Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Powłoka ceramiczna w salonie – czy i kiedy warto, a kiedy nie

Kupując nowy samochód, istnieje duża szansa, że będziesz musiał odpowiedzieć sobie na jedno bardzo ważne pytanie. 

13 października 2022
2

Coraz więcej stacji dealerskich oferuje usługę aplikacji powłoki ceramicznej, czyli, mówiąc ogólniej, zabezpieczenia lakieru nowego samochodu. Dlatego prawdopodobnie na jednym z etapów ścieżki zakupowej usłyszysz od handlowca w salonie pytanie: czy chce Pani/Pan zabezpieczyć lakier w samochodzie powłoką ceramiczną. No właśnie, chcesz?

Po co Ci w ogóle tak powłoka?

Jak się domyślasz, jedyna słuszna odpowiedź brzmi… to zależy. Zanim jednak przejdę do tego, od czego zależy, zacznę od innego fundamentalnego pytania: po co Ci w ogóle powłoka ceramiczna na lakierze. Według mnie najważniejszą zaletą powłoki ceramicznej, dla której sam mam ją na swoim samochodzie i którą najbardziej doceniają klienci Gtechniq, jest to, że dzięki dobrej powłoce samochód cały czas przyciąga wzrok swoim blaskiem. Chciałoby się napisać, że błyszczy jak nowy, ale prawda jest taka, że lakier z powłoką najczęściej błyszczy się bardziej niż nowy. Powłoka zapewnia też zdecydowanie łatwiejsze mycie i sprawia, że na lakierze nie widać niekorzystnych efektów upływu czasu. Powłoka po prostu ułatwia utrzymanie auta w stanie, który mówi „o, ten gość dba o samochód”. 

Rabat od Gtechniq

Jako pan sprzedający powłoki powinienem teraz napisać, że koniecznie musisz zabezpieczyć lakier swojego nowego samochodu. Ale nie mogę tak napisać. Jeśli samochód to tylko wół roboczy w Twojej firmie, jeśli nie zależy Ci na jego estetyce, jeśli wartość odsprzedaży nie ma dla Ciebie większego znaczenia i nie zamierzasz poświęcać czasu na nawet elementarne zbiegi pielęgnacyjne, to cóż… nie musisz zawracać sobie głowy powłoką ceramiczną. W każdym innym przypadku uważam, że powłoka znacząco ułatwi Twoje życie z samochodem. 

Przed aplikacją powłoki w salonie zadaj te pytania

Skoro czytasz dalej, to zakładam, że należysz do osób, które podchodzą do samochodu z nieco większą refleksją i planują zabezpieczyć jego lakier. A to prowadzi mnie do meritum, czyli pytania, czy skorzystać z oferty salonu i nałożyć powłokę na miejscu, czy samodzielnie udać się na taką usługę do profesjonalnego studia detailingu, które wcześniej wybierzesz, sumiennie przeglądając opinię na Google. Obecnie pierwsza opcja, tj. powłoka w salonie, wcale nie musi być złym pomysłem i śmiało możesz się na nią zdecydować. To duża wygoda, bo nie musisz jeździć, szukać i zostawiać samochodu na kilka dni w studiu detailingu. Wyjeżdżasz z salonu samochodem z już zabezpieczonym lakierem i nie narażasz go na uszkodzenia jeszcze przed nałożeniem powłoki. Dodatkowo koszt usługi możesz najczęściej wrzucić w raty leasingowe. 

Nałożenie powłoki od razu w salonie jest więc wygodniejsze i może być korzystniejsze finansowo w porównaniu ze studiem detailingu. Zanim jednak zdecydujesz się na ten krok, to Ty musisz zadać handlowcowi kilka istotnych pytań. 

  • Po pierwsze: jaki produkt stosują w salonie i zamierzają zaaplikować na lakier Twojego nowego samochodu. Oczekuj tu (a nawet wymagaj) konkretniejszej odpowiedzi niż np. najlepsza powłoka ceramiczna. Oczywiście, większość renomowanych powłok ceramicznych ma podobne cechy i zapewnia zbliżone efekty, ale już skala tych efektów i to, jak długo się utrzymają może się diametralnie różnić zależnie od klasy produktu. Każdy samochód ma cztery koła, kierownicę, drzwi i silnik, ale co z tego, skoro nadal nie wiesz, czy mówimy o Maybachu, czy np. chińskim Xpengu. Musisz się więc dowiedzieć, czy powłoka, na którą się decydujesz, jest klasy Xpenga, czy Maybacha. W salonach można trafić na różne cuda. Ustal nazwę produktu oraz producenta i dla pewności samodzielnie prześwietl go w internecie. Zazwyczaj już sam wygląd strony producenta dużo powie o klasie produktu. 
  • Produkt jest równie istotny co profesjonalizm osób, które będą z nim pracować. Dlatego kolejne pytanie, które warto zadać handlowcowi w odpowiedzi na to, czy chcesz zabezpieczyć lakier samochodu na miejscu, w salonie brzmi: kto i gdzie będzie nakładał tę powłokę. Powłokę może nakładać pan z myjni w wolnej chwili, ale coraz więcej salonów dysponuje osobnymi działami detailingu z odpowiednio przeszkolonymi ludźmi i są w stanie zapewnić poziom usługi porównywalny z profesjonalnym studiem. Dlatego jako Gtechniq, pracując z salonami w ramach programu Gtechniq Platinum, kładziemy bardzo duży nacisk nie tylko na produkt, ale i na przeszkolenie osób, które z nim pracują. Zapytaj, czy salon ma swój dział detailingu, czy ludzie, mają odpowiednie doświadczenie, poproś o rozmowę z kimś, kto odpowiada za tę usługę w salonie.

Powłoka w salonie – ile musi kosztować?

Reklama

Jeśli zarówno produkt, jak i profesjonalizm salonu w kwestii jego aplikacji nie budzą Twoich wątpliwości, to spójrz jeszcze na cenę. Gdy salon oferuje usługę nałożenia powłoki w przedziale 1-2 tys. zł, to odradzałbym korzystanie z niej. Biorąc pod uwagę, że w tej kwocie jest jeszcze marża salonu, nie możemy oczekiwać powłoki dobrej jakości. Wcześniej zapytaj też, czy zakres usługi obejmuje sam zabieg nałożenia powłoki, czy również ważny etap przygotowania lakieru do nałożenia powłoki. Nawet lakier nowego samochodu będzie zazwyczaj wymagał odpowiedniego przygotowania.

Rabat od Gtechniq

I jeszcze jedno. Zapytaj, czy dostaniesz jakieś potwierdzenie zastosowania produktu, który wg deklaracji miał zostać nałożony i czy to, co było deklarowane zostało faktycznie zrobione. I nie, nie chodzi tu o fakturę za powłokę. Tak czy inaczej, nie powinieneś z góry zakładać, że usługa nałożenia powłoki ceramicznej w salonie będzie wykonana gorzej niż w studiu detailingu. Wcześniej jednak koniecznie upewnij się i dopytaj, co, gdzie i jak będzie nakładane.

Michał Zaborowski Gtechniq

Michał Zaborowski

ekspert i praktyk w dziedzinie detailingu i zabezpieczenia lakieru samochodu z ponad 12-letnim doświadczeniem, prekursor autodetailingu w Polsce. Na co dzień dyrektor generalny Gtechniq Polska.

Nowy Peugeot E-3008
Prezentacja Partnera
Nowy Peugeot E-3008 - dobry design w parze z technologią

Allure – to nie tylko nazwa jednej z wersji wyposażeniowych nowego Peugeot E-3008, ale także słowo, które oddaje ducha tego projektu. 

10 czerwca 2024
Volkswagen Golf GTI Clubsport MK8.5
Volkswagen / Golf
Nowy Golf GTI Clubsport jest jednym z ostatnich benzynowych GTI

Nadchodząca dziewiąta generacja popularnego kompaktu przejdzie w całości na napęd elektryczny.

31 maja 2024
2024 BMW M3 lifting
BMW / M3
BMW prezentuje poliftowe modele M3 i M3 Competition, sedan i Touring

Niewielki lifting BMW M3 przyniósł mu nowy wygląd, a w modelach xDrive także zastrzyk mocy.

29 maja 2024
Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Oficjalnie: Aston Martin Valkyrie wystartuje w 24h Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

14 czerwca 2024
Alpine A290 wersja produkcyjna
Alpine / A290
Alpine A290 ma wszystko, aby zostać pierwszym udanym hot hatchem EV

Wielokrotnie zapowiadane i wyczekiwane przez nas Alpine A290 właśnie miało swój oficjalny debiut.

13 czerwca 2024
2024 BMW M2 lifting
BMW / M2
Debiutuje odświeżone BMW M2 z większą mocą i (nadal) manualną skrzynią

Na kolejny rok modelowy BMW M wprowadziło kilka poprawek do najmniejszego w gamie coupe M2.

13 czerwca 2024
Nowy naczelny EVO Magazine Michał Sztorc
HOT NEWS
Michał Sztorc nowym naczelnym EVO Magazine

Czas na zmiany! Za sterami EVO Magazine zasiada teraz nowy redaktor naczelny, Michał Sztorc. Co to oznacza dla magazynu?

13 czerwca 2024
Nowy Peugeot E-3008
Prezentacja Partnera
Nowy Peugeot E-3008 - dobry design w parze z technologią

Allure – to nie tylko nazwa jednej z wersji wyposażeniowych nowego Peugeot E-3008, ale także słowo, które oddaje ducha tego projektu. 

10 czerwca 2024
2024 Lexus UX 300h test
Lexus / UX
2024 Lexus UX 300h - hybrydowy crossover spoza mainstreamu

UX 300h po liftingu jest mocniejszy i oszczędniejszy, ale czy to wystarczy na czołówkę segmentu?

8 czerwca 2024
Lanzante Porsche 930 TAG Championship
Restomod
TAG Championship od Lanzante to restomod Porsche 911 z silnikiem F1

Lanzante zbuduje trzy egzemplarze Porsche 930 z silnikiem V6 z bolidu McLarena z lat 80.

7 czerwca 2024
Alpina B3 GT news
Alpina / B3
Nowe Alpiny B3 i B4 GT są mocniejsze i bardziej luksusowe od BMW M3

Wariant GT popularnych modeli Alpiny: B3 i B4 wnosi sporo nowości w dziedzinie napędu i dynamiki.

6 czerwca 2024
Caterham nowa siedziba
Caterham
Caterham otwiera nową siedzibę i inwestuje w większe moce produkcyjne

W nowych halach w Dartford pod Londynem Caterham chce produkować nawet 750 samochodów rocznie.

5 czerwca 2024
2024 BMW M135 xDrive premiera
BMW / M135
Nowe BMW M135 xDrive jest słabsze, za to ma ostrzejszy charakter

Hot hatch BMW stracił kilka koni mechanicznych, za to zyskał nowy wygląd i ostrzejsze prowadzenie.

5 czerwca 2024
Ferrari Enzo Pirelli współpraca
Ferrari / Enzo
Pirelli stworzyło specjalną nowoczesną oponę dedykowaną do Ferrari Enzo

Nowa opona P Zero Corsa System zbliża osiągi Ferrari Enzo do poziomu współczesnych hipersamochodów.

4 czerwca 2024
Nürburgring 24 Hours 2024
Nürburgring 24 Hours
Nürburgring 24 Hours 2024: triumf dla Audi R8 zespołu Scherer Sport PHX

Pomimo rekordowo słabej pogody tegoroczny Nürburgring 24 Hours dostarczył sporo wyścigowych emocji.

3 czerwca 2024