BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Black Badge to bardziej skupiona na kierowcy wersja Spectre, przy okazji najmocniejsza w gamie.
Rolls-Royce prezentuje Spectre w odmianie Black Badge - ten wyjątkowy elektryczny model ma zaoferować lepsze wrażenia z jazdy w otoczce luksusu tworzonego na zamówienie. Producent twierdzi, że proces rozwojowy Spectre Black Badge obejmował tysiące kilometrów zbierania anonimowych danych od samych klientów, którzy zażyczyli sobie wersję dostarczającą bardziej intensywne wrażenia zza kierownicy.
Według ludzi z Rolls-Royce’a model Black Badge powinien charakteryzować się “bezwysiłkową intensywnością i precyzją reakcji”, wobec czego prace skupiły się na elektronice sterującej napędem. Z danych zebranych w tajnym programie testowym wynika, że kierowcy Spectre częściej potrzebują mocy w kilkusekundowych przyspieszeniach niż w długotrwałej jeździe z większą dynamiką. Właśnie dlatego Spectre Black Badge potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 4,1 s, a nie w 4,5 s jak wcześniejszy model.
Moc silników wzrosła z 586 do 659 KM, ale pełen potencjał napędu można wykorzystać dopiero wtedy, gdy wciśnie się przycisk “Infinity” na kierownicy. To, według Rolls-Royce’a, sprawi że reakcje na pedał przyspieszenia się wyostrzą, a wszystkie układy sterujące samochodem nabiorą większego wigoru. Moment obrotowy także wzrósł, z 900 do 1075 Nm, pod warunkiem włączenia trybu “Spirited Mode”, w którym twórcy obiecują “natychmiastową falę intensywnego przyspieszenia”. Tłumacząc na nasze jest to funkcja launch control, którą uruchamia się przyciskając jednocześnie pedał gazu i hamulca, po czym auto wyświetla komunikat, że wraz z odpuszczeniem hamulca będzie gotowe do uwolnienia całego swojego potencjału.
Za większymi liczbami poszły modyfikacje układu jezdnego, który musi nadążać za potencjałem napędu. Układ kierowniczy Spectre Black Badge działa z nieco większym oporem, a stabilizatory poprawiono z myślą o mniejszych przechyłach w zakrętach i lepszym wyczuciu kierunku jazdy. Na nowo skalibrowane amortyzatory mają nie pozwolić na głębokie przysiadanie auta podczas przyspieszania i hamowania i poprawiać ogólnie pojęte prowadzenie bez wpływu na sposób tłumienia nierówności nazywany u Rollsa “magicznym dywanem”.
Jak zwykle, wraz z wersją Black Badge do oferty dołączono całe mnóstwo nowych opcji wykończenia. Lakier Vapour Violet widoczny na premierowych zdjęciach jest „inspirowany neonową atmosferą kultury klubowej lat 80-tych i 90-tych”, ale do wyboru jest również 44 000 innych odcieni. Podobnie jak w innych modelach Black Badge, zewnętrzne elementy ozdobne mają ciemniejszą kolorystykę, a podświetlany grill dostał nową tylną ściankę.
W środku znajdziemy podświetlany panel ozdobny, w którym błyszczy się 5500 światłowodowych “gwiazd” tworzących abstrakcyjną ekspresję na temat Spirit of Ecstasy, symbolu Rolls-Royce’a, oraz znaku nieskończoności stosowanego już wcześniej w modelach Black Badge. Pojawiło się też wiele nowych rodzajów materiałów, w tym ciekawie brzmiąca mieszanka włókna węglowego, metalowej nici i bazy z drewna Bolivar.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.