Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Maserati wykorzystało swój program wyścigowy, aby stworzyć najostrzejsze drogowe MC20.
Maserati MC20 to jeden z najlepiej jeżdżących i najbardziej ekscytujących supersamochodów na rynku, co mieliśmy okazję potwierdzić dając mu tytuł Evo Car of the Year 2022. Naszym zdaniem nie było tam już wiele do poprawienia, ale tworząc MC20 GT2 Stradale producent podjął próbę dalszego ulepszenia tego auta.
Pokazany na The Quail w Kalifornii nowy model GT2 Stradale będzie rywalizował z Porsche 911 GT3 RS, a od strony technicznej jest spokrewniony z wyścigowym Maserati MC20 klasy GT2. W ramach modernizacji Włosi zaaplikowali nowy pakiet aerodynamiczny, mocniejszy silnik V6 twin turbo oraz poprawki zawieszenia. W ten sposób odblokowali potencjał auta na torze bez drastycznego ograniczenia jego użyteczności na drogach publicznych.
MC20 GT2 Stradale otrzymało wiele modyfikacji nadwozia wprost inspirowanych wyścigowym odpowiednikiem. Pojawił się cały nowy przód ze znacznie bardziej agresywnymi wlotami powietrza i większym karbonowym splitterem. Nowa przednia maska także jest z karbonu i posiada kilka wycięć wentylacyjnych. Z kolei otwory w górnej części błotników redukują ciśnienie w nadkolach i redukują siłę unoszącą auto przy dużej prędkości.
Dalej widać nowe karbonowe chwyty powietrza zasilające wzmocniony silnik i oczywiście stałe skrzydło na “łabędzich szyjkach” dominujące tył auta. Współpracuje ono z małą lotką na krawędzi klapy oraz przeprojektowanym dyfuzorem trzymającym GT2 Stradale przyssane do asfaltu przy większej prędkości.
Mimo większej liczby elementów nadwozia MC20 GT2 Stradale jest o 60 kg lżejsze niż normalne Maserati MC20, które zważyliśmy podczas jednego z testów uzyskując wynik 1700 kg. Ma też niższą prędkość maksymalną równą 320 km/h, prawdopodobnie z powodu większego oporu aerodynamicznego nowych części. Może się za to pochwalić lepszym przyspieszeniem do 100 km/h: 2,8 s.
W modelu GT2 Stradale zastosowano trochę mocniejszą odmianę 3-litrowego silnika V6 “Nettuno” z dwoma turbinami, który teraz osiąga 640 KM. Pojawiły się opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, czyli torowe semi-slicki z homologacją drogową pozwalające na maksymalizację potencjału auta. Są one założone na felgi z centralną nakrętką jak w modelu wyścigowym. Bylibyśmy zdziwieni gdyby za tak szerokimi modyfikacjami nie poszły adekwatne poprawki w zawieszeniu i jego geometrii, ale Maserati nie podaje na ten temat żadnych informacji.
W kabinie GT2 Stradale przeszło ukierunkowaną na motosport metamorfozę. Spłaszczona od góry kierownica otrzymała diody podpowiadające kiedy zmienić bieg, pojawiły się karbonowe fotele, karbonowa deska pokryta od góry alcantarą i nowy układ przyrządów. Jedną z nowości jest przełącznik trybów jazdy ze zintegrowanym wyświetlaczem zamiast pokrętła jak w innych MC20.
Nie ma w komunikatach Maserati żadnej informacji na temat wielkości produkcji albo ceny MC20 GT2 Stradale, jednak już standardowe MC20 kosztuje około 1,4 mln zł. GT2 na pewno będzie droższe, zatem przewyższy ceną także głównego rywala, Porsche 911 GT3 RS kosztujące minimum 1,33 mln zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.
Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.
Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.