Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Black Badge to bardziej skupiona na kierowcy wersja Spectre, przy okazji najmocniejsza w gamie.
Rolls-Royce prezentuje Spectre w odmianie Black Badge - ten wyjątkowy elektryczny model ma zaoferować lepsze wrażenia z jazdy w otoczce luksusu tworzonego na zamówienie. Producent twierdzi, że proces rozwojowy Spectre Black Badge obejmował tysiące kilometrów zbierania anonimowych danych od samych klientów, którzy zażyczyli sobie wersję dostarczającą bardziej intensywne wrażenia zza kierownicy.
Według ludzi z Rolls-Royce’a model Black Badge powinien charakteryzować się “bezwysiłkową intensywnością i precyzją reakcji”, wobec czego prace skupiły się na elektronice sterującej napędem. Z danych zebranych w tajnym programie testowym wynika, że kierowcy Spectre częściej potrzebują mocy w kilkusekundowych przyspieszeniach niż w długotrwałej jeździe z większą dynamiką. Właśnie dlatego Spectre Black Badge potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 4,1 s, a nie w 4,5 s jak wcześniejszy model.
Moc silników wzrosła z 586 do 659 KM, ale pełen potencjał napędu można wykorzystać dopiero wtedy, gdy wciśnie się przycisk “Infinity” na kierownicy. To, według Rolls-Royce’a, sprawi że reakcje na pedał przyspieszenia się wyostrzą, a wszystkie układy sterujące samochodem nabiorą większego wigoru. Moment obrotowy także wzrósł, z 900 do 1075 Nm, pod warunkiem włączenia trybu “Spirited Mode”, w którym twórcy obiecują “natychmiastową falę intensywnego przyspieszenia”. Tłumacząc na nasze jest to funkcja launch control, którą uruchamia się przyciskając jednocześnie pedał gazu i hamulca, po czym auto wyświetla komunikat, że wraz z odpuszczeniem hamulca będzie gotowe do uwolnienia całego swojego potencjału.
Za większymi liczbami poszły modyfikacje układu jezdnego, który musi nadążać za potencjałem napędu. Układ kierowniczy Spectre Black Badge działa z nieco większym oporem, a stabilizatory poprawiono z myślą o mniejszych przechyłach w zakrętach i lepszym wyczuciu kierunku jazdy. Na nowo skalibrowane amortyzatory mają nie pozwolić na głębokie przysiadanie auta podczas przyspieszania i hamowania i poprawiać ogólnie pojęte prowadzenie bez wpływu na sposób tłumienia nierówności nazywany u Rollsa “magicznym dywanem”.
Jak zwykle, wraz z wersją Black Badge do oferty dołączono całe mnóstwo nowych opcji wykończenia. Lakier Vapour Violet widoczny na premierowych zdjęciach jest „inspirowany neonową atmosferą kultury klubowej lat 80-tych i 90-tych”, ale do wyboru jest również 44 000 innych odcieni. Podobnie jak w innych modelach Black Badge, zewnętrzne elementy ozdobne mają ciemniejszą kolorystykę, a podświetlany grill dostał nową tylną ściankę.
W środku znajdziemy podświetlany panel ozdobny, w którym błyszczy się 5500 światłowodowych “gwiazd” tworzących abstrakcyjną ekspresję na temat Spirit of Ecstasy, symbolu Rolls-Royce’a, oraz znaku nieskończoności stosowanego już wcześniej w modelach Black Badge. Pojawiło się też wiele nowych rodzajów materiałów, w tym ciekawie brzmiąca mieszanka włókna węglowego, metalowej nici i bazy z drewna Bolivar.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.