Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.
Mniej cylindrów, więcej mocy i elektryfikacja - taki plan nakreślił Bentley dla Continentala GT i Flying Spura po wycofaniu jednostek W12. Brytyjski producent wprowadzi nowy napęd do swoich flagowych modeli jeszcze w tym roku. Według zapowiedzi samochody wyposażone w system plug-in będą mocniejsze i oszczędniejsze niż odchodzące “dwunastki”.
Szczegóły techniczne nowego napędu typu plug-in, który w Bentleyu będzie nazywany “Ultra Performance Hybrid”, nie zostały oficjalnie podane, ale w ciemno można strzelać na bliskie pokrewieństwo z hybrydą bazującą na 4-litrowym V8 stosowaną już teraz w Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Po znacznym przybliżeniu powyższego zdjęcia można nawet dostrzec logotypy VW na poszczególnych częściach silnika.
Porsche legitymuje się mocą 680 KM i momentem obrotowym 930 Nm dzięki zastosowaniu silnika V8 twin turbo w zespole z motorem elektrycznym umieszczonym przy automatycznej skrzyni biegów. Różnica będzie polegać na tym, że Bentleye UPH będą mieć ponad 750 KM - ponad 90 KM więcej niż odchodzące W12 w wersjach Speed - oraz moment obrotowy wyrażony w czterocyfrowej liczbie, czyli ponad 1000 Nm.
Moduł hybrydowy umożliwi przejechanie na prądzie do około 80 km, ale dodanie całej architektury elektrycznej wpłynie na masę aut. Zazwyczaj duże plug-iny ważą od 300 do 400 kg więcej niż ich czysto spalinowe odpowiedniki. Może zaboleć, zwłaszcza, że już teraz Bentley Continental GT V8 waży co najmniej 2165 kg.
W komunikatach prasowych przedstawiciele marki twierdzą, że nowy napęd da Bentleyom lepszą niż kiedykolwiek reakcję na gaz przy obniżeniu emisji CO2 do 50g/km. Opublikowano też klip, na którym słychać dźwięk nowego motoru spalinowego - z łatwością rozpoznacie w nim nutę obecnego V8 Bentleya z krzyżowym wałem korbowym.
Dla tych klientów, którzy mimo wszystko bardziej cenią odgłosy dwunastu cylindrów, zostało jeszcze kilka alokacji do zarezerwowania zanim produkcja W12 zostanie wygaszona. Jest wśród nich na przykład nowy model specjalny - Batur Convertible. Więcej szczegółów o nadchodzących plug-inach od Bentleya poznamy w najbliższych tygodniach.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.