BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Na rok 2025 włoska Dallara Stradale zyskała spory pakiet poprawek obejmujący między innymi aerodynamikę, zawieszenie, układ chłodzenia hamulców i układ paliwowy. Modernizacja ma na celu zwiększenie i tak imponujących możliwości tego auta, a przy tym pojawiła się nowa ciekawa odmiana. Od teraz Dallara zaoferuje Stradale w dwóch różnych wersjach Laps i Landscapes, w zależności do czego ma być przeznaczony dany egzemplarz. W obu przypadkach Dallara jest producentem, który stoi pomiędzy światem konwencjonalnych supersamochodów, jak Maserati MC20 czy McLaren Artura, a drogowo-torowymi zabawkami typu Ariel Atom lub BAC Mono, choć kosztuje sporo, bo ponad 280 tys. euro (1,17 mln zł).
Główne cechy Stradale pozostały bez zmian. W centralnej części auta pracuje czterocylindrowy silnik 2.3 turbo Forda podkręcony do 400 KM i 500 Nm. Do 100 km/h ta ważąca 855 kg maszyna przyspiesza w 3,25 s, a jej prędkość maksymalna to 280 km/h. Wprowadzone poprawki mają bardziej szczegółowy charakter, a zostały wprowadzone na podstawie informacji zwrotnych od klientów i zebranego przez firmę doświadczenia na drogach publicznych i torach wyścigowych.
Nowe aerodynamiczne “skrzela” w przednich nadkolach poprawiają przepływ powietrza i przyczyniają się do osiągnięcia 855 kg docisku przy prędkości maksymalnej - to 35 kg więcej niż przed modernizacją. Skrupulatna praca nad zawieszeniem zaowocowała nową regulowaną konfiguracją, która według Dallary poprawiła prowadzenie i precyzję, zapewniając szybszą reakcję i mniejszą podsterowność.
Inne zmiany to na przykład nowe kanały chłodzące układu hamulcowego opracowane w konsultacji z firmą Brembo, których rolą jest poprawa chłodzenia tarcz i tym samym zapewnienie stabilności osiągów na torze. Tak samo system paliwowy zoptymalizowano pod kątem utrzymania stałego ciśnienia nawet przy najbardziej ekstremalnych przeciążeniach. Wewnątrz Dallara zaoferuje do Stradale nowe opcje wykończenia bazujące na alcantarze i większy stopień personalizacji.
Aby pokazać to, co Dallara nazywa dwojaką naturą Stradale (drogową i torową) przygotowano dwie nowe specyfikacje auta, Laps i Landscapes. Pierwsza z nich to auto przeznaczone bardziej na tor, z pełnym pakietem Exp, poprawionymi skrzelami i tylnym skrzydłem, a także zrewidowanym zawieszeniem i innymi poprawkami torowymi. Model Landscapes przeznaczony jest bardziej do jazdy po drogach, z dużymi oknami w drzwiach i bardziej luksusowym standardem wnętrza.
Właściciele dotychczasowych wersji Stradale będą mieć możliwość aktualizacji swoich aut do najnowszej specyfikacji. Firma stworzyła też cykl wydarzeń pod tytułem Laps and Landscapes na 2025 rok, w których społeczność zgromadzona wokół marki Dallara ma okazję wziąć udział w road tripach, których kulminacyjną częścią jest jazda po znanych torach jak Monza, Imola, Paul Ricard czy Spa-Francorchamps. Ceny Dallary Stradale startują od 191 000 euro za model Barchetta, a Coupe z hardtopem kosztuje 223 600 euro. Wspomniane wcześniej wersje Laps i Landscapes z opcjami kosztują 284 486 euro (Laps) lub 282 030 euro (Landscapes). Wszystkie wymienione kwoty są cenami brutto.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.