Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
McLaren GT schodzi z rynku, a w jego miejsce debiutuje model GTS oferujący to samo, tylko lepiej.
Cztery lata po premierze McLaren GT przeszedł facelifting i otrzymał nową nazwę: GTS. O ile GT nie do końca reprezentował ideę Grand Tourera, był bardzo przyjemnym samochodem dla kierowcy, a GTS zamierza podążać tą samą ścieżką. Cenniki nie są jeszcze znane, ale zamówienia już można składać, a pierwsze samochody trafią do klientów w przyszłym roku.
GTS jest oparty na tym samym karbonowym podwoziu MonoCell II-T co poprzednik, dlatego zachował zalety takie jak bezpieczeństwo, sztywność i niską masę niezbędną do zapewnienia klientom wrażeń z jazdy godnych McLarena. Udział w tym mają także innowacyjne amortyzatory z podwójnymi zaworami hydraulicznymi o nieustannie zmieniającej się charakterystyce, podwójne wahacze i elektrohydrauliczny układ kierowniczy. Standardowo montowane karbonowo-ceramiczne hamulce mają w tym przypadku tarcze o średnicy 390 mm i sześciotłoczkowe zaciski z przodu oraz tarcze 380 mm i czterotłoczkowe zaciski z tyłu.
W centralnej części karbonowej tuby zamontowano silnik McLaren V8 o pojemności 4.0 (M840TE) z dwoma turbinami, którego mapa zapłonu została zmodyfikowana tak, aby wycisnąć 635 KM (+15 KM). Moment obrotowy się nie zmienił i wynosi 630 Nm, za to masa własna spadła o 10 kg do wartości 1520 kg, więc stosunek mocy do masy wzrósł do 418 KM/tonę. Dla porównania Bentley Continental GT ma stosunek mocy do masy 295 KM/tonę. Czas przyspieszenia do 200 km/h minimalnie się polepszył (teraz 8,9 s), ale sprint do 100 km/h w 3,2 s oraz prędkość maksymalna 326 km/h pozostały takie same jak w starszym GT.
Trzeba naprawdę mocno się przyjrzeć, aby zauważyć zmiany w stylizacji względem McLarena GT. Nowy wzór felg Turbine oraz czarne wykończenie galanterii zewnętrznej to chyba najbardziej widoczne przykłady zmian. Jeśli jednak porównasz zdjęcia GT i GTS zauważysz również nowy zderzak przedni z inaczej poprowadzonymi wlotami powietrza dla lepszego chłodzenia. Na liście opcji McLaren umieścił mnóstwo karbonowych ozdób oraz kilka pakietów wyposażenia. Standardem jest zdejmowany panel dachowy, który na życzenie można zastąpić szklanym panelem elektrochromatycznym. Na wspomnianych felgach zamontowano opony Pirelli P Zero o szerokości 225 mm z przodu i 295 mm z tyłu.

Fotele w dwuosobowej kabinie McLarena GTS są teraz obite skórą Softgrain Aniline z kontrastowymi przeszyciami. Widoczność nadal jest świetna, gdyż przejęto z GT dużą tylną szybę, szklane elementy w słupkach C i małe okienka za drzwiami. Kierowca odczytuje dane o jeździe na 10,25-calowym ekranie, a do obsługi urządzeń pokładowych przewidziano 7-calowy ekran dotykowy pośrodku kokpitu. Do wyboru jest sześć kolorów oświetlenia nastrojowego, a za dopłatą 12-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins. Dla poprawy praktyczności w jeździe na co dzień McLaren zmodyfikował system podnoszenia przedniej osi - operacja trwa teraz cztery sekundy zamiast ośmiu.
Nowy McLaren GTS jeszcze nie ma cennika, ale dealerzy już zaczynają zbierać zamówienia na ten model. Spodziewana cena przekroczy 1 mln złotych, a samochody zaczną trafiać do klientów w przyszłym roku.
Silnik: 4.0 V8 twin turbo
Moc: 635 KM / 7500 obr.
Moment obrotowy: 630 Nm / 5500-6500 obr.
Masa: 1520 kg
Stosunek moc/masa: 418 KM/tonę
0-100: 3,2 s
Prędkość: 326 km/h
Cena: bd
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.