Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

McLaren 750S “Triple Crown” - dzieło sztuki od MSO

Na 60. urodziny McLarena dział Special Operations stworzył limitowanego, ręcznie malowanego 750S.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

14 listopada 2023
McLaren 750S Triple Crown MSO
13

McLaren 750S w wyjątkowych barwach “Triple Crown” (ang. “Potrójna Korona”) to hołd dla najbardziej znaczących osiągnięć w motosportowej historii marki z Woking. Dział MSO umieścił na jego karoserii ręcznie malowane grafiki odnoszące się do samochodów, które tworzyły tę piękną historię. Powstanie tylko sześć sztuk tej wersji 750S, a klienci będą mogli dokonać wyboru między nadwoziem coupe i Spider. Wszystkie alokacje rozeszły się w mgnieniu oka.

Limitowany 750S zadebiutował podczas festiwalu Velocity Invitational w Kalifornii, a w jego prezentacji uczestniczyli Lando Norris, Pato O'Ward i Derek Bell. Malowanie stworzone przez MSO zawiera motyw 3-7-59 nawiązujący do numerów samochodów, które odnosiły największe zwycięstwa dla McLarena w 1974, 1984 i 1995 roku. "3" odnosi się do M16D prowadzonego podczas Indianapolis 500 przez Johnny'ego Rutherforda, "7" do McLarena MP4/2 Alaina Prosta, w którym Francuz wygrał Grand Prix Monako, a "59" do kultowego McLarena F1 GTR, który zajął pierwsze miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1995 roku. Za jego kierownicą zasiadali wtedy Masanori Sekiya, Yannick Dalmas i JJ Lehto.

Ręcznie malowane barwy McLarena 750S Triple Crown nawiązują do największych osiągnięć sportowych w historii marki.

Od strony mechanicznej “Triple Crown” nie różni się od standardowego McLarena 750S. Jego silnik rozwija 750 KM, przyspieszenie do 100 km/h trwa 2,8 s, a prędkość maksymalna to 330 km/h. Modyfikacje nie ograniczają się jednak do naklejenia kilku grafik. Tak naprawdę jest to najbardziej wymagający projekt jakiego podjęło się MSO i prezentuje klientom jak bardzo mogą dać się ponieść przy personalizacji swojego McLarena.

Tak krzykliwy sposób malowania nie każdemu przypadnie do gustu, ale trudno dyskutować z ilością ręcznej pracy jaką trzeba było w ten samochód włożyć. Karoserię pokrywa 20 barw lakieru, ale były one nakładane różnymi metodami w taki sposób, aby uzyskać jednolitą, doskonałą powierzchnię. Aby to zobrazować wystarczy powiedzieć, że pomalowanie każdego samochodu limitowanej serii będzie trwało 1200 godzin. Przód ma być odniesieniem do MP4/2, a boki do długodystansowego F1 GTR - dodano nawet zielone kółko symbolizujące przynależność klasową w wyścigu 24h Le Mans. Z kolei tył poświęcony jest modelowi M16D, którego pomarańczowe barwy przenikają się z czarnymi bokami GTR-a poprzez motyw flagi w szachownicę. Barwy wyścigowe pojawiają się także w innych miejscach - na przykład zaciski hamulcowe pomalowano na czerwono-niebiesko-złoty kolor, a motyw srebrnego liścia posłużył do stworzenia logo Triple Crown.

McLaren 750S Triple Crown MSO tył
13

Przy bliższym kontakcie widać nawet ukryte na karoserii QR-kody, pod którymi można zapoznać się z tajnikami powstawania unikalnej karoserii 750S. Motyw “3-7-59” przewija się też w maskownicach świateł LED, a projektanci pokusili się nawet o stworzenie zaawansowanego technologicznie, elektrochromatycznego logo MSO w świetle hamowania od spodu hamulca aerodynamicznego.

Reklama

Produkcja 750S Triple Crown jest ograniczona do 6 sztuk, a każda z nich będzie trochę inna, a zatem wyjątkowa.

Motyw Triple Crown widać także we wnętrzu, gdzie zastosowano unikalne karbonowe wykończenie boczków drzwi i tapicerkę foteli pokrytą podobnymi kształtami i symbolami jak karoseria. Na szczycie kierownicy pojawił się specjalny marker wyznaczający punkt centralny. Białe, ręcznie malowane łopatki do zmiany biegów to cytat z MP4/2, pedały pokryte są powłoką ceramiczną, a specjalna plakietka z numerem to tak naprawdę kawałek bolidu Formuły 1 McLarena. Nawet obudowa kluczyka jest pomalowana, aby korespondować z nadwoziem auta.

McLaren 750S Triple Crown MSO kabina
13

Michael Leiters, dyrektor generalny McLaren Automotive, powiedział: "Świętując 60. rocznicę założenia firmy McLaren, oczywiście pochylamy się nad naszym wkładem w przesuwanie granic, zarówno w sportach motorowych, jak i w doskonałych supersamochodach i hipersamochodach. Motyw 3-7-59 czerpie inspirację z obu tych obszarów, będąc wizytówką ekstremalnych osiągów i hołdem dla naszego potrójnego sukcesu. Najbardziej wymagający projekt w historii McLaren Special Operations jest naprawdę oszałamiającym wyrazem wiodącej w branży wiedzy lakierniczej McLarena, na supersamochodzie, który wyznacza nowy punkt odniesienia w swojej klasie".

McLaren stworzy tylko 6 egzemplarzy edycji Triple Crown, a każdy z nich będzie nieco inny i wyjątkowy. Cena z pewnością jest dużo wyższa niż wywoławcze niemal 2 mln zł za podstawowy model 750S, ale tym nie musicie się już martwić, bo wszystkie auta znalazły szczęśliwych nabywców.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Rodin FZero prototyp testy
Rodin / FZero
Rodin FZero może wkrótce stać się najszybszym torowym hypercarem

Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.

7 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Morgan XP-1 prototyp EV
Morgan / Super 3
Morgan XP-1 wyznacza początek drogi Morgana do elektryfikacji

Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.

6 grudnia 2023
Mercedes-AMG CLE53 Coupe główne
Mercedes / CLE
Mercedes-AMG CLE53 - sześciocylindrowe AMG, na które czekaliśmy

Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…

6 grudnia 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023