Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Porsche wzięło 911 GT3 i stworzyło wyjątkowy wóz wymykający się wszelkim regulacjom - GT3 R Rennsport.
W niedawnej przeszłości z fabryk Porsche wyjeżdżały m.in. 911 GT2 RS Clubsport czy współczesne 935, dlatego firma ze Stuttgartu na pewno wie jak zrobić ultra-ekskluzywny torowy samochód dla klienta prywatnego. Podczas tegorocznej imprezy Rennsport Reunion - czterodniowego zlotu wszelkich sportowych Porsche na torze Laguna Seca - niemiecki producent zaprezentował kolejny tego typu projekt. Tym razem za bazę posłużyło wyścigowe 911 GT3 R.
Model o nazwie 911 GT3 R Rennsport będzie limitowany do zaledwie 77 sztuk. Od strony technicznej wnosi mechanikę i aerodynamikę bazowego modelu wyścigowego na zupełnie inny poziom. Normalne samochody klasy GT3 podlegają regulacjom wyrównywania osiągów (Balance of Performance), przez co ich masa oraz moc silnika jest ściśle określona przez sędziów sportowych. GT3 R Rennsport przeznaczone dla klienta prywatnego nie musi podlegać żadnym tego typu przepisom.
W efekcie jego 4.2-litrowy wolnossący bokser może osiągać aż 620 KM i kręcić się do 9400 obrotów (+55 KM względem auta GT3), a przy tym jest dostosowany do spalania ekologicznego, syntetycznego paliwa. Dodatkową moc wykrzesano przy pomocy dedykowanych wałków rozrządu i tłoków. Moc wędruje na tylną oś poprzez 6-stopniową skrzynię sekwencyjną obsługiwaną łopatkami przy kierownicy. Klienci mogą wybrać bardzo głośny wydech przelotowy, ale jeśli celem jest jazda po torze podczas zorganizowanych wydarzeń, w ofercie są także wersje uwzględniające limity hałasu na torze.
Konstrukcja zawieszenia pochodzi wprost z samochodu klasy GT3 - są to podwójne wahacze z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. Przy każdym kole zamontowano zestaw wyścigowych, aluminiowych hamulców typu monoblok i pięciostopniowe, regulowane kolumny zawieszenia KW. Mają one szybką, predefiniowaną regulację geometrii możliwą dzięki zastosowaniu specjalnych podkładek zamiast tradycyjnego gwintu. Porsche we współpracy z Michelin stworzyło specjalną oponę przeznaczoną do modelu GT3 R Rennsport, której główną zaletą jest łatwiejsze dogrzewanie.

Cała ta mechanika otrzymała zupełnie nowe nadwozie, z którego tylko maska pochodzi z seryjnego GT3 - reszta to specjalnie opracowane karbonowe panele. Przednie kanały chłodzące i skrzydełka aerodynamiczne zostały dla tego modelu przeprojektowane. W celu zmniejszenia oporu powietrza lusterka w drzwiach zostały zastąpione skierowanymi do tyłu kamerami, które przesyłają obraz na trzy ekrany rozmieszczone w jednoosobowym kokpicie.
Olbrzymie tylne skrzydło Rennsporta zaprojektowano jako żywe odniesienie do wyścigowego modelu 935/77 startującego w wyścigach długodystansowych przed 45 laty. Tylny zderzak dostał duże wycięcie, w którym wyprowadzono końcówki wydechu. Dbałość o niską masę widać w danych - auto waży około 1240 kg, czyli całe 210 kg mniej niż drogowe GT3 RS.
Nowe Porsche 911 GT3 R Rennsport jest oferowane z kilkoma wariantami malowania nadwozia inspirowanymi bogatą wyścigową przeszłością marki. Są wśród nich barwy takie jak Ruby Red czy Signal Orange. Sam producent określa ten wóz jako “prawdopodobnie najbardziej ekstremalne torowe Porsche w historii” i żąda za nie odpowiednio dużej kasy - kwotą otwierającą cennik jest 951 tysięcy euro.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.