Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Prototyp nowego Mustanga przyłapany w USA

Muscle car z Dearborn w swojej kolejnej odsłonie nadal będzie wyposażony w silnik V8.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

21 stycznia 2022
Prototyp nowego Mustanga
8

Jakiś czas temu spotterzy wykryli prototyp następnego Mustanga podczas testów w USA. Dodajmy tylko, że obecny model jest na rynku od 2015 roku i udowodnił swoją wartość wysoką sprzedażą od samego początku. Pomimo spadku zainteresowania tym modelem w ostatnim czasie nadal nosi miano najpopularniejszego samochodu sportowego na świecie. Stało się to w dużej mierze dzięki wprowadzeniu do produkcji samochodów z kierownicą po prawej stronie i ich popularności na rynkach takich jak Wielka Brytania i Australia, co zwiększyło ich międzynarodową atrakcyjność.

Teraz czas na nowego Mustanga i jest to wyjątkowo interesujący samochód do obserwowania. Co prawda pojawił się elektryczny SUV o nazwie Mustang Mach-E, ale Mustang pozostanie w dobrze znanej formie - coupe (ewentualnie kabriolet), silnik V8 i napęd na tylne koła. 

Tak naprawdę sfotografowany prototyp niewiele nam zdradza, bo sylwetka auta mocno przypomina obecnego Mustanga, a nawet ma takie same niektóre elementy np. koła czy lusterka. Kwestia czy nowy model będzie jedynie rozwinięciem starego na tej samej płycie podłogowe, czy na innej z koncernu Ford pozostaje na razie tajemnicą. Jeśli zostanie starszy typ platformy to konieczne będą spore zmiany, by pomieścić dwa kluczowe elementy, które Ford chce wprowadzić w tej generacji Mustanga.

Prototyp nowego Mustanga z boku
8

Pierwszy z tych elementów to napęd na wszystkie koła. Ten typ napędu jest popularny w chłodniejszych stanach oraz w Kanadzie, gdzie zima naprawdę potrafi dać o sobie znać. Dodge z powodzeniem oferuje swojego Challengera z napędem 4x4, więc jest na to rynek i Ford chce dorównać swojemu największemu konkurentowi na najważniejszych rynkach.

Napęd na wszystkie koła i hybryda plug-in? 

Reklama

Druga plotka mówi o zrobieniu hybrydowej wersji Mustanga, by powoli przyzwyczajać klientów tego modelu na większą elektryfikację i w końcu przejście w pełni na EV. Ta technologia mogłaby być wprowadzona, by za jednym razem zmniejszyć drastycznie emisję i poprawić osiągi. Nie ma jeszcze informacji o typie układu, który Ford zamierza zastosować, ale duże inwestycje Forda zarówno w miękkie hybrydy, jak i plug-in powinny przynieść korzyści dla producenta nawet w przypadku Mustanga.

Jedną z możliwych opcji jest napęd, który trafia obecnie do Forda Explorera. To hybryda typu plug-in, w której dominującą rolę ma 3-litrowy motor benzynowy V6 typu Ecoboost. Współpracuje z nim silnik elektryczny i bateria o pojemności 13.6 kWh, a łączna moc układu wynosi 457 KM i 825 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W kwestii mocy to mniej więcej tyle ile ma obecny Mustang GT, ale moment obrotowy przebija wynik 5-litrowego V8 z dużym zapasem. Nie ma żadnej informacji, że taki napęd mógłby trafić pod maskę Mustanga następnej generacji, ale jest to jedna z opcji.

Patrząc na mocno zamaskowany samochód testowy nie można wywnioskować zbyt wiele na temat wyglądu nowego modelu. Sylwetka jest podobna - długa maska i łagodnie pochylona tylna szyba kończąca się dyskretnym spoilerem to elementy, które już dobrze znamy. Dotychczasowy model odniósł spektakularny sukces, więc może designerzy nie będą robić rewolucji i jedynie dopracują kształty i detale. Na pewno można popracować nad przednim oświetleniem - nowe reflektory typu LED pozwolą zrobić smuklejsze klosze i tym samym jeszcze bardziej agresywny przód niż obecnie.

W USA często bywa tak, że prototypy na drogach oznaczają, że debiut nie jest odległy, a ponieważ zwyczaj ujawniania samochodów na miesiące przed trafieniem do sprzedaży jest już normą, nie powinniśmy długo czekać, aby zobaczyć ten samochód w pełnej krasie. Pytanie, ile czasu zajmie Fordowi homologacja na rynki europejskie, ale miejmy nadzieję, że dotrze do nas zanim przepisy dotyczące emisji spalin zmienią się na jeszcze bardziej rygorystyczne.

Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Parada w Warszawie
Prezentacja Partnera
Rodzinne emocje Ducati

„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.

25 czerwca 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Ahoj Mazury! - Idealny start projektu "Yokohama on Tour"

Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie. 

25 czerwca 2024
Thornley Kelham European RS restomod
Restomod
Thornley Kelham European RS to lekkość i szybkość w stylu retro

Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.

25 lipca 2024
2025 Porsche Cayenne EV news
Porsche / Cayenne
Nowe Cayenne EV będzie sprzedawane równolegle z modelami spalinowymi

Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.

25 lipca 2024
McLaren 750S coupe test
McLaren / 750S
McLaren 750S - ośmiocylindrowa odpowiedź na hybrydowe Ferrari 296 GTB

Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.

25 lipca 2024
BMW M5 G90 gama M Performance
BMW / M5
BMW pokazało gamę lekkich akcesoriów M Performance dla nowego M5

Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.

24 lipca 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH rozpoczął przygotowania do Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

22 lipca 2024
Ferrari F250 prototyp
Ferrari F250
Hipersamochód z Maranello coraz bliżej - pojawiły się nowe zdjęcia

Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.

22 lipca 2024
2024 Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid test
Porsche / 911 Carrera GTS
Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid - najlepsza Carrera z rodziny 992

Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.

21 lipca 2024
2025 Bentley Flying Spur news
Bentley / Flying Spur
Flying Spur Hybrid będzie najmocniejszą limuzyną w historii Bentleya

Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.

19 lipca 2024
2024 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid news
Porsche / Panamera
Porsche wprowadza na rynek nową 782-konną Panamerę Turbo S E-Hybrid

Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.

18 lipca 2024
Porsche Macan i Macan 4S premiera
Porsche / Macan
Można już zamawiać podstawowe Porsche Macan EV z napędem na tył

W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.

17 lipca 2024
2024 Audi A5/S5 premiera
Audi / S5
Debiutuje Audi A5 i S5 według nowej formuły

Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.

17 lipca 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro coupe
Mercedes / AMG GT
Nowy Mercedes-AMG GT 63 Pro ma 612 KM i torowe usposobienie

Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.

15 lipca 2024