Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Na bazie Maserati MC20 powstanie typowo torowy, limitowany model MCXtrema o mocy 730 KM.
Włoska marka Maserati ujawniła kolejne szczegóły na temat projektu torowego auta na bazie supersportowego MC20. Samochód będzie się nazywał MCXtrema i będzie przeznaczony wyłącznie do jazdy po zamkniętych odcinkach. Powstanie w limitowanej serii 62 sztuk i zadebiutuje 18 sierpnia podczas imprezy w The Quail w Kalifornii. 730-konne MCXtrema będzie wyposażone w podkręcony silnik V6 twin turbo z wersji seryjnej oraz dedykowany, rozbudowany pakiet aerodynamiczny.
MCXtrema jest rozwinięciem supersamochodu Maserati Project24 przeznaczonego wyłącznie na tor. Żadne szczegóły techniczne tego auta nie zostały jeszcze podane, dysponujemy jedynie mglistymi zapowiedziami dotyczącymi Project24 z zeszłego roku, które na razie będą punktem odniesienia dla kolejnych wieści.
Fundamentem MCXtrema będzie cywilne MC20, a właściwie jego schemat konstrukcyjny z karbonowym monokokiem pochodzącym od włoskiej Dallary. Za źródło mocy posłuży zmodyfikowany silnik Nettuno V6 twin turbo połączony z typowo wyścigowym układem przeniesienia napędu. Tak jak w aucie drogowym silnik będzie wykorzystywał technologię podwójnych komór spalania, które poprawiają zarówno osiągi jak i wydajność. Tego typu innowacje sprawiają, że silnik V6 Maserati należy do czołówki najmocniejszych V-szóstek jakie można dziś kupić.
Początkowo Project24 miał być wyposażony w typowo wyścigowy układ przeniesienia napędu ze skrzynią sekwencyjną i dyferencjałem o ograniczonym poślizgu kierującym moc na tylne koła. Dedykowane nadwozie i spartańskie wnętrze miały obniżyć masę auta “na sucho” do około 1250 kg, czyli około 250 kg mniej niż drogowe MC20.
Zawieszenie także przejdzie przebudowę. Nie będzie już adaptacyjnych amortyzatorów z MC20, zamiast nich inżynierowie zdecydowali się na ręcznie regulowany zestaw przy wszystkich kołach. Będą też regulowane stabilizatory i wbudowany system pneumatycznego podnoszenia pojazdu do celów serwisowych. Inne będą też hamulce - potężne zaciski Brembo i tarcze karbonowo-ceramiczne umieszczone za mniejszymi, wyczynowymi felgami i oponami w rozmiarze 18 cali.
Największe różnice między MC20, a MCXtrema widać w samym nadwoziu, które ma inne linie i detale niż w aucie drogowym. Być może design torowej wersji będzie wskazówką co do wyglądu przyszłych, mocniejszych wersji drogowych Maserati, być może w stylu lekkiego, pół-wyczynowego Lamborghini Huracan STO. Więcej dowiemy się w dniu premiery w drugiej połowie sierpnia.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.