Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
McLaren GT schodzi z rynku, a w jego miejsce debiutuje model GTS oferujący to samo, tylko lepiej.
Cztery lata po premierze McLaren GT przeszedł facelifting i otrzymał nową nazwę: GTS. O ile GT nie do końca reprezentował ideę Grand Tourera, był bardzo przyjemnym samochodem dla kierowcy, a GTS zamierza podążać tą samą ścieżką. Cenniki nie są jeszcze znane, ale zamówienia już można składać, a pierwsze samochody trafią do klientów w przyszłym roku.
GTS jest oparty na tym samym karbonowym podwoziu MonoCell II-T co poprzednik, dlatego zachował zalety takie jak bezpieczeństwo, sztywność i niską masę niezbędną do zapewnienia klientom wrażeń z jazdy godnych McLarena. Udział w tym mają także innowacyjne amortyzatory z podwójnymi zaworami hydraulicznymi o nieustannie zmieniającej się charakterystyce, podwójne wahacze i elektrohydrauliczny układ kierowniczy. Standardowo montowane karbonowo-ceramiczne hamulce mają w tym przypadku tarcze o średnicy 390 mm i sześciotłoczkowe zaciski z przodu oraz tarcze 380 mm i czterotłoczkowe zaciski z tyłu.
W centralnej części karbonowej tuby zamontowano silnik McLaren V8 o pojemności 4.0 (M840TE) z dwoma turbinami, którego mapa zapłonu została zmodyfikowana tak, aby wycisnąć 635 KM (+15 KM). Moment obrotowy się nie zmienił i wynosi 630 Nm, za to masa własna spadła o 10 kg do wartości 1520 kg, więc stosunek mocy do masy wzrósł do 418 KM/tonę. Dla porównania Bentley Continental GT ma stosunek mocy do masy 295 KM/tonę. Czas przyspieszenia do 200 km/h minimalnie się polepszył (teraz 8,9 s), ale sprint do 100 km/h w 3,2 s oraz prędkość maksymalna 326 km/h pozostały takie same jak w starszym GT.
Trzeba naprawdę mocno się przyjrzeć, aby zauważyć zmiany w stylizacji względem McLarena GT. Nowy wzór felg Turbine oraz czarne wykończenie galanterii zewnętrznej to chyba najbardziej widoczne przykłady zmian. Jeśli jednak porównasz zdjęcia GT i GTS zauważysz również nowy zderzak przedni z inaczej poprowadzonymi wlotami powietrza dla lepszego chłodzenia. Na liście opcji McLaren umieścił mnóstwo karbonowych ozdób oraz kilka pakietów wyposażenia. Standardem jest zdejmowany panel dachowy, który na życzenie można zastąpić szklanym panelem elektrochromatycznym. Na wspomnianych felgach zamontowano opony Pirelli P Zero o szerokości 225 mm z przodu i 295 mm z tyłu.

Fotele w dwuosobowej kabinie McLarena GTS są teraz obite skórą Softgrain Aniline z kontrastowymi przeszyciami. Widoczność nadal jest świetna, gdyż przejęto z GT dużą tylną szybę, szklane elementy w słupkach C i małe okienka za drzwiami. Kierowca odczytuje dane o jeździe na 10,25-calowym ekranie, a do obsługi urządzeń pokładowych przewidziano 7-calowy ekran dotykowy pośrodku kokpitu. Do wyboru jest sześć kolorów oświetlenia nastrojowego, a za dopłatą 12-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins. Dla poprawy praktyczności w jeździe na co dzień McLaren zmodyfikował system podnoszenia przedniej osi - operacja trwa teraz cztery sekundy zamiast ośmiu.
Nowy McLaren GTS jeszcze nie ma cennika, ale dealerzy już zaczynają zbierać zamówienia na ten model. Spodziewana cena przekroczy 1 mln złotych, a samochody zaczną trafiać do klientów w przyszłym roku.
Silnik: 4.0 V8 twin turbo
Moc: 635 KM / 7500 obr.
Moment obrotowy: 630 Nm / 5500-6500 obr.
Masa: 1520 kg
Stosunek moc/masa: 418 KM/tonę
0-100: 3,2 s
Prędkość: 326 km/h
Cena: bd
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.