Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Project 25 ma być flagowym produktem Radicala i demonstracją możliwości w budowie torowych zabawek.
W końcówce minionego roku Radical zapowiedział swój nowy, flagowy model nazwany roboczo “Project 25”. Samochód będzie rozwinięciem linii modeli RXC i powstanie w liczbie zaledwie 25 sztuk. W związku ze zbliżającym się terminem oficjalnej prezentacji brytyjski producent wypuścił kilka nowych zdjęć auta. Produkcja ma ruszyć pod koniec 2023 roku.
Project 25 ma być napędzany jednym z najmocniejszych silników jaki kiedykolwiek trafił do Radicala - podwójnie doładowane V6 ma generować około 860 KM. Silnik ten, podobnie jak w pozostałych modelach linii RXC, to 3.5-litrowy Ecoboost Forda używany przez macierzysty koncern w sportowych modelach GT i F-150 Raptor. Jego nowoczesna konstrukcja daje solidne podstawy do wygenerowania deklarowanej przez Brytyjczyków mocy. Aktualnie najbardziej ekstremalny model Radicala - RXC600R - osiąga “tylko” 650 KM.

Nie ma żadnych innych informacji na temat układu napędowego, ale patrząc na 600R spodziewamy się, że moc będzie przekazywana przez poprzecznie zamontowaną sześciobiegową skrzynię na tylne koła.
Project 25 będzie dwumiejscowym autem z zamkniętym kokpitem, co nie jest oczywiste w przypadku tej marki. Za podstawę konstrukcji posłuży stalowa rama przestrzenna, na którą nałożone będą panele nadwozia z włókna szklanego lub kompozytów węglowych. Zazwyczaj w mocnych Radicalach zawieszenie ma typowo wyścigową konstrukcję osadzoną wewnątrz karoserii, ale w przypadku swojego flagowca firma może zaskoczyć kilkoma nietypowymi dla siebie rozwiązaniami.
Ceny nowego Radicala nie są jeszcze znane. Biorąc pod uwagę mocno ograniczoną produkcję i duży rozmach projektu samochód na pewno nie będzie tani, za to na pewno będzie konkurencyjny wobec droższych maszyn podczas niedzielnych wypadów na tor.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.