Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Tesla Model 3 przeszła bardzo istotny facelifting

Większy zasięg, nowy design i aktualizacja technologii - to najważniejsze zmiany w Tesli Model 3.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

2 września 2023
2024 Tesla Model 3 facelifting główne
11

Na rok modelowy 2024 Tesla przygotowała istotne aktualizacje nie tylko dla Modelu S i X, ale także dla mniejszej “trójki”. Odświeżono design karoserii i kokpitu, wprowadzono aktualizację systemów pokładowych, a co najważniejsze - poprawił się zasięg na jednym ładowaniu. W pewnym momencie wydawało się, że rywale zaczynają nadrabiać dystans do Tesli wprowadzając coraz lepsze i tańsze auta EV, ale przeprowadzony przez Amerykanów lifting powinien pomóc Modelowi 3 utrzymać status europejskiego bestsellera.

Sama sylwetka auta pozostała bardzo podobna, ale nowy przedni zderzak wizualnie zmniejsza wysokość Modelu 3, nadając mu agresywny wygląd. Poparto ten efekt nowymi, smukłymi reflektorami wcinającymi się głębiej w błotniki. Podobne zmiany widzimy z tyłu, gdzie da się zauważyć większy dyfuzor i nowoczesne, jednolite kolorystycznie lampy. Kształt pozostał bez zmian, ale nowy model wyróżnia się wzorem 19-calowych felg o nazwie Nova. Wszystkie zmiany zewnętrzne skutkują nie tylko wrażeniom wizualnym, ale także poprawiają aerodynamikę i redukują opór powietrza.

Zmiany w wyglądzie i technologii poprawiają wydajność i aerodynamikę auta, przez co Model 3 zyskał większy zasięg.

W środku też sporo nowości. Deska rozdzielcza, boczki drzwi i system inforozrywki zyskały istotne poprawki. W nowym modelu przednia i tylna szyba są dźwiękochłonne, więc powinny lepiej izolować pasażerów od hałasu na zewnątrz. Ogólna estetyka wnętrza jest teraz zbliżona do poliftowych odmian Modelu S i X, z bardziej czystym designem widocznym na pierwszy rzut oka. “Oczyszczanie” doszło do takiego etapu, że usunięto nawet manetki zza kierownicy, a kierunkowskazy są teraz uruchamiane przyciskami na kierownicy.

Wentylacja i klimatyzacja dysponują teraz tylko jednym nawiewem rozciągającym się przez całą szerokość kokpitu, a po raz pierwszy w Modelu 3 pojawiły się opcje takie jak wentylowane fotele i oświetlenie ambientowe. Rozmiar ekranu centralnego się nie zmienił, nadal ma on 15,4 cala, za to poprawiono ostrość obrazu. Z tyłu pojawił się 8-calowy ekran dotykowy, przez który pasażerowie mają dostęp do sterowania klimatyzacją i multimediami. Tak jak przed liftingiem, wersja Long Range wyposażona jest w 17-głośnikowy system nagłośnienia premium z podwójnym wzmacniaczem. Nabywcy podstawowej Tesli z napędem na tylne koła muszą zadowolić się systemem audio z dziewięcioma głośnikami.

2024 Tesla Model 3 facelifting tył
11
Reklama

Być może najważniejsza dla klientów będzie jednak aktualizacja wydajności skutkująca poprawą zasięgu. Podstawowy Model 3 RWD ma teraz 513 km zasięgu (+23 km), a na mniejszych kołach 18-calowych nawet 554 km (+43 km). W wersji Long Range zasięg wynosi aż 629 km (+27 km), a na 18-calowych kołach aż 678 km, czyli 51 km więcej niż w analogicznym aucie przed liftingiem. Dla porównania, chiński BYD Seal podobnej wielkości w swojej najbardziej oszczędnej wersji potrafi przejechać tylko 570 km.

Ceny nowej Tesli Model 3 RWD rozpoczynają się od 205 990 zł, Long Range od 240 990 zł.

Osiągi nowej Tesli Model 3 są bardzo podobne jak dotychczas: RWD przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s, a Long Range w 4,4 s. Prędkość maksymalną ograniczono jednak do 201 km/h, co oznacza spadek odpowiednio z 225 i 233 km/h. Nie ma jeszcze informacji jakie zmiany w ramach liftingu przejdzie wariant Performance, ale jego debiut powinien wkrótce nastąpić.

Klienci Tesli mogą teraz wybierać wśród pięciu barw nadwozia, w tym dwóch nowych: Stealth GreyUltra Red. Jak zawsze Model 3 może mieć w każdej wersji wnętrze czarne lub białe. Na polskim rynku nowa Tesla kosztuje minimum 205 990 zł (RWD), a za wariant Long Range producent pobiera minimum 240 990 zł.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Lamborghini SC63 LMDh wycofanie
WEC
Dlaczego Lamborghini odpuszcza walkę z Ferrari w Le Mans

Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.

22 listopada 2024
Jaguar GT EV teaser koncept
Jaguar / GT EV
Jaguar wypuścił pierwsze zdjęcie nowego konceptu limuzyny GT

Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.

21 listopada 2024
Aston Martin Valkyrie rekord silverstone
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie pobił rekord toru Silverstone

Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.

21 listopada 2024
Mercedes-AMG GT3 Evo Le Mans
WEC
Mercedes-AMG powraca do Le Mans, ale nie w klasie Hypercar

W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.

21 listopada 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024