Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Toyota GR Yaris - homologation special w najlepszym wydaniu

Nowa rajdówka na drogi publiczne od Toyoty to wspaniały samochód dla ambitnych kierowców, jakiego nie spodziewaliśmy się już zobaczyć.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

1 listopada 2021
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i technikalia
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Jazda i prowadzenie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty utrzymania
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
  8. 8.Ceny, wersje i konkurencja
Toyota GR Yaris
42
Ocena Evo
Cena:
od 148 900 zł
W realnym świecie wydaje się szybszy niż deklaruje producent. Rewelacyjne prowadzenie. Świetny silnik.
Balans układu kierowniczego i podwozia mógłby być jeszcze ostrzejszy. Wysoka pozycja za kierownicą

Wiele wad Yarisa podyktowanych jest jego rajdową naturą, ale kluczowe elementy zostały dobrze przemyślane.

Wnętrze Yarisa GR ma dwa oblicza - geniusz i ogromny kompromis w jednym, małym nadwoziu. Po pierwsze, aranżacja przestrzeni w środku jest wynikiem kompromisu niezwykłego jak na markę Toyota. Konstrukcja nadwozia wymusza małą ilość miejsca z tyłu i w bagażniku, ale to nie wszystkie tego konsekwencje. Lusterko wsteczne i ekran centralny bardzo zawężają pole widzenia kierowcy, a fotele umieszczono za wysoko, nawet dla niskich kierowców.

Poza tym Toyota dopilnowała, by reszta elementów wnętrza była tam gdzie trzeba np. drążek zmiany biegów umieszczono wyżej niż w zwykłym Yarisie, idealnie pod ręką. Pedały są dobrze rozmieszczone pod kątem dawkowania międzygazów, a wieniec kierownicy bardzo dobrze leży w dłoniach.

Reklama
Toyota GR Yaris
42

Toyota zrobiła również inne zmiany w kluczowych dla kierowcy miejscach. Mowa chociażby o wskaźnikach. To zespół zegarów specjalnie stworzony dla tej wersji, zupełnie inny niż w pozostałych Yarisach. Analogowe wskaźniki mają być przede wszystkim w pełni przejrzyste, dlatego postawiono na biel na czarnym tle oraz czerwone wskazówki. Takich przemyślanych działań jest w tym samochodzie więcej i to właśnie one sprawiają, że odbierasz Yarisa GR jako produkt czystej pasji, a nie tylko byle usportowioną wersję kolejnego hatchbacka.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT teaser
Porsche / Taycan
W przyszłym tygodniu premiera drogowo-torowego Porsche Taycan Turbo GT

Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.

4 marca 2024
2024 Tesla Model 3 Performance premiera
Tesla / Model 3
Debiutuje nowa Tesla Model 3 w sportowej wersji Performance

Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.

25 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Lamborghini Urus SE premiera
Lamborghini / Urus
Hybrydowe Lamborghini Urus SE rzuca wyzwanie Ferrari Purosangue

Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.

24 kwietnia 2024
Mercedes-Benz G580 EV premiera
Mercedes / klasa G
Mercedes-Benz G580, czyli nowa elektryczna G-klasa

Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
BMW / seria 4
BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

24 kwietnia 2024
2024 BMW i4 eDrive35 test
BMW / i4
BMW i4 eDrive35 Gran Coupe - czy mniej znaczy więcej?

Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?

23 kwietnia 2024
2024 Range Rover Electric prototyp
Land Rover / Range Rover
Pojawiły się pierwsze oficjalne informacje na temat Range Rovera EV

Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.

23 kwietnia 2024
2024 Aston Martin DBX707 lifting
Aston Martin / DBX707
Aston Martin DBX707 przeszedł udany przeszczep wnętrza z Vantage’a

Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.

22 kwietnia 2024
2024 Porsche Cayenne GTS prezentacja
Porsche / Cayenne
2024 Porsche Cayenne GTS - nowy konkurent dla X5M i X6M

Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.

22 kwietnia 2024
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe premiera
Mercedes / AMG GT63 S
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe - najszybsze AMG w historii

Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.

22 kwietnia 2024
Aston Martin DB12 Volante test
Aston Martin / DB12
Aston Martin DB12 Volante - brytyjski pogromca Ferrari?

Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.

18 kwietnia 2024
Maserati GranCabrio Folgore news
Maserati / GranCabrio
Maserati GranCabrio Folgore - elektryczny kabriolet o mocy MC12

Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.

16 kwietnia 2024