Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Debiutuje Volkswagen ID.3 po liftingu

Volkswagen przyspieszył lifting ID.3 EV - pojawiły się poprawione multimedia, wygląd i wyposażenie.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

1 marca 2023
Volkswagen ID.3 FL perspektywa
7

Volkswagen ID.3 przeszedł przyspieszony lifting, gdyż “druga generacja” tego modelu debiutuje 12 miesięcy wcześniej niż pierwotnie planowano. Kompaktowy hatchback z napędem elektrycznym jest kluczowym modelem grupy VAG, pierwszym zbudowanym na nowej platformie MEB dedykowanej bezemisyjnym napędom. ID.3 bardzo dobrze się zapowiadał, lecz wkrótce po premierze zebrał sporo krytyki w związku ze skomplikowanymi multimediami i kiepskim wykończeniem wnętrza. Wprowadzone modyfikacje mają poprawić notowania kompaktowego Volkswagena wśród klientów i dziennikarzy.

Podstawowe założenia ID.3 się nie zmieniły. Nadal ma on jeden silnik o mocy 204 KM (moment obrotowy 310 Nm) umieszczony na tylnej osi i jednostopniową przekładnię. Klienci mogą wybrać preferowaną pojemność baterii - mniejsza ma 58 kWh, a większa 77 kWh. Trzeci, bazowy wariant, nadal jest w przygotowaniu. Z mniejszą baterią ID.3 przyspiesza do 100 km/h w 7,3 s, z większą w 7,9 s - różnica wynika z masy własnej ogniw.

Volkswagen skupił się na poprawie najbardziej krytykowanych obszarów - materiałów w kabinie i multimediów.

Volkswagen jeszcze nie podał jaką masę ma ID.3 po liftingu, ale dotychczasowy model z baterią 77 kWh przekraczał 1860 kg, więc nie miał nic wspólnego z lekkością. Zasięg podawany przez producenta wcale nie wypada źle na tle konkurencji. Podstawowy model potrafi pokonać do 426 km na jednym ładowaniu, ten z większą baterią teoretycznie aż 536 km. Maksymalna moc ładowania różni się w zależności od wybranego poziomu baterii. Mniejsza przyjmuje do 120 kW, większa aż 170 kW. Topowy ID.3 może naładować się od 5 do 80 procent w około 30 minut.

Volkswagen ID.3 FL tył
7

Aranżacja podwozia i zawieszenia pozostała bez zmian. Ogniwa zgrupowano w płaską “paczkę” w podłodze między osiami, a za tłumienie odpowiadają standardowe rozwiązania - kolumny MacPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. W przeciwieństwie do technicznego bliźniaka - Cupry Born - nie można do ID.3 zamówić adaptacyjnych amortyzatorów, a przy tylnej osi nadal montowane są hamulce bębnowe.

Na razie wszystko po staremu, ale nowości zaczynają się od tego co widzisz, czujesz i dotykasz. Być może nie od razu to zauważysz, ale przedni pas przeszedł zmiany polegające na zmniejszeniu bocznych sekcji dolnego wlotu powietrza, co od razu wygładza cały zderzak. Właśnie tak będą się prezentowały wszystkie nowe Volkswageny z napędem elektrycznym. Usunięto także wytłoczenia z motywem ośmiokąta znane z pierwszego ID.3. Oświetlenie właściwie pozostało takie samo, ale usunięto pomalowaną na czarno sekcję maski, która powodowała złudzenie optyczne, że maska jest krótsza niż w rzeczywistości. Ogólnie widać, że nadwozie odświeżonego modelu jest bardziej gładkie, proste i eleganckie, a w połączeniu z nowymi opcjami kolorystycznymi Volkswagen powinien uzyskać świeżość, na której zależało projektantom.

Reklama
Volkswagen ID.3 FL kokpit
7

Zdecydowanie więcej zmieniło się we wnętrzu. Producent skupił się na podniesieniu jakości materiałów, co powinno pomóc w ogólnym odbiorze auta. Oprócz lepszych plastików kokpit ID.3 zyskał sztuczny szew biegnący przez dolną część deski rozdzielczej, a boczki drzwi i górną część deski pokryto miękkim i przyjemnym w dotyku tworzywem.

Lifting powinien poprawić ogólną atrakcyjność ID.3 na tle konkurencji.

Producent zajął się także multimediami i zaaplikował do ID.3 12-calowy ekran dotykowy znany już z innych modeli. Ekran jest zintegrowany z nową ramką, w której podświetlono suwaki głośności i temperatury - obsługa tych elementów była często krytykowana.

Przyspieszony lifting Volkswagena ID.3 nie jest szczególnie obszerny, ale dotyka najbardziej palących problemów na jakie cierpiał poprzednik, dlatego ogólna atrakcyjność elektrycznego VW na tle rywali powinna wzrosnąć. Tym bardziej, że będzie to pierwsze auto niemieckiego koncernu, do którego będą montowane samodzielnie stworzone baterie. Ich produkcja odbywa się w szwedzkiej fabryce, a jednostką współpracującą jest w tym przypadku firma Northvolt. Później akumulatory będą produkowane także w podobnych zakładach w Niemczech i Hiszpanii. Dokładne cenniki odświeżonego ID.3 nie zostały podane, ale należy się spodziewać ceny bazowego modelu przekraczającej 200 tys. zł. Wciąż oferowany model mieści się w widełkach 199-254 tysiące złotych w zależności od wersji.

Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Parada w Warszawie
Prezentacja Partnera
Rodzinne emocje Ducati

„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.

25 czerwca 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Ahoj Mazury! - Idealny start projektu "Yokohama on Tour"

Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie. 

25 czerwca 2024
Thornley Kelham European RS restomod
Restomod
Thornley Kelham European RS to lekkość i szybkość w stylu retro

Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.

25 lipca 2024
2025 Porsche Cayenne EV news
Porsche / Cayenne
Nowe Cayenne EV będzie sprzedawane równolegle z modelami spalinowymi

Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.

25 lipca 2024
McLaren 750S coupe test
McLaren / 750S
McLaren 750S - ośmiocylindrowa odpowiedź na hybrydowe Ferrari 296 GTB

Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.

25 lipca 2024
BMW M5 G90 gama M Performance
BMW / M5
BMW pokazało gamę lekkich akcesoriów M Performance dla nowego M5

Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.

24 lipca 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH rozpoczął przygotowania do Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

22 lipca 2024
Ferrari F250 prototyp
Ferrari F250
Hipersamochód z Maranello coraz bliżej - pojawiły się nowe zdjęcia

Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.

22 lipca 2024
2024 Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid test
Porsche / 911 Carrera GTS
Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid - najlepsza Carrera z rodziny 992

Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.

21 lipca 2024
2025 Bentley Flying Spur news
Bentley / Flying Spur
Flying Spur Hybrid będzie najmocniejszą limuzyną w historii Bentleya

Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.

19 lipca 2024
2024 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid news
Porsche / Panamera
Porsche wprowadza na rynek nową 782-konną Panamerę Turbo S E-Hybrid

Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.

18 lipca 2024
Porsche Macan i Macan 4S premiera
Porsche / Macan
Można już zamawiać podstawowe Porsche Macan EV z napędem na tył

W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.

17 lipca 2024
2024 Audi A5/S5 premiera
Audi / S5
Debiutuje Audi A5 i S5 według nowej formuły

Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.

17 lipca 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro coupe
Mercedes / AMG GT
Nowy Mercedes-AMG GT 63 Pro ma 612 KM i torowe usposobienie

Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.

15 lipca 2024