BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Maserati wykorzystało swój program wyścigowy, aby stworzyć najostrzejsze drogowe MC20.
Maserati MC20 to jeden z najlepiej jeżdżących i najbardziej ekscytujących supersamochodów na rynku, co mieliśmy okazję potwierdzić dając mu tytuł Evo Car of the Year 2022. Naszym zdaniem nie było tam już wiele do poprawienia, ale tworząc MC20 GT2 Stradale producent podjął próbę dalszego ulepszenia tego auta.
Pokazany na The Quail w Kalifornii nowy model GT2 Stradale będzie rywalizował z Porsche 911 GT3 RS, a od strony technicznej jest spokrewniony z wyścigowym Maserati MC20 klasy GT2. W ramach modernizacji Włosi zaaplikowali nowy pakiet aerodynamiczny, mocniejszy silnik V6 twin turbo oraz poprawki zawieszenia. W ten sposób odblokowali potencjał auta na torze bez drastycznego ograniczenia jego użyteczności na drogach publicznych.
MC20 GT2 Stradale otrzymało wiele modyfikacji nadwozia wprost inspirowanych wyścigowym odpowiednikiem. Pojawił się cały nowy przód ze znacznie bardziej agresywnymi wlotami powietrza i większym karbonowym splitterem. Nowa przednia maska także jest z karbonu i posiada kilka wycięć wentylacyjnych. Z kolei otwory w górnej części błotników redukują ciśnienie w nadkolach i redukują siłę unoszącą auto przy dużej prędkości.
Dalej widać nowe karbonowe chwyty powietrza zasilające wzmocniony silnik i oczywiście stałe skrzydło na “łabędzich szyjkach” dominujące tył auta. Współpracuje ono z małą lotką na krawędzi klapy oraz przeprojektowanym dyfuzorem trzymającym GT2 Stradale przyssane do asfaltu przy większej prędkości.
Mimo większej liczby elementów nadwozia MC20 GT2 Stradale jest o 60 kg lżejsze niż normalne Maserati MC20, które zważyliśmy podczas jednego z testów uzyskując wynik 1700 kg. Ma też niższą prędkość maksymalną równą 320 km/h, prawdopodobnie z powodu większego oporu aerodynamicznego nowych części. Może się za to pochwalić lepszym przyspieszeniem do 100 km/h: 2,8 s.
W modelu GT2 Stradale zastosowano trochę mocniejszą odmianę 3-litrowego silnika V6 “Nettuno” z dwoma turbinami, który teraz osiąga 640 KM. Pojawiły się opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, czyli torowe semi-slicki z homologacją drogową pozwalające na maksymalizację potencjału auta. Są one założone na felgi z centralną nakrętką jak w modelu wyścigowym. Bylibyśmy zdziwieni gdyby za tak szerokimi modyfikacjami nie poszły adekwatne poprawki w zawieszeniu i jego geometrii, ale Maserati nie podaje na ten temat żadnych informacji.
W kabinie GT2 Stradale przeszło ukierunkowaną na motosport metamorfozę. Spłaszczona od góry kierownica otrzymała diody podpowiadające kiedy zmienić bieg, pojawiły się karbonowe fotele, karbonowa deska pokryta od góry alcantarą i nowy układ przyrządów. Jedną z nowości jest przełącznik trybów jazdy ze zintegrowanym wyświetlaczem zamiast pokrętła jak w innych MC20.
Nie ma w komunikatach Maserati żadnej informacji na temat wielkości produkcji albo ceny MC20 GT2 Stradale, jednak już standardowe MC20 kosztuje około 1,4 mln zł. GT2 na pewno będzie droższe, zatem przewyższy ceną także głównego rywala, Porsche 911 GT3 RS kosztujące minimum 1,33 mln zł.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.