Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Przywitajcie nowe Mini Convertible, na razie w wersji spalinowej

Nowe Mini z miękkim dachem oferuje 2-litrowy benzynowy motor turbo o mocy 163 lub 204 KM.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

10 października 2024
2025 Mini Convertible Cooper S
17

Mini wprowadza na rynek nową generację w wersji nadwoziowej Convertible, czyli kabriolet. W przeciwieństwie do panujących trendów samochód ten na razie będzie dostępny tylko w wersji benzynowej. Wynika to z faktu, że brytyjska fabryka Mini w Oksfordzie nie będzie produkować elektrycznych wariantów tego samochodu co najmniej do 2026 roku.

W tej chwili można więc zamówić sobie otwarte Mini w jednym z dwóch wariantów napędowych. W obu przypadkach mamy do czynienia z silnikiem czterocylindrowym z turbodoładowaniem połączonym ze skrzynią automatyczną 8-stopniową przesyłającą moc na przednie koła. Parametry słabszej wersji Cooper to 2.0 163 KM i 250 Nm, mocniejszy motor wersji Cooper S (również 2.0) ma 204 KM i 300 Nm. Nowe Mini Convertible jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h odpowiednio w 8,2 lub 6,9 s, a jego prędkość maksymalna to 220 lub 237 km/h w zależności od wersji.

Nowe Mini Convertible dostępne jest w dwóch odmianach silnikowych i trzech liniach stylistycznych.

Dach jest taki sam jak w poprzednich kabrioletach Mini, czyli składany w całości i wykonany z materiału. Jeśli nie masz ochoty na otwieranie całości przewidziano tryb “szyberdachu”, czyli dach otwierany do postaci 40-centymetrowego otworu. Pełne złożenie zajmuje 18 sekund przy prędkości do 30 km/h, a funkcja „Always Open Timer” powraca w nowym systemie informacyjno-rozrywkowym, aby zliczać kilometry spędzone na świeżym powietrzu. Na szczęście można również zainstalować aplikację „rain warner” na telefon, która poinformuje cię o ryzyku deszczu w miejscu gdzie zaparkowałeś swoje otwarte Mini.

W gamie są trzy linie stylistyczne: Classic, Favoured i John Cooper Works. Zwłaszcza ta ostatnia jest ciekawa, bo Mini Convertible z tym pakietem ma wyraźnie bardziej agresywne zderzaki, większe 18-calowe koła i sportowe fotele. Classic to wersja podstawowa, a Favoured posiada dodatki o bardziej luksusowym charakterze.

Reklama
2025 Mini Convertible design przód
17

Gdy wybierzesz swoją wersję napędu i linię stylistyczną, pozostaje dobór kolorystyki i wyposażenia. Podstawowe Mini Classic pod tym kątem nie powala - ma co prawda komplet systemów bezpieczeństwa, ale reflektory to zwykłe LED-y, felgi mają 16 cali, a elektrycznie sterowane są tylko szyby i lusterka. Dopiero w opcjach można mieć podgrzewanie foteli, system keyless-go, automatyczne światła czy bezprzewodową ładowarkę do smartfona. Nie brakuje też ekskluzywnych dodatków jak kamery 360, audio Harman/Kardon i inne.

Nowe Mini Convertible wyceniono na co najmniej 131 900 zł (Cooper) lub 144 900 zł (Cooper S). Samochody już można konfigurować i zamawiać, ale pierwsze dostawy zaplanowano na 2025 rok. Dokładna data wejścia na rynek wersji elektrycznej na razie pozostaje tajemnicą producenta, podobnie jak premiera sportowego wariantu John Cooper Works.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 Mercedes-Benz CLA premiera
Mercedes / CLA
Przybywa nowy, hybrydowy lub elektryczny, Mercedes-Benz CLA

Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.

14 marca 2025
2025 Dallara Stradale lifting
Dallara / Stradale
Nowa Dallara Stradale potrafi jeszcze więcej, na drodze i torze

Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.

13 marca 2025
Porsche wyniki 2024 rok
Porsche
Zwrot w sprawie EV sprawia, że pojawi się więcej benzynowych Porsche

Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.

13 marca 2025
2025 Lexus RZ 550e F-Sport premiera
Lexus / RZ
Lexus RZ 550e F-Sport ma 408 KM i wirtualny układ kierowniczy

Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.

13 marca 2025
2025 Morgan Supersport premiera
Morgan / Supersport
Debiutuje Morgan Supersport - rdzennie brytyjski rywal Porsche Cayman

Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.

11 marca 2025
Alpine A110 EV detale
Alpine / A110
Znamy kolejne szczegóły na temat elektrycznego Alpine A110

Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.

10 marca 2025
Maserati MC20 folgore odwołane
Maserati / MC20
Elektryczny supersamochód Maserati MC20 Folgore odwołany

Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.

10 marca 2025
Mercedes-AMG SUV spyshot
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG intensyfikuje prace nad 1000-konnym elektrycznym SUV-em

Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.

6 marca 2025
2025 Lotus Emira Turbo SE lifting
Lotus / Emira
Lotus Emira z nową wersją Turbo SE o mocy 400 KM

Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.

5 marca 2025
2025 Audi A6 Avant prezentacja
Audi / A6
2025 Audi A6 Avant - znamy wszystkie szczegóły nowej generacji A6

Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.

4 marca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Lanzante pracuje nad własnym hipersamochodem inspirowanym McLarenem F1

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

4 marca 2025
EuroNCAP normy 2026
EURONCAP
EuroNCAP przyczyni się do powrotu fizycznych przycisków w samochodach?

Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.

3 marca 2025