Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Raz czy dwa razy do roku któryś z domów aukcyjnych licytuje całą motoryzacyjną kolekcję o nieznanej dotąd magnitudzie. Niektóre z takich ikonicznych kolekcji są powszechnie znane i można je oglądać, ale większa część z nich jest trzymana pod kluczem w ścisłej tajemnicy. Oto jedna z nich. Kolekcja bolidów Formuły 1 jaką zebrał przez lata Bernie Ecclestone skrywała kilka unikatowych egzemplarzy nie widzianych publicznie od dekad, a ich licytacja będzie z pewnością jednym z ważniejszych wydarzeń dla kolekcjonerów w nadchodzących miesiącach.
Rozległa kolekcja zawiera 69 eksponatów reprezentujących siedem dekad Formuły 1, od Vanwalla VW10 Stirlinga Mossa do mistrzowskich maszyn Ferrari z początku XXI w., włącznie z każdym możliwym Brabhamem jaki wyszedł spod ręki samego Ecclestone’a. Ta kolekcja z pewnością należy do najbardziej wartościowych zbiorów tego typu, a zgromadzenie czegoś równie imponującego wydaje się praktycznie niemożliwe.
W kolekcji znalazły się takie modele jak kontrowersyjny „wentylator” Brabham-Alfa Romeo BT46B zaprojektowany przez Gordona Murraya, a także przełomowe bolidy wprowadzające technologie, z których do dziś korzystamy w wyścigach. Tom Hartley Junior, odpowiedzialny za sprzedaż, powiedział: „...Jest słynny Thin Wall Special - pierwsze Ferrari, które kiedykolwiek pokonało Alfę Romeo, zwycięskie 375 F1 Alberto Ascariego z Grand Prix Włoch, mistrzowskie Dino Mike’a Hawthorna, które Ferrari utrzymywało przez trzy sezony, zanim auto zostało przekazane do Muzeum Henry'ego Forda, a także historycznie znaczące samochody, na których Niki Lauda i Michael Schumacher zdobywali mistrzowskie tytuły.
Bernie Ecclestone zgromadził te wszystkie samochody w czasie gdy był u sterów Formuły 1 i nie jest zaskoczeniem, że ta kolekcja wiele dla niego znaczy, ale istnieje bardzo dobry powód jej sprzedaży. 94-letni Anglik powiedział: “Kocham wszystkie moje samochody, ale nadszedł czas, abym zaczął myśleć o tym co się z nimi stanie, gdy mnie już tu nie będzie, i dlatego zdecydowałem się je sprzedać. Po tak długim czasie ich zbierania i posiadania chciałbym wiedzieć co się z nimi stanie i nie zostawiać ich mojej żonie, która musiałaby się nimi zająć, gdy mnie już tu nie będzie”.
Biorąc pod uwagę unikatowość bolidów i to jak rzadko tego typu eksponaty trafiają na sprzedaż, wycena aukcyjna będzie pewnym wyzwaniem. Nie dziwi nas, że to zadanie ma wykonać Tom Hartley Jr., jeden z najlepszych w swojej branży specjalistów od obrotu ultra rzadkimi pojazdami, powiązany z Berniem Ecclestonem.
Ecclestone powiedział: „Tom [Hartley Jnr] w moim imieniu zajmuje się sprzedażą, ponieważ zna te samochody lepiej niż ktokolwiek inny, jego firma jest najlepiej przygotowana do ich sprzedaży, a ja mam gwarancję przejrzystości, która jest dla mnie ważna. Po zebraniu najlepszych i najbardziej oryginalnych bolidów Formuły 1, sięgających początków tego sportu, zdecydowałem się teraz przenieść je do nowych domów, w których będą traktowane równie dobrze jak u mnie, jak cenne dzieła sztuki”.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.
Nowe opcje i zaktualizowane multimedia - tak przygotowany Defender wjedzie w rok modelowy 2026.
BMW G87 M2 doczekało się wersji CS - jeśli jest ono lepsze niż poprzednik, powinno być genialne.
Giamaro Automobili z Modeny prezentuje Katlę z karbonowym podwoziem i V12 z czterema turbinami.
Limuzyna z Affalterbach ma mieć napęd PHEV z większym niż dotychczas zasięgiem elektrycznym.
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.
Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?