Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Tuthill - specjaliści od historycznych Porsche - podjęli się wskrzeszenia kultowego 911 klasy GT1.
Limitowany do zaledwie 22 sztuk Tuthill GT One to zbudowany z karbonowych paneli hołd dla wyścigowego Porsche 911 klasy GT1. Ten kultowy już model dowiózł w 1998 roku szesnaste w historii zwycięstwo Porsche w 24h Le Mans. Jego nowa wersja będzie napędzana oczywiście sześciocylindrowym bokserem, ale klienci będą mogli wybrać wersję wolnossącą lub turbo.
Każdy Tuthill GT One zaczyna życie jako Porsche 911 generacji 993, ale po 3500 godzinach pracy zespołu z Oxfordshire zostaje w nim niewiele z oryginału. Każdy właściciel nabywa w cenie auta pełną personalizację zewnętrzną i wewnętrzną, aby uzyskać kompletnie indywidualną specyfikację.
GT One został zaprojektowany przez Floriana Flatau, który zaczął przygodę z tym zawodem od tygodniowego stażu w zakładzie Porsche w Weissach w 1994 roku, a następnie pracował dla producentów OEM, tworząc wszystko, od pojazdów użytkowych i motocykli po hipersamochody i startupy EV. „Nigdy bym nie przypuszczał, że pewnego dnia zostanie mi powierzona swoboda, w tym środowisku, aby powrócić do ducha ery motoryzacyjnej, takiej jak klasa FIA GT1” - wyjawił Flatau podczas prezentacji samochodu.
Karbonowe nadwozie GT One składa się głównie z przedniej i tylnej pokrywy oraz dachu ze zintegrowanym wlotem powietrza. W nadwoziu osadzono zgodną z protokołem FIA klatkę bezpieczeństwa, a w drzwiach znajdują się wzmocnienia na wypadek uderzenia z boku. Jako opcja dostępny będzie rozbudowany pakiet aerodynamiczny przydatny podczas sesji na torze.
Wzorując się na prawdziwych samochodach GT1, Tuthill zastosował wyczynowe zawieszenie na podwójnych wahaczach przy wszystkich kołach. Poza tym są karbonowo-ceramiczne hamulce obsługiwane przez specjalnie zaprojektowane zaciski. GT One był od początku rozwijany z myślą o zastosowaniu sportowych opon Michelin Pilot Sport 4 S.
Każdy z 22 egzemplarzy tego auta będzie miał centralnie umieszczonego 4-litrowego boksera, ale dostępne będą dwie wersje. Wolnossąca odmiana generuje około 500 KM, podczas gdy wersja z turbiną ma ponad 600 KM - więcej niż oryginał, w którym 3,2-litrowy silnik wytwarzał od 544 do 600 KM w zależności od specyfikacji. Do wyboru będzie też skrzynia biegów; albo dwusprzęgłowa siedmiobiegowa, albo “analogiczna” manualna, zapewne też siedmiostopniowa. W momencie pisania artykułu szczegóły na ten temat są niedostępne. Masa auta ma się zmieścić w 1200 kg.
Porsche w latach 90. zbudowało 22 egzemplarze drogowych 911 GT1 w celach homologacyjnych. Dwa pierwsze miały jeszcze oryginalny front od modelu 993, pozostałe już od 996. Jeden egzemplarz z późniejszej serii należy do producenta filmowego Elliotta Rossa, który współpracował z firmą Tuthill przy projekcie GT One.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.
Toyota i Haas zawiązały strategiczną współpracę dotyczącą samochodów wyścigowych, jak i drogowych.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Koncept A390_β to ostatnia zapowiedź przed premierą elektrycznego crossovera marki Alpine.
Michelin opracował specjalne opony Pilot Sport Cup 2 dedykowane dla Porsche Carrera GT.