Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Kolejny dzień, kolejny restomod, ale tym razem nie chodzi o Porsche 911. Oto przebudowane w duchu coachbuildingu Ferrari 360 o nazwie Ælla-60. Samochód ten będzie produkowany pod szyldem „Art Machines by Anthony Jannarelly”. Nazwisko Jannarelly'ego jest całkiem znane w branży - jest on projektantem hipersamochodów W Motors Lykan i Fenyr, a w 2016 roku wprowadził na rynek własny samochód sportowy o nazwie Design-1. Zaprojektował również elektryczny koncept Caterham Project V.
Wspomniany Design-1 był małym coupe z silnikiem V6 pośrodku w cenie poniżej 90 tys. funtów. Tymczasem Ælla-60 kosztuje… uwaga, uwaga… 865 000 euro bez podatków. To w przeliczeniu 3,65 mln zł, a za taką sumę dasz radę kupić 12 egzemplarzy Ferrari 360 z manualną skrzynią. Ponieważ znalazło się już co najmniej pięciu kupców na to auto, produkcja ruszy w 2026 roku. Do wykonania tego zadania Jannarelly zakontraktował włoską firmę Podium Advanced Technologies (producenta Glickenhaus SCG 007C i Eccentrica Diablo).
Jannarelly oficjalnie nie potwierdził, że dawcą jest Ferrari 360 (podano tylko, że jest to „samochód sportowy z lat 90-tych”), ale jest to bardziej niż prawdopodobne, biorąc pod uwagę, że Ælla-60 wykorzystuje zamontowany pośrodku 3,6-litrowy silnik V8, który podejrzanie przypomina silnik 360, sześciobiegową manualną skrzynię biegów i aluminiowe podwozie. Silnik generuje 480 KM, a przy masie własnej wynoszącej 1130 kg, Ælla-60 osiąga 100 km/h w 3,5 sekundy.
Od strony wizualnej trudno znaleźć jakikolwiek punkt styku z Ferrari, a w designie dominują krągłości w stylu lat 60., motylkowe drzwi i detale inspirowane wcześniejszym Design-1. Kabinę Jannarelly wykonuje całkowicie na zamówienie i są w niej karbonowe kubełki, wyeksponowany mechanizm skrzyni biegów i customowa deska rozdzielcza. Nie zabrakło klimatyzacji i nowoczesnych rozwiązań, w tym łączności Bluetooth. Jak w wielu innych restomodach, wystrój, kolorystykę i wyposażenie dobiera klient poprzez szeroki program personalizacji.
Od strony dynamicznej Ælla-60 jest opisywana jako “bezpośrednia, precyzyjna i angażująca”, co prawdopodobnie jest zasługą zmodernizowanego zawieszenia i układu kierowniczego Ferrari. Klienci Jannarelly’ego będą mogli poczuć obiecywane zaangażowanie w jazdę w 2026 roku, wtedy też firma planuje wypuścić pierwsze 60 sztuk tego modelu. Jeśli jednak ktoś nie chce czekać, na rynku jest sporo ofert używanych 360…
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
Na rok 2025 BMW przygotowało trzy warianty odświeżonego SUV-a iX z większą mocą i lepszym zasięgiem.
Rekord najdłuższego ciągłego poślizgu na lodzie od niedawna należy do Porsche Taycan GTS.
W wyniku ostatnich głośnych incydentów, w ofercie jednej z firm pojawił się specjalny pakiet do F40.
Pierwszy model sportowej submarki Genesis Magma będzie miał około 600 KM i pojawi się w 2025 r.
Następca serii 718 coraz bliżej debiutu. Na drogach pojawiły się prototypy elektrycznego Porsche.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.