Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Na rok 2025 włoska Dallara Stradale zyskała spory pakiet poprawek obejmujący między innymi aerodynamikę, zawieszenie, układ chłodzenia hamulców i układ paliwowy. Modernizacja ma na celu zwiększenie i tak imponujących możliwości tego auta, a przy tym pojawiła się nowa ciekawa odmiana. Od teraz Dallara zaoferuje Stradale w dwóch różnych wersjach Laps i Landscapes, w zależności do czego ma być przeznaczony dany egzemplarz. W obu przypadkach Dallara jest producentem, który stoi pomiędzy światem konwencjonalnych supersamochodów, jak Maserati MC20 czy McLaren Artura, a drogowo-torowymi zabawkami typu Ariel Atom lub BAC Mono, choć kosztuje sporo, bo ponad 280 tys. euro (1,17 mln zł).
Główne cechy Stradale pozostały bez zmian. W centralnej części auta pracuje czterocylindrowy silnik 2.3 turbo Forda podkręcony do 400 KM i 500 Nm. Do 100 km/h ta ważąca 855 kg maszyna przyspiesza w 3,25 s, a jej prędkość maksymalna to 280 km/h. Wprowadzone poprawki mają bardziej szczegółowy charakter, a zostały wprowadzone na podstawie informacji zwrotnych od klientów i zebranego przez firmę doświadczenia na drogach publicznych i torach wyścigowych.
Nowe aerodynamiczne “skrzela” w przednich nadkolach poprawiają przepływ powietrza i przyczyniają się do osiągnięcia 855 kg docisku przy prędkości maksymalnej - to 35 kg więcej niż przed modernizacją. Skrupulatna praca nad zawieszeniem zaowocowała nową regulowaną konfiguracją, która według Dallary poprawiła prowadzenie i precyzję, zapewniając szybszą reakcję i mniejszą podsterowność.
Inne zmiany to na przykład nowe kanały chłodzące układu hamulcowego opracowane w konsultacji z firmą Brembo, których rolą jest poprawa chłodzenia tarcz i tym samym zapewnienie stabilności osiągów na torze. Tak samo system paliwowy zoptymalizowano pod kątem utrzymania stałego ciśnienia nawet przy najbardziej ekstremalnych przeciążeniach. Wewnątrz Dallara zaoferuje do Stradale nowe opcje wykończenia bazujące na alcantarze i większy stopień personalizacji.
Aby pokazać to, co Dallara nazywa dwojaką naturą Stradale (drogową i torową) przygotowano dwie nowe specyfikacje auta, Laps i Landscapes. Pierwsza z nich to auto przeznaczone bardziej na tor, z pełnym pakietem Exp, poprawionymi skrzelami i tylnym skrzydłem, a także zrewidowanym zawieszeniem i innymi poprawkami torowymi. Model Landscapes przeznaczony jest bardziej do jazdy po drogach, z dużymi oknami w drzwiach i bardziej luksusowym standardem wnętrza.
Właściciele dotychczasowych wersji Stradale będą mieć możliwość aktualizacji swoich aut do najnowszej specyfikacji. Firma stworzyła też cykl wydarzeń pod tytułem Laps and Landscapes na 2025 rok, w których społeczność zgromadzona wokół marki Dallara ma okazję wziąć udział w road tripach, których kulminacyjną częścią jest jazda po znanych torach jak Monza, Imola, Paul Ricard czy Spa-Francorchamps. Ceny Dallary Stradale startują od 191 000 euro za model Barchetta, a Coupe z hardtopem kosztuje 223 600 euro. Wspomniane wcześniej wersje Laps i Landscapes z opcjami kosztują 284 486 euro (Laps) lub 282 030 euro (Landscapes). Wszystkie wymienione kwoty są cenami brutto.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.
Aston Martin Cygnet z silnikiem V8 Vantage’a powstał w 2018 na zamówienie pewnego upartego klienta.