Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Lotus Emira to przykład samochodu, od którego oczekiwaliśmy zdecydowanie więcej. Teoretycznie ten pierwszy od lat zbudowany od podstaw samochód Lotusa ma wszystko - wygląd kieszonkowego supercara, aluminiową konstrukcję, wybór czterocylindrowego AMG z automatem albo V6 z manualem. Jednak czegoś brakuje i tym czymś jest topowa jakość prowadzenia typowa dla marki Lotus. Producent zdecydował, że czas na zmiany, i wprowadza nową topową odmianę Emiry, która może poprawić wizerunek tego modelu.
Nowa odmiana V6 SE wchodzi do gamy jako flagowiec i zastępstwo za Emirę V6. Nowością są przeprogramowane amortyzatory i zmieniona geometria zawieszenia w celu poprawy zarówno komfortu tłumienia, jak i prowadzenia. Ponadto SE ma być bardziej bogato wyposażone - pojawi się wykończenie alcantarą, sportowe pedały, czerwone zaciski hamulcowe i czarne detale zewnętrzne.
Pochodzący z Toyoty silnik 3.5 V6 ze sprężarką również przeszedł modyfikacje. Dopracowano go dla lepszego “emocjonalnego zaangażowania” cytując Lotusa. Wciąż ma ponad 400 KM i może współpracować ze skrzynią manualną lub automatyczną, dostarczając sprint do 100 km/h w 4,3 s i prędkość maksymalną 290 km/h. Podobno poprawiła się jakość pracy ręcznej skrzyni, co wynika z zastosowania nowego kompresyjnego mocowania przekładni, które ma wyeliminować brak odpowiedniego czucia podczas pracy lewarkiem.
Po przeciwnej stronie skali mamy obecnie Emirę Turbo, podstawowy model pozycjonowany poniżej niedawnego debiutanta, modelu Turbo SE. W istocie to zrebrandowana i odświeżona Emira i4, pierwsza czterocylindrowa Emira, z silnikiem AMG 2.0 o mocy 365 KM. Jest to najtańszy model w gamie, posiada standardowo 8-biegową skrzynię dwusprzęgłową, fotele regulowane w 12 kierunkach, audio 190W, Apple CarPlay i Android Auto. Mniejsza moc nie przeszkadza Emirze Turbo przyspieszać do “setki” niemal tak dobrze jak V6 SE - robi to w 4,4 s i osiąga 275 km/h. Najszybsza pozostaje Emira Turbo SE z mocą 407 KM, która wykonuje ten sam sprint w 4 sekundy i dobija do 294 km/h.

Lifting przyniósł wszystkim modelom Emira także nowy system chłodzenia z inaczej poprowadzonymi przewodami, przez co poprawiła się jakość pracy chłodnicy oleju skrzyni biegów i głównej chłodnicy bez zwiększania masy auta. Klimatyzacja ma być teraz bardziej stabilna podczas upałów, a dwusprzęgłowa skrzynia dostała nowe oprogramowanie w celu skrócenia czasów zmiany biegów.
Czy to wystarczy, aby z Lotusa Emiry zrobić prawdziwie wyjątkowy samochód sportowy, czy pozostanie ona zaledwie dobra? Wkrótce się przekonamy.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.