Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Cobra GT Roadster to współczesna wersja ikony motosportu z lat 60.
AC Cobra od wielu lat była obiektem odwzorowywanym w licznych replikach (trzeba przyznać, że niektóre były zupełnie tandetne), ale akurat samochód ze zdjęć pochodzi prosto od producenta i nazywa się Cobra GT Roadster. Zaprojektowana i zbudowana od podstaw, nowa Cobra od AC zachowała klasyczne kształty lat 60., ale spełnia nowoczesne standardy wydajności i bezpieczeństwa. Cena? 240 000 funtów bez podatków (1,2 mln zł), czyli równowartość nowego Ferrari 296 GTB.
Zewnętrzny kształt Cobry GT Roadster jest rozpoznawalny z daleka, ale każdy panel zaprojektowano od nowa z użyciem włókien węglowych. Potrzebne były pewne modyfikacje, między innymi w celu zmieszczenia w nadkolach potężnych kół z felgami w rozmiarze 21 cali. Kabina ma być znacznie bardziej przyjazna dla wysokich kierowców, nawet tych o wzroście powyżej 2 m.
Wytrzymała rama nośna z tłoczonych profili aluminiowych została opracowana specjalnie dla tego samochodu. Z przodu stworzono miejsce dla 5-litrowego silnika V8 Forda o mocy 460 KM i momencie obrotowym 570 Nm. W zasadzie jest to jednostka Forda Mustanga współpracująca albo z 6-stopniowym manualem, albo 10-stopniowym automatem. Opcjonalnie Cobra GT Roadster może mieć także dyferencjał ze szperą Torsen przy tylnej osi.
Ponadto AC oferuje do tego modelu pełny zestaw tuningowy z kompresorem. Po jego zamontowaniu silnik ma aż 663 KM i 780 Nm, więc na pewno przydadzą się standardowo instalowane systemy ABS i ESP. Ważąca 1450 kg Cobra GT Roadster potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 3,4 s i osiągnąć 277 km/h.

Samochód reprezentuje styl retro, ale ma na pokładzie całkiem sporo elektroniki, w tym kilka trybów jazdy mających wpływ na reakcje silnika, siłę wspomagania kierownicy i dźwięk wydechu. Hamulce standardowo składają się z przednich tarcz 394 mm i sześciotłoczkowych zacisków (wersja z kompresorem), a jako opcja jest oferowana wyczynowa pedaliera Tilton bez wspomagania. Do użytku na torze klienci mogą zamówić zestaw opon Michelin Sport Cup 2 zamiast standardowych drogowych Pilot Sport 4S.
Wnętrze Roadstera powstaje ręcznie, więc jest w dużej mierze personalizowane. Wyjątkiem jest kierownica pochodząca z ostatniej generacji Mustanga. Centralnie umieszczone zegary to dosłowny cytat z oryginalnej Cobry, podobnie jak zestaw samolotowych przełączników na desce rozdzielczej. Poniżej nich wciśnięto ekran dotykowy obsługujący funkcje pojazdu. Podobnie jak w wielu innych niskoseryjnych samochodach sportowych, wykończenie i materiały są ustalane indywidualnie z klientem.
AC zbuduje tylko 250 egzemplarzy nowej Cobry GT Roadster, a ceny startują od 240 000 funtów (1,2 mln zł) za wersję bez kompresora. Aktualnie trwa zbieranie zamówień.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.