Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Lotus Emira to przykład samochodu, od którego oczekiwaliśmy zdecydowanie więcej. Teoretycznie ten pierwszy od lat zbudowany od podstaw samochód Lotusa ma wszystko - wygląd kieszonkowego supercara, aluminiową konstrukcję, wybór czterocylindrowego AMG z automatem albo V6 z manualem. Jednak czegoś brakuje i tym czymś jest topowa jakość prowadzenia typowa dla marki Lotus. Producent zdecydował, że czas na zmiany, i wprowadza nową topową odmianę Emiry, która może poprawić wizerunek tego modelu.
Nowa odmiana V6 SE wchodzi do gamy jako flagowiec i zastępstwo za Emirę V6. Nowością są przeprogramowane amortyzatory i zmieniona geometria zawieszenia w celu poprawy zarówno komfortu tłumienia, jak i prowadzenia. Ponadto SE ma być bardziej bogato wyposażone - pojawi się wykończenie alcantarą, sportowe pedały, czerwone zaciski hamulcowe i czarne detale zewnętrzne.
Pochodzący z Toyoty silnik 3.5 V6 ze sprężarką również przeszedł modyfikacje. Dopracowano go dla lepszego “emocjonalnego zaangażowania” cytując Lotusa. Wciąż ma ponad 400 KM i może współpracować ze skrzynią manualną lub automatyczną, dostarczając sprint do 100 km/h w 4,3 s i prędkość maksymalną 290 km/h. Podobno poprawiła się jakość pracy ręcznej skrzyni, co wynika z zastosowania nowego kompresyjnego mocowania przekładni, które ma wyeliminować brak odpowiedniego czucia podczas pracy lewarkiem.
Po przeciwnej stronie skali mamy obecnie Emirę Turbo, podstawowy model pozycjonowany poniżej niedawnego debiutanta, modelu Turbo SE. W istocie to zrebrandowana i odświeżona Emira i4, pierwsza czterocylindrowa Emira, z silnikiem AMG 2.0 o mocy 365 KM. Jest to najtańszy model w gamie, posiada standardowo 8-biegową skrzynię dwusprzęgłową, fotele regulowane w 12 kierunkach, audio 190W, Apple CarPlay i Android Auto. Mniejsza moc nie przeszkadza Emirze Turbo przyspieszać do “setki” niemal tak dobrze jak V6 SE - robi to w 4,4 s i osiąga 275 km/h. Najszybsza pozostaje Emira Turbo SE z mocą 407 KM, która wykonuje ten sam sprint w 4 sekundy i dobija do 294 km/h.
Lifting przyniósł wszystkim modelom Emira także nowy system chłodzenia z inaczej poprowadzonymi przewodami, przez co poprawiła się jakość pracy chłodnicy oleju skrzyni biegów i głównej chłodnicy bez zwiększania masy auta. Klimatyzacja ma być teraz bardziej stabilna podczas upałów, a dwusprzęgłowa skrzynia dostała nowe oprogramowanie w celu skrócenia czasów zmiany biegów.
Czy to wystarczy, aby z Lotusa Emiry zrobić prawdziwie wyjątkowy samochód sportowy, czy pozostanie ona zaledwie dobra? Wkrótce się przekonamy.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.
Zanim powstanie następca AMG GT R czy Black Series, AMG szykuje pro-torową wersję auta drogowego.
Niemcy skorzystali z zasobów magazynu Peugeota i Alfy Romeo i zaprezentowali elektryczną Mokkę GSE.
Najnowsza opona z rodziny P Zero jest zrobiona głównie z bioodpadów. Wkrótce trafi do produktów JLR.
Nowa perła w koronie Maranello - Ferrari F80 - łączy nierealne osiągi z intuicyjnością jazdy.
W ramach liftingu BMW M5 dostanie kontrowersyjny front według języka designu Neue Klasse.
Na bazie 750S Lanzante stworzyło hipersamochód inspirowany zwycięstwem McLarena F1 w 24h Le Mans.
Intrygujący prototyp BMW M2 z dodatkowym aero to nie nowy CSL, a jedynie pakiet płatnych dodatków M.
MCPura to głęboki lifting Maserati MC20 z dodatkami pozyskanymi z ekstremalnego modelu GT2 Stradale.
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.