BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Lotus Emira to przykład samochodu, od którego oczekiwaliśmy zdecydowanie więcej. Teoretycznie ten pierwszy od lat zbudowany od podstaw samochód Lotusa ma wszystko - wygląd kieszonkowego supercara, aluminiową konstrukcję, wybór czterocylindrowego AMG z automatem albo V6 z manualem. Jednak czegoś brakuje i tym czymś jest topowa jakość prowadzenia typowa dla marki Lotus. Producent zdecydował, że czas na zmiany, i wprowadza nową topową odmianę Emiry, która może poprawić wizerunek tego modelu.
Nowa odmiana V6 SE wchodzi do gamy jako flagowiec i zastępstwo za Emirę V6. Nowością są przeprogramowane amortyzatory i zmieniona geometria zawieszenia w celu poprawy zarówno komfortu tłumienia, jak i prowadzenia. Ponadto SE ma być bardziej bogato wyposażone - pojawi się wykończenie alcantarą, sportowe pedały, czerwone zaciski hamulcowe i czarne detale zewnętrzne.
Pochodzący z Toyoty silnik 3.5 V6 ze sprężarką również przeszedł modyfikacje. Dopracowano go dla lepszego “emocjonalnego zaangażowania” cytując Lotusa. Wciąż ma ponad 400 KM i może współpracować ze skrzynią manualną lub automatyczną, dostarczając sprint do 100 km/h w 4,3 s i prędkość maksymalną 290 km/h. Podobno poprawiła się jakość pracy ręcznej skrzyni, co wynika z zastosowania nowego kompresyjnego mocowania przekładni, które ma wyeliminować brak odpowiedniego czucia podczas pracy lewarkiem.
Po przeciwnej stronie skali mamy obecnie Emirę Turbo, podstawowy model pozycjonowany poniżej niedawnego debiutanta, modelu Turbo SE. W istocie to zrebrandowana i odświeżona Emira i4, pierwsza czterocylindrowa Emira, z silnikiem AMG 2.0 o mocy 365 KM. Jest to najtańszy model w gamie, posiada standardowo 8-biegową skrzynię dwusprzęgłową, fotele regulowane w 12 kierunkach, audio 190W, Apple CarPlay i Android Auto. Mniejsza moc nie przeszkadza Emirze Turbo przyspieszać do “setki” niemal tak dobrze jak V6 SE - robi to w 4,4 s i osiąga 275 km/h. Najszybsza pozostaje Emira Turbo SE z mocą 407 KM, która wykonuje ten sam sprint w 4 sekundy i dobija do 294 km/h.
Lifting przyniósł wszystkim modelom Emira także nowy system chłodzenia z inaczej poprowadzonymi przewodami, przez co poprawiła się jakość pracy chłodnicy oleju skrzyni biegów i głównej chłodnicy bez zwiększania masy auta. Klimatyzacja ma być teraz bardziej stabilna podczas upałów, a dwusprzęgłowa skrzynia dostała nowe oprogramowanie w celu skrócenia czasów zmiany biegów.
Czy to wystarczy, aby z Lotusa Emiry zrobić prawdziwie wyjątkowy samochód sportowy, czy pozostanie ona zaledwie dobra? Wkrótce się przekonamy.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.