Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Audi A3 czwartej generacji znalazło się niebezpiecznie blisko utraty swojego statusu premium.
Oszczędność to drugie imię Audi, przynajmniej tych napędzanych na przednią oś. Nawet wersja benzynowa o mocy 150 KM z łatwością osiąga deklarowane zużycie 6,3 l/100 km w trybie mieszanym. Wersje 3-cylindrowe śrubują ten wynik do równych 6 litrów, ale to nadal dużo w porównaniu z turbodieslami. Słabszy z nich dochodzi do maksymalnie 4,8 l/100km, a mocniejszy ledwo 0,2 l na “setkę” więcej. Na trasie wynik będzie jednak bliższy 4,5 l/100 km.
Na papierze lepsze wyniki osiąga tylko hybryda plug-in, ale jak wszystkie auta z tym napędem, także tutaj wiele zależy od naładowania baterii. Oficjalne spalanie podawane przez Audi wynosi 1,3 l/100 km (WLTP), a emisja CO2 zaledwie 30g/km. Przy sumiennym ładowaniu niewielkiej baterii można pokonywać 80% kilometrów na elektryczności, bo zasięg “na prądzie” wynosi 59 km.
Koszty utrzymania Audi A3 będą bardzo podobne do innych kompaktów premium. Serwis kosztuje trochę więcej, ale modułowa platforma i typowe rozwiązania gwarantują, że części nie są aż tak drogie jak u innych.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.