Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Raz czy dwa razy do roku któryś z domów aukcyjnych licytuje całą motoryzacyjną kolekcję o nieznanej dotąd magnitudzie. Niektóre z takich ikonicznych kolekcji są powszechnie znane i można je oglądać, ale większa część z nich jest trzymana pod kluczem w ścisłej tajemnicy. Oto jedna z nich. Kolekcja bolidów Formuły 1 jaką zebrał przez lata Bernie Ecclestone skrywała kilka unikatowych egzemplarzy nie widzianych publicznie od dekad, a ich licytacja będzie z pewnością jednym z ważniejszych wydarzeń dla kolekcjonerów w nadchodzących miesiącach.
Rozległa kolekcja zawiera 69 eksponatów reprezentujących siedem dekad Formuły 1, od Vanwalla VW10 Stirlinga Mossa do mistrzowskich maszyn Ferrari z początku XXI w., włącznie z każdym możliwym Brabhamem jaki wyszedł spod ręki samego Ecclestone’a. Ta kolekcja z pewnością należy do najbardziej wartościowych zbiorów tego typu, a zgromadzenie czegoś równie imponującego wydaje się praktycznie niemożliwe.
W kolekcji znalazły się takie modele jak kontrowersyjny „wentylator” Brabham-Alfa Romeo BT46B zaprojektowany przez Gordona Murraya, a także przełomowe bolidy wprowadzające technologie, z których do dziś korzystamy w wyścigach. Tom Hartley Junior, odpowiedzialny za sprzedaż, powiedział: „...Jest słynny Thin Wall Special - pierwsze Ferrari, które kiedykolwiek pokonało Alfę Romeo, zwycięskie 375 F1 Alberto Ascariego z Grand Prix Włoch, mistrzowskie Dino Mike’a Hawthorna, które Ferrari utrzymywało przez trzy sezony, zanim auto zostało przekazane do Muzeum Henry'ego Forda, a także historycznie znaczące samochody, na których Niki Lauda i Michael Schumacher zdobywali mistrzowskie tytuły.

Bernie Ecclestone zgromadził te wszystkie samochody w czasie gdy był u sterów Formuły 1 i nie jest zaskoczeniem, że ta kolekcja wiele dla niego znaczy, ale istnieje bardzo dobry powód jej sprzedaży. 94-letni Anglik powiedział: “Kocham wszystkie moje samochody, ale nadszedł czas, abym zaczął myśleć o tym co się z nimi stanie, gdy mnie już tu nie będzie, i dlatego zdecydowałem się je sprzedać. Po tak długim czasie ich zbierania i posiadania chciałbym wiedzieć co się z nimi stanie i nie zostawiać ich mojej żonie, która musiałaby się nimi zająć, gdy mnie już tu nie będzie”.
Biorąc pod uwagę unikatowość bolidów i to jak rzadko tego typu eksponaty trafiają na sprzedaż, wycena aukcyjna będzie pewnym wyzwaniem. Nie dziwi nas, że to zadanie ma wykonać Tom Hartley Jr., jeden z najlepszych w swojej branży specjalistów od obrotu ultra rzadkimi pojazdami, powiązany z Berniem Ecclestonem.
Ecclestone powiedział: „Tom [Hartley Jnr] w moim imieniu zajmuje się sprzedażą, ponieważ zna te samochody lepiej niż ktokolwiek inny, jego firma jest najlepiej przygotowana do ich sprzedaży, a ja mam gwarancję przejrzystości, która jest dla mnie ważna. Po zebraniu najlepszych i najbardziej oryginalnych bolidów Formuły 1, sięgających początków tego sportu, zdecydowałem się teraz przenieść je do nowych domów, w których będą traktowane równie dobrze jak u mnie, jak cenne dzieła sztuki”.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.