Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Work-racing balance w teamie Atlas Ward Motorsport

Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.

25 października 2023
Redaktor Michał Sztorc wskakuje na prawy fotel
8

Jest ich trzech – Mariusz, Arek oraz Wojtek. Od niemal 25 lat konsekwentnie rozwijają jedną z największych firm budowlanych w Polsce – Atlas Ward. Jednocześnie od prawie 10 lat w weekendy zamieniają koszule na ognioodporne kombinezony z atestem FIA, zakładają kaski i ruszają na tor.

Niebawem będzie już 10 lat odkąd się ścigamy. Zaczynaliśmy od rally sprintów, zbudowaliśmy 7 niezłych samochodów na bazie E36. To były wybebeszone i ultralekkie 328i, każdy ważył około 1050 kg. Zdobyliśmy w nich sporo mistrzowskich tytułów” – mówi Mariusz. A potem opowiada o układzie kierowniczym z „krótkim maglem” oraz o „spiętych dyfrach” i już wiem, że mam do czynienia z zespołem autentycznych pasjonatów motorsportu, a nie panami prezesami, którzy bawią się w wyścigi.

Mariusz, Arek i Wojtek z teamu Atlas Ward Motorsport
8

Mówią o sobie „najszybszy team budowlany w Polsce”. Zatrudniają ponad 600 osób i jako generalny wykonawca odpowiedzialni są za stawianie największych centrów logistycznych i obiektów wielkopowierzchniowych w Polsce. Zbudowali również infrastrukturę na najnowocześniejszym torze wyścigowym w Polsce – Silesia Ring. Tutaj też Atlas Ward Motorsport prowadzi akademię sportowej jazdy Speed Academy.  

Można powiedzieć, że to właśnie projekt Silesii był początkiem przygody Atlas Ward Motorsport z wyścigami płaskimi oraz wyścigówkami Porsche. Przygody, która trwa już trzeci rok i z każdym kolejnym wyścigiem nabiera rozpędu. Przygody, której EVO postanowiło przyjrzeć się bliżej – zobaczyć, jak trójka polskich kierowców coraz śmielej rozgaszcza się w klasyfikacji generalnej monomarkowego pucharu Porsche. Przede wszystkim jednak podpatrzeć jak Mariusz, Arek i Wojtek znajdują równowagę między prowadzeniem biznesu na ogromną skalę i profesjonalnym ściganiem się oraz jak te dwie pozornie odległe od siebie aktywności przenikają się w ich życiu.

III runda Porsche Sports Cup Deutschland - Atlas Ward
8

Z zespołem Atlas Ward Motorsport spotykamy się na austriackim torze Red Bull Ring podczas III rundy Porsche Sports Cup Deutschland. Za chwilę ruszają piątkowe treningi przez sobotnimi i niedzielnymi wyścigami sprint oraz endurance. 2 egzemplarze wyścigowych Caymanów GT4 Clubsport Arka i Wojtka oraz 911 GT3 Cup Mariusza w charakterystycznych czerwono-biało-czarnych malowaniach przechodzą ostatnie przygotowania. Nad torem zbierają się deszczowe chmury, a w boksie panuję bojowy nastrój.

Po takim weekendzie na torze wpadam do firmy i mam wrażenie, że nie ma rzeczy niemożliwych

Motorsportowe doświadczenia Mariusza, Arka i Wojtka są bardzo zbliżone i mocno zakorzenione w rajdach, jednak każdy z nich jest na innym etapie doskonalenia wyścigowego rzemiosła. Mariusz po udanych startach w GT4 Clubsport w poprzednich sezonach, na sezon 2023 zdecydował się szukać mocniejszych wrażeń w pucharowym 911. Wojtek nadal doskonale czuje się w torowej walce za kierownicą GT4 Clubsport. Z kolei Arek, który dołączył do zespołu dopiero w tym sezonie, zbiera pierwsze doświadczenia na europejskich torach i nadal walczy z rajdowymi nawykami.  

Przygotowania do startu w III rundzie Porsche Sports Cup Deutschland
8

Każdy z nich stawia sobie inne cele podczas kolejnych wyścigowych weekendów i na swój sposób przeżywa każdy wyścig. Łączy ich jednak jedno – do ścigania podchodzą równie poważnie i profesjonalnie, co do budowania i prowadzenia biznesu. Wszyscy też zgodnie podkreślają, że ściganie i rywalizacja na torze doskonale wspierają mentalne podejście do pracy zawodowej.

Reklama

Przez ostatnie 10 lat mięliśmy tylko rok przerwy w ściganiu z powodu COVID-u. Zawodowo ten okres przyniósł nam mnóstwo emocji. Brak tej wyścigowej odskoczni od problemów w firmie, brak możliwości mentalnego odcięcia się od interesów dał nam mocno w kość. Stwierdziliśmy, że nie może tak być i że musimy się ścigać. Po takim weekendzie na torze wpadam do firmy i mam wrażenie, że nie ma rzeczy niemożliwych” – mówi Mariusz. 

Wojtek, który przed chwilą w trakcie wyścigu wykręcił potrójnego altonena odnajduje w ściganiu podobny sens. „Na co dzień pracujemy głowami i tylko tutaj, na torze, podczas wyścigu dajemy tym głowom naprawdę odpocząć. Mimo emocji i stresu odpoczywają znacznie lepiej niż podczas relaksu w domu, bo tam zawsze jakaś myśl wędruje w kierunku firmy. Tutaj nie ma na to czasu i miejsca. Cały weekend podporządkowujemy harmonogramowi treningów, kwalifikacji i wyścigów, a poniedziałek zaczynamy z mnóstwem świetnych wspomnień”.

III runda Porsche Sports Cup Deutschland
8

To tylko jeden z aspektów łączenia motorsportowego lifestylu z firmą. Cała trójka znajduję również mnóstwo analogii między biznesowymi zmaganiami a wyścigową rywalizacją. „W wyścigu, tak jak w biznesie nie wygrywam sam – to praca drużynowa, praca na detalach, praca nad doskonaleniem się w każdym aspekcie. Nieustanne poszukiwanie perfekcji w każdym elemencie. Takie podejście jest niesamowicie istotne zarówno w procesach budowlanych jak i na torze. I tu i tu nie ma przypadkowych dobrych wyników” – przyznaje Mariusz, którego odrywam od ostatnich przedwyścigowych analiz telemetrii.

Po weekendzie na torze dużo spokojniej podchodzę do tematów biznesowych

Arek, popijając izotonika po wyczerpującym wyścigu endurance, również przyznaje, że ściganie sporo mu daje. „Emocje w biznesie są ogromne – negocjacje, presja wyniku, wystąpienia przed klientem, ustalanie strategii… tam, tak jak na torze, najważniejsza jest zimna głowa przy podejmowaniu decyzji. Po takim weekendzie dużo spokojniej podchodzę do tematów biznesowych”.

Michał Sztorc rozmawia z Mariuszem pomiędzy sesjami
8

Obserwując Mariusza, Arka i Wojtka w wyścigowym transie, stwierdzam, że tor wyścigowy to świetne miejsce, żeby szybko i naprawdę dobrze poznać ich jako prezesów i ludzi biznesu. Wystarczy zobaczyć skupienie, zaangażowanie, to z jaką powagą i konsekwencją pochodzą do ścigania i walki o najlepszy wynik na torze, aby zrozumieć, na czym budują sukces w interesach. To wszystko podszyte jest pełną determinacją do nieustannego doskonalenia się, co podkreślają instruktorzy, którzy na co dzień pracują – na symulatorach i na torze – z kierowcami Atlas Ward Motosport. Z każdą kolejną rundą Mariusz, Arek i Wojtek nabierają tempa i pną się coraz wyżej w klasyfikacji generalnej Porsche Sports Cup Deutschland

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024