Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowa rajdówka na drogi publiczne od Toyoty to wspaniały samochód dla ambitnych kierowców, jakiego nie spodziewaliśmy się już zobaczyć.
Zaprojektowany specjalnie do tego samochodu silnik G16E-GTS ma 3 cylindry, pojemność 1.6 litra i z pomocą turbosprężarki rozwija 261 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest przez 6-biegową skrzynię manualną na wszystkie cztery koła przez system nazwany GR-Four. To określenie Toyoty na stały napęd wszystkich kół oparty o centralne sprzęgło wielopłytkowe z elektronicznym sterowaniem.
W teorii napęd ten pozwala przekazać nawet do 100% momentu obrotowego na jedną z osi, ale w praktyce zdefiniowane są 3 tryby jazdy o określonych proporcjach rozdziału napędu. Tryb Normal daje proporcję 60:40 na korzyść przodu, Sport 30:70, a Track idealne 50:50.
Można długo mówić o technicznej stronie Yarisa GR, ale w wielkim skrócie jedynymi elementami wspólnymi ze zwykłym Yarisem są lampy przednie i tylne oraz lusterka. Jasne, to wciąż mały, 3-drzwiowy (hurra!) hatchback, ale pod spodem GR Yaris to wyjątkowa maszyna zaprojektowana z myślą o konkretnym celu.
Dach wykonano z włókna węglowego, maskę i drzwi z aluminium, a niebywała liczba rozwiązań wykonanych specjalnie dla tego auta miała sprawić, by był idealną bazą dla rajdówki, zarówno w najwyższej klasie jak i WRC2.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.
To jeszcze nie LT, ale 750S Le Mans to coś więcej niż McLaren z naklejkami i numerowaną plakietką.
Nowy Supersport to najbardziej wszechstronny wóz Morgana. Czy nowoczesność pozbawiła go duszy?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.