Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Raz czy dwa razy do roku któryś z domów aukcyjnych licytuje całą motoryzacyjną kolekcję o nieznanej dotąd magnitudzie. Niektóre z takich ikonicznych kolekcji są powszechnie znane i można je oglądać, ale większa część z nich jest trzymana pod kluczem w ścisłej tajemnicy. Oto jedna z nich. Kolekcja bolidów Formuły 1 jaką zebrał przez lata Bernie Ecclestone skrywała kilka unikatowych egzemplarzy nie widzianych publicznie od dekad, a ich licytacja będzie z pewnością jednym z ważniejszych wydarzeń dla kolekcjonerów w nadchodzących miesiącach.
Rozległa kolekcja zawiera 69 eksponatów reprezentujących siedem dekad Formuły 1, od Vanwalla VW10 Stirlinga Mossa do mistrzowskich maszyn Ferrari z początku XXI w., włącznie z każdym możliwym Brabhamem jaki wyszedł spod ręki samego Ecclestone’a. Ta kolekcja z pewnością należy do najbardziej wartościowych zbiorów tego typu, a zgromadzenie czegoś równie imponującego wydaje się praktycznie niemożliwe.
W kolekcji znalazły się takie modele jak kontrowersyjny „wentylator” Brabham-Alfa Romeo BT46B zaprojektowany przez Gordona Murraya, a także przełomowe bolidy wprowadzające technologie, z których do dziś korzystamy w wyścigach. Tom Hartley Junior, odpowiedzialny za sprzedaż, powiedział: „...Jest słynny Thin Wall Special - pierwsze Ferrari, które kiedykolwiek pokonało Alfę Romeo, zwycięskie 375 F1 Alberto Ascariego z Grand Prix Włoch, mistrzowskie Dino Mike’a Hawthorna, które Ferrari utrzymywało przez trzy sezony, zanim auto zostało przekazane do Muzeum Henry'ego Forda, a także historycznie znaczące samochody, na których Niki Lauda i Michael Schumacher zdobywali mistrzowskie tytuły.
Bernie Ecclestone zgromadził te wszystkie samochody w czasie gdy był u sterów Formuły 1 i nie jest zaskoczeniem, że ta kolekcja wiele dla niego znaczy, ale istnieje bardzo dobry powód jej sprzedaży. 94-letni Anglik powiedział: “Kocham wszystkie moje samochody, ale nadszedł czas, abym zaczął myśleć o tym co się z nimi stanie, gdy mnie już tu nie będzie, i dlatego zdecydowałem się je sprzedać. Po tak długim czasie ich zbierania i posiadania chciałbym wiedzieć co się z nimi stanie i nie zostawiać ich mojej żonie, która musiałaby się nimi zająć, gdy mnie już tu nie będzie”.
Biorąc pod uwagę unikatowość bolidów i to jak rzadko tego typu eksponaty trafiają na sprzedaż, wycena aukcyjna będzie pewnym wyzwaniem. Nie dziwi nas, że to zadanie ma wykonać Tom Hartley Jr., jeden z najlepszych w swojej branży specjalistów od obrotu ultra rzadkimi pojazdami, powiązany z Berniem Ecclestonem.
Ecclestone powiedział: „Tom [Hartley Jnr] w moim imieniu zajmuje się sprzedażą, ponieważ zna te samochody lepiej niż ktokolwiek inny, jego firma jest najlepiej przygotowana do ich sprzedaży, a ja mam gwarancję przejrzystości, która jest dla mnie ważna. Po zebraniu najlepszych i najbardziej oryginalnych bolidów Formuły 1, sięgających początków tego sportu, zdecydowałem się teraz przenieść je do nowych domów, w których będą traktowane równie dobrze jak u mnie, jak cenne dzieła sztuki”.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.
Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.
MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.
JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.
Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.
Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.
Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.
Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.
Zenvo Aurora będzie pierwszym z wielu hipersamochodów korzystających z modułowego silnika V12.
McLaren i Forseven razem stworzą McLaren Group Holdings, a strategia firmy obierze nowy tor.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.