Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Debiutuje Volkswagen ID.3 po liftingu

Volkswagen przyspieszył lifting ID.3 EV - pojawiły się poprawione multimedia, wygląd i wyposażenie.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

1 marca 2023
Volkswagen ID.3 FL perspektywa
7

Volkswagen ID.3 przeszedł przyspieszony lifting, gdyż “druga generacja” tego modelu debiutuje 12 miesięcy wcześniej niż pierwotnie planowano. Kompaktowy hatchback z napędem elektrycznym jest kluczowym modelem grupy VAG, pierwszym zbudowanym na nowej platformie MEB dedykowanej bezemisyjnym napędom. ID.3 bardzo dobrze się zapowiadał, lecz wkrótce po premierze zebrał sporo krytyki w związku ze skomplikowanymi multimediami i kiepskim wykończeniem wnętrza. Wprowadzone modyfikacje mają poprawić notowania kompaktowego Volkswagena wśród klientów i dziennikarzy.

Podstawowe założenia ID.3 się nie zmieniły. Nadal ma on jeden silnik o mocy 204 KM (moment obrotowy 310 Nm) umieszczony na tylnej osi i jednostopniową przekładnię. Klienci mogą wybrać preferowaną pojemność baterii - mniejsza ma 58 kWh, a większa 77 kWh. Trzeci, bazowy wariant, nadal jest w przygotowaniu. Z mniejszą baterią ID.3 przyspiesza do 100 km/h w 7,3 s, z większą w 7,9 s - różnica wynika z masy własnej ogniw.

Volkswagen skupił się na poprawie najbardziej krytykowanych obszarów - materiałów w kabinie i multimediów.

Reklama

Volkswagen jeszcze nie podał jaką masę ma ID.3 po liftingu, ale dotychczasowy model z baterią 77 kWh przekraczał 1860 kg, więc nie miał nic wspólnego z lekkością. Zasięg podawany przez producenta wcale nie wypada źle na tle konkurencji. Podstawowy model potrafi pokonać do 426 km na jednym ładowaniu, ten z większą baterią teoretycznie aż 536 km. Maksymalna moc ładowania różni się w zależności od wybranego poziomu baterii. Mniejsza przyjmuje do 120 kW, większa aż 170 kW. Topowy ID.3 może naładować się od 5 do 80 procent w około 30 minut.

Volkswagen ID.3 FL tył
7

Aranżacja podwozia i zawieszenia pozostała bez zmian. Ogniwa zgrupowano w płaską “paczkę” w podłodze między osiami, a za tłumienie odpowiadają standardowe rozwiązania - kolumny MacPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. W przeciwieństwie do technicznego bliźniaka - Cupry Born - nie można do ID.3 zamówić adaptacyjnych amortyzatorów, a przy tylnej osi nadal montowane są hamulce bębnowe.

Na razie wszystko po staremu, ale nowości zaczynają się od tego co widzisz, czujesz i dotykasz. Być może nie od razu to zauważysz, ale przedni pas przeszedł zmiany polegające na zmniejszeniu bocznych sekcji dolnego wlotu powietrza, co od razu wygładza cały zderzak. Właśnie tak będą się prezentowały wszystkie nowe Volkswageny z napędem elektrycznym. Usunięto także wytłoczenia z motywem ośmiokąta znane z pierwszego ID.3. Oświetlenie właściwie pozostało takie samo, ale usunięto pomalowaną na czarno sekcję maski, która powodowała złudzenie optyczne, że maska jest krótsza niż w rzeczywistości. Ogólnie widać, że nadwozie odświeżonego modelu jest bardziej gładkie, proste i eleganckie, a w połączeniu z nowymi opcjami kolorystycznymi Volkswagen powinien uzyskać świeżość, na której zależało projektantom.

Reklama
Volkswagen ID.3 FL kokpit
7

Zdecydowanie więcej zmieniło się we wnętrzu. Producent skupił się na podniesieniu jakości materiałów, co powinno pomóc w ogólnym odbiorze auta. Oprócz lepszych plastików kokpit ID.3 zyskał sztuczny szew biegnący przez dolną część deski rozdzielczej, a boczki drzwi i górną część deski pokryto miękkim i przyjemnym w dotyku tworzywem.

Lifting powinien poprawić ogólną atrakcyjność ID.3 na tle konkurencji.

Producent zajął się także multimediami i zaaplikował do ID.3 12-calowy ekran dotykowy znany już z innych modeli. Ekran jest zintegrowany z nową ramką, w której podświetlono suwaki głośności i temperatury - obsługa tych elementów była często krytykowana.

Przyspieszony lifting Volkswagena ID.3 nie jest szczególnie obszerny, ale dotyka najbardziej palących problemów na jakie cierpiał poprzednik, dlatego ogólna atrakcyjność elektrycznego VW na tle rywali powinna wzrosnąć. Tym bardziej, że będzie to pierwsze auto niemieckiego koncernu, do którego będą montowane samodzielnie stworzone baterie. Ich produkcja odbywa się w szwedzkiej fabryce, a jednostką współpracującą jest w tym przypadku firma Northvolt. Później akumulatory będą produkowane także w podobnych zakładach w Niemczech i Hiszpanii. Dokładne cenniki odświeżonego ID.3 nie zostały podane, ale należy się spodziewać ceny bazowego modelu przekraczającej 200 tys. zł. Wciąż oferowany model mieści się w widełkach 199-254 tysiące złotych w zależności od wersji.

Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Przód Alfy Romeo Junior podkreślający sportowy charakter włoskiego SUV-a
Prezentacja Partnera
Alfa Romeo Junior: elektryk i hybryda z włoską duszą

Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.

14 października 2025
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach
Wyprawa
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach

Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.

25 września 2025
Bentley Supersports teaser
Bentley / Continental GT
Bentley zapowiada powrót limitowanego modelu Supersports

Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.

6 listopada 2025
Czerwona lodówka i ekspres Porsche x SMEG 917 Salzburg w nowoczesnym wnętrzu inspirowanym duchem Le Mans
Design
Porsche x SMEG: pasja, precyzja i design z duszą Le Mans
6 listopada 2025
MINI Paul Smith Edition premiera
Mini / Cooper S
Nowe MINI Paul Smith Edition – brytyjski styl w limitowanej wersji

MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.

4 listopada 2025
Forch Racing by Atlas Ward z przełomowym sezonem w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Sport
Przełomowy sezon Forch Racing by Atlas Ward

Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025

3 listopada 2025
Lamborghini wyniki 2025
Lamborghini
Lamborghini chwali się wynikami. Gigantyczny zysk

Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.

3 listopada 2025
2026 Maserati Grecale Folgore prezentacja
Maserati / Grecale
Maserati Grecale Folgore teraz z lepszym zasięgiem i technologią

Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.

3 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Brązowa torba z zamszu, pasek i sztyblety OCHNIK – elegancki zestaw dla mężczyzny w miejskim stylu
Prezentacja Partnera
Elegancja w miejskim stylu – nowa kolekcja OCHNIK

OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.

3 listopada 2025
Mercedes-AMG GT Track Sport teaser
Mercedes / AMG GT
Nowy AMG GT Track Sport rozpoczął program testowy

Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.

30 października 2025
Mazda Vision X-Coupe prezentacja
Mazda
Mazda Vision X-Coupe dowodzi, że Japończycy wciąż wierzą w Wankla

Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.

29 października 2025
Ferrari 12Cilindri novitec design
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri z pakietem Novitec - więcej karbonu, lepszy dźwięk

Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.

28 października 2025
Mercedes-Benz 190E 2.3-16 Senna
Aukcje
Mercedes 190E 2.3-16 Cosworth Ayrtona Senny na sprzedaż. Cena powala

Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.

27 października 2025