BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Przełomowy model Ferrari - hybrydowe SF90 Stradale - być może doczeka się szybkiej aktualizacji.
W Niemczech spotterzy uchwycili na zdjęciach tajemniczy prototyp Ferrari SF90 podczas testów nowych podzespołów. Nietypowe miejsce jak na muła testowego Ferrari sugeruje, że w Maranello trwają intensywne prace nad skomplikowaną elektroniką tego samochodu.
Już wcześniej byliśmy krytyczni wobec nowego SF90 z powodu braku odpowiedniej synergii między kluczowymi elementami jego układu napędowego. Ewidentnie coś poszło nie tak przy tytanicznej pracy jaką trzeba było wykonać, aby jego podwójnie doładowany silnik spalinowy i trzy motory elektryczne pracowały w idealnej harmonii. Wygląda na to, że ktoś z łańcucha dostaw włoskiego producenta pracuje nad poprawą tego stanu rzeczy.
Domyślamy się tego po zakamuflowanej przedniej części auta, w której kryją się zapewne nowe lub udoskonalone części. W obecnej formie SF90 Stradale ma na przedniej osi dwa motory elektryczne - po jednym na koło. Moc i moment każdego z nich producent określa na 136 KM i 112 Nm, co razem z tylnym motorem elektrycznym umieszczonym między silnikiem, a skrzynią DCT, dodaje do napędu kolejne 220 KM.
Liczby te się nie sumują, ale nie mogą się wprost sumować, bo niezależnie od sytuacji silniki elektryczne są w stanie przekazać na asfalt maksymalnie 220 KM - być może Ferrari i Bosch pracują nad poprawą tego stanu rzeczy.
Kolejnym elementem, który może być poddany modernizacji są akumulatory SF90 umieszczone między fotelami, a centralnym silnikiem V8. Litowo-jonowy zestaw ma pojemność zaledwie 7.9 kWh, co daje Ferrari niezbyt imponujący zasięg 25 km przy pełnym naładowaniu.
Trzecia możliwość jest taka, że Bosch pracuje nad jakimiś nowymi, aktywnymi systemami bezpieczeństwa, bo na przedzie auta zamontowano dodatkową aparaturę dokładnie w miejscu standardowego przedniego radaru. To jedyna widoczna część, ale zmiany w przedniej masce sugerują, że pod nią znajduje się więcej niefabrycznych elementów. Równie dobrze może to być jakaś skomplikowana aparatura pomiarowa do celów testowych.
Cokolwiek się kryje pod kamuflażem tego prototypu, wiemy jedno - Ferrari niesamowicie szybko robi postępy w nowej dla siebie dziedzinie jaką są napędy hybrydowe. Udowodnili to w najnowszym modelu 296 GTB, który o wiele lepiej radzi sobie z integracją wszystkich kluczowych podzespołów napędowych. Problem w tym, że SF90 ma bardziej skomplikowane rozwiązania techniczne, które być może wymagają jeszcze dopracowania.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.