Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Do oferty nowego Bugatti dołączył pakiet Équipe Pur Sang inspirowany wyścigowym dziedzictwem marki.
Gdy pierwsi nabywcy kompletują swoją wymarzoną specyfikację nowego Bugatti Tourbillon - hybrydowego hipersamochodu nowej generacji z napędem o mocy 1800 KM w cenie 3,8 mln euro netto za sztukę - producent nie zwalnia tempa i prezentuje nową opcję. Do katalogu dołącza inspirowany motosportem pakiet ‘Équipe Pur Sang’ jako pojedyncza opcja personalizacji auta (cena: ponad 200 tys. euro). Jest to hołd dla “niezrównanych osiągów Tourbillona i wielkiej historii Bugatti w sportach motorowych.”
Prawdopodobnie z zakładu Bugatti nie wyjadą dwa identyczne egzemplarze Tourbillona, ale co najmniej kilka pewnie będzie wyposażonych w ten ciekawy pakiet. Équipe Pur Sang - w dosłownym tłumaczeniu “Zespół Czystej Krwi” - oznacza dodatki z dziedziny aerodynamiki, w tym skromny przedni splitter i dedykowane tylne skrzydło z niewielkimi lotkami po obu stronach zwiększające wydajność auta przy większej prędkości. Jest też zmodyfikowany tylny dyfuzor generujący odrobinę większy docisk.
Jeśli standardowy - o ile można się tak wyrazić w przypadku ekskluzywnego hipersamochodu za wielomilionowe sumy - Tourbillon z częściowo ukrytymi końcówkami wydechu wydaje się komuś zbyt powściągliwy jak na jego ogromne pokłady mocy, Équipe Pur Sang odpowiada na te potrzeby swoimi ośmioma rurami wydechowymi. Nowe są także koła (20 cali przód, 21 cali tył) z cienkimi ramionami. Zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zmniejszały zawirowania i kierowały większy strumień powietrza do tylnych chłodnic, przez co efektywność cieplna poprawiła się o 8%.
Wewnątrz Bugatti obdarzyło wersję Équipe Pur Sang wyczynowymi fotelami o lepszym trzymaniu bocznym, pokrytymi alcantarą z czerwonymi przeszyciami. Reszta kokpitu wykończona jest elementami Black Poli i opcją nazywaną w Bugatti “średnim pakietem karbonowym”.
Bugatti Tourbillon Équipe Pur Sang z pewnością jest kuszącą opcją dla ludzi decydujących się na zakup tego auta, ale najbardziej niesamowita w tym samochodzie jest sama mechanika i konstrukcja. Nie prowadziliśmy jeszcze Tourbillona, za to mogliśmy mu się bliżej przyjrzeć i odkryć kilka z wielu jego fascynujących sekretów, o których przeczytacie tutaj.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.