Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Tuthill - specjaliści od historycznych Porsche - podjęli się wskrzeszenia kultowego 911 klasy GT1.
Limitowany do zaledwie 22 sztuk Tuthill GT One to zbudowany z karbonowych paneli hołd dla wyścigowego Porsche 911 klasy GT1. Ten kultowy już model dowiózł w 1998 roku szesnaste w historii zwycięstwo Porsche w 24h Le Mans. Jego nowa wersja będzie napędzana oczywiście sześciocylindrowym bokserem, ale klienci będą mogli wybrać wersję wolnossącą lub turbo.
Każdy Tuthill GT One zaczyna życie jako Porsche 911 generacji 993, ale po 3500 godzinach pracy zespołu z Oxfordshire zostaje w nim niewiele z oryginału. Każdy właściciel nabywa w cenie auta pełną personalizację zewnętrzną i wewnętrzną, aby uzyskać kompletnie indywidualną specyfikację.
GT One został zaprojektowany przez Floriana Flatau, który zaczął przygodę z tym zawodem od tygodniowego stażu w zakładzie Porsche w Weissach w 1994 roku, a następnie pracował dla producentów OEM, tworząc wszystko, od pojazdów użytkowych i motocykli po hipersamochody i startupy EV. „Nigdy bym nie przypuszczał, że pewnego dnia zostanie mi powierzona swoboda, w tym środowisku, aby powrócić do ducha ery motoryzacyjnej, takiej jak klasa FIA GT1” - wyjawił Flatau podczas prezentacji samochodu.
Karbonowe nadwozie GT One składa się głównie z przedniej i tylnej pokrywy oraz dachu ze zintegrowanym wlotem powietrza. W nadwoziu osadzono zgodną z protokołem FIA klatkę bezpieczeństwa, a w drzwiach znajdują się wzmocnienia na wypadek uderzenia z boku. Jako opcja dostępny będzie rozbudowany pakiet aerodynamiczny przydatny podczas sesji na torze.
Wzorując się na prawdziwych samochodach GT1, Tuthill zastosował wyczynowe zawieszenie na podwójnych wahaczach przy wszystkich kołach. Poza tym są karbonowo-ceramiczne hamulce obsługiwane przez specjalnie zaprojektowane zaciski. GT One był od początku rozwijany z myślą o zastosowaniu sportowych opon Michelin Pilot Sport 4 S.
Każdy z 22 egzemplarzy tego auta będzie miał centralnie umieszczonego 4-litrowego boksera, ale dostępne będą dwie wersje. Wolnossąca odmiana generuje około 500 KM, podczas gdy wersja z turbiną ma ponad 600 KM - więcej niż oryginał, w którym 3,2-litrowy silnik wytwarzał od 544 do 600 KM w zależności od specyfikacji. Do wyboru będzie też skrzynia biegów; albo dwusprzęgłowa siedmiobiegowa, albo “analogiczna” manualna, zapewne też siedmiostopniowa. W momencie pisania artykułu szczegóły na ten temat są niedostępne. Masa auta ma się zmieścić w 1200 kg.
Porsche w latach 90. zbudowało 22 egzemplarze drogowych 911 GT1 w celach homologacyjnych. Dwa pierwsze miały jeszcze oryginalny front od modelu 993, pozostałe już od 996. Jeden egzemplarz z późniejszej serii należy do producenta filmowego Elliotta Rossa, który współpracował z firmą Tuthill przy projekcie GT One.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.
Audi S3 po liftingu zyskało na dynamice jazdy i znacząco zbliżyło się do Mercedesa-AMG A35.
Brytyjski Kingsley wprowadza serię personalizowanych Defenderów V8 w wersjach 90 i 110.
Nomad z napędem elektrycznym to najnowszy pomysł Ariela na uniwersalne buggy do zabawy w terenie.
Aquaracer Professional 300 w wersjach Date i GMT, oddaje hołd tym, którzy odpowiadają na wezwanie natury.