Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Cobra GT Roadster to współczesna wersja ikony motosportu z lat 60.
AC Cobra od wielu lat była obiektem odwzorowywanym w licznych replikach (trzeba przyznać, że niektóre były zupełnie tandetne), ale akurat samochód ze zdjęć pochodzi prosto od producenta i nazywa się Cobra GT Roadster. Zaprojektowana i zbudowana od podstaw, nowa Cobra od AC zachowała klasyczne kształty lat 60., ale spełnia nowoczesne standardy wydajności i bezpieczeństwa. Cena? 240 000 funtów bez podatków (1,2 mln zł), czyli równowartość nowego Ferrari 296 GTB.
Zewnętrzny kształt Cobry GT Roadster jest rozpoznawalny z daleka, ale każdy panel zaprojektowano od nowa z użyciem włókien węglowych. Potrzebne były pewne modyfikacje, między innymi w celu zmieszczenia w nadkolach potężnych kół z felgami w rozmiarze 21 cali. Kabina ma być znacznie bardziej przyjazna dla wysokich kierowców, nawet tych o wzroście powyżej 2 m.
Wytrzymała rama nośna z tłoczonych profili aluminiowych została opracowana specjalnie dla tego samochodu. Z przodu stworzono miejsce dla 5-litrowego silnika V8 Forda o mocy 460 KM i momencie obrotowym 570 Nm. W zasadzie jest to jednostka Forda Mustanga współpracująca albo z 6-stopniowym manualem, albo 10-stopniowym automatem. Opcjonalnie Cobra GT Roadster może mieć także dyferencjał ze szperą Torsen przy tylnej osi.
Ponadto AC oferuje do tego modelu pełny zestaw tuningowy z kompresorem. Po jego zamontowaniu silnik ma aż 663 KM i 780 Nm, więc na pewno przydadzą się standardowo instalowane systemy ABS i ESP. Ważąca 1450 kg Cobra GT Roadster potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 3,4 s i osiągnąć 277 km/h.
Samochód reprezentuje styl retro, ale ma na pokładzie całkiem sporo elektroniki, w tym kilka trybów jazdy mających wpływ na reakcje silnika, siłę wspomagania kierownicy i dźwięk wydechu. Hamulce standardowo składają się z przednich tarcz 394 mm i sześciotłoczkowych zacisków (wersja z kompresorem), a jako opcja jest oferowana wyczynowa pedaliera Tilton bez wspomagania. Do użytku na torze klienci mogą zamówić zestaw opon Michelin Sport Cup 2 zamiast standardowych drogowych Pilot Sport 4S.
Wnętrze Roadstera powstaje ręcznie, więc jest w dużej mierze personalizowane. Wyjątkiem jest kierownica pochodząca z ostatniej generacji Mustanga. Centralnie umieszczone zegary to dosłowny cytat z oryginalnej Cobry, podobnie jak zestaw samolotowych przełączników na desce rozdzielczej. Poniżej nich wciśnięto ekran dotykowy obsługujący funkcje pojazdu. Podobnie jak w wielu innych niskoseryjnych samochodach sportowych, wykończenie i materiały są ustalane indywidualnie z klientem.
AC zbuduje tylko 250 egzemplarzy nowej Cobry GT Roadster, a ceny startują od 240 000 funtów (1,2 mln zł) za wersję bez kompresora. Aktualnie trwa zbieranie zamówień.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.