Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Project 25 ma być flagowym produktem Radicala i demonstracją możliwości w budowie torowych zabawek.
W końcówce minionego roku Radical zapowiedział swój nowy, flagowy model nazwany roboczo “Project 25”. Samochód będzie rozwinięciem linii modeli RXC i powstanie w liczbie zaledwie 25 sztuk. W związku ze zbliżającym się terminem oficjalnej prezentacji brytyjski producent wypuścił kilka nowych zdjęć auta. Produkcja ma ruszyć pod koniec 2023 roku.
Project 25 ma być napędzany jednym z najmocniejszych silników jaki kiedykolwiek trafił do Radicala - podwójnie doładowane V6 ma generować około 860 KM. Silnik ten, podobnie jak w pozostałych modelach linii RXC, to 3.5-litrowy Ecoboost Forda używany przez macierzysty koncern w sportowych modelach GT i F-150 Raptor. Jego nowoczesna konstrukcja daje solidne podstawy do wygenerowania deklarowanej przez Brytyjczyków mocy. Aktualnie najbardziej ekstremalny model Radicala - RXC600R - osiąga “tylko” 650 KM.
Nie ma żadnych innych informacji na temat układu napędowego, ale patrząc na 600R spodziewamy się, że moc będzie przekazywana przez poprzecznie zamontowaną sześciobiegową skrzynię na tylne koła.
Project 25 będzie dwumiejscowym autem z zamkniętym kokpitem, co nie jest oczywiste w przypadku tej marki. Za podstawę konstrukcji posłuży stalowa rama przestrzenna, na którą nałożone będą panele nadwozia z włókna szklanego lub kompozytów węglowych. Zazwyczaj w mocnych Radicalach zawieszenie ma typowo wyścigową konstrukcję osadzoną wewnątrz karoserii, ale w przypadku swojego flagowca firma może zaskoczyć kilkoma nietypowymi dla siebie rozwiązaniami.
Ceny nowego Radicala nie są jeszcze znane. Biorąc pod uwagę mocno ograniczoną produkcję i duży rozmach projektu samochód na pewno nie będzie tani, za to na pewno będzie konkurencyjny wobec droższych maszyn podczas niedzielnych wypadów na tor.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.
Ford Mustang GTD pobił o 5,5 s swój poprzedni czas wokół Nürburgringu notując wynik 6:52,072.
DBX S to nowa wersja w gamie Aston Martina DBX. Gamie, która wkrótce ma przypominać ofertę Porsche.
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.