmienią się na jeszcze bardziej rygorystyczne.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
2024 Tesla Model 3 Performance premiera
Tesla / Model 3
Debiutuje nowa Tesla Model 3 w sportowej wersji Performance

Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.

25 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Lamborghini Urus SE premiera
Lamborghini / Urus
Hybrydowe Lamborghini Urus SE rzuca wyzwanie Ferrari Purosangue

Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.

24 kwietnia 2024
Mercedes-Benz G580 EV premiera
Mercedes / klasa G
Mercedes-Benz G580, czyli nowa elektryczna G-klasa

Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
BMW / seria 4
BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

24 kwietnia 2024
2024 BMW i4 eDrive35 test
BMW / i4
BMW i4 eDrive35 Gran Coupe - czy mniej znaczy więcej?

Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?

23 kwietnia 2024
2024 Range Rover Electric prototyp
Land Rover / Range Rover
Pojawiły się pierwsze oficjalne informacje na temat Range Rovera EV

Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.

23 kwietnia 2024
2024 Aston Martin DBX707 lifting
Aston Martin / DBX707
Aston Martin DBX707 przeszedł udany przeszczep wnętrza z Vantage’a

Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.

22 kwietnia 2024
2024 Porsche Cayenne GTS prezentacja
Porsche / Cayenne
2024 Porsche Cayenne GTS - nowy konkurent dla X5M i X6M

Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.

22 kwietnia 2024
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe premiera
Mercedes / AMG GT63 S
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe - najszybsze AMG w historii

Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.

22 kwietnia 2024
Aston Martin DB12 Volante test
Aston Martin / DB12
Aston Martin DB12 Volante - brytyjski pogromca Ferrari?

Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.

18 kwietnia 2024