Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Audi A3 czwartej generacji znalazło się niebezpiecznie blisko utraty swojego statusu premium.
    Nie jest dla nas zaskoczeniem, że żadne A3 nie imponuje osiągami, w końcu po coś istnieją aż dwie usportowione wersje na szczycie gamy. 110-konne A3 30 TFSI są po prostu powolne niezależnie od skrzyni biegów - czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi około 10,5 s. Mocniejsza o 40 KM wersja 35 TFSI skraca ten czas do 8,4 s, ale na drodze A3 wydaje się szybsze. To głównie zasługa niskiej masy, ponad 100 kg niższej niż najbliższa konkurencja. Swoje robi płaski przebieg krzywej momentu, dzięki której już od 1500 obrotów auto daje z siebie wszystko.

Pewnie myślicie, że najszybsza jest 190-konna benzyna z quattro? Ja też tak myślałem, ale z czasem 0,2 s lepszym wyprzedza ją 245-konna hybryda (6,8 s). Obie te wersje jednak mają coś wspólnego - zauważalnie wyższą masę przekraczającą 1500 kg, gdy wcześniej wymienione modele ważą około 1300 kg. Mimo to warto pochwalić A3 w każdej wersji za dobrą reaktywność silników nawet przy dość lekkich ruchach pedałem gazu. Niezależnie od wersji układ napędowy Audi - silnik, skrzynia, sprzęgło - wydaje się dobrze dopasowany i spójny.
Wersje manualne mają typowe, długie przełożenia z dwójką aż do ponad 100 km/h. Biegi są poprawnie zróżnicowane, jedynie pierwszy mógłby być trochę dłuższy zważając na dostępny od niskich obrotów moment. Przez to powolna, miejska jazda jest w A3 nadmiernie nerwowa.
    Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
    Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
    Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
    Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
    Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
    Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
    Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
    Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
    OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
    Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
    Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
    Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
    Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
    Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
    Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
    Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.