Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Audi A3 czwartej generacji znalazło się niebezpiecznie blisko utraty swojego statusu premium.
Nie jest dla nas zaskoczeniem, że żadne A3 nie imponuje osiągami, w końcu po coś istnieją aż dwie usportowione wersje na szczycie gamy. 110-konne A3 30 TFSI są po prostu powolne niezależnie od skrzyni biegów - czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi około 10,5 s. Mocniejsza o 40 KM wersja 35 TFSI skraca ten czas do 8,4 s, ale na drodze A3 wydaje się szybsze. To głównie zasługa niskiej masy, ponad 100 kg niższej niż najbliższa konkurencja. Swoje robi płaski przebieg krzywej momentu, dzięki której już od 1500 obrotów auto daje z siebie wszystko.
Pewnie myślicie, że najszybsza jest 190-konna benzyna z quattro? Ja też tak myślałem, ale z czasem 0,2 s lepszym wyprzedza ją 245-konna hybryda (6,8 s). Obie te wersje jednak mają coś wspólnego - zauważalnie wyższą masę przekraczającą 1500 kg, gdy wcześniej wymienione modele ważą około 1300 kg. Mimo to warto pochwalić A3 w każdej wersji za dobrą reaktywność silników nawet przy dość lekkich ruchach pedałem gazu. Niezależnie od wersji układ napędowy Audi - silnik, skrzynia, sprzęgło - wydaje się dobrze dopasowany i spójny.
Wersje manualne mają typowe, długie przełożenia z dwójką aż do ponad 100 km/h. Biegi są poprawnie zróżnicowane, jedynie pierwszy mógłby być trochę dłuższy zważając na dostępny od niskich obrotów moment. Przez to powolna, miejska jazda jest w A3 nadmiernie nerwowa.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.
To jeszcze nie LT, ale 750S Le Mans to coś więcej niż McLaren z naklejkami i numerowaną plakietką.
Nowy Supersport to najbardziej wszechstronny wóz Morgana. Czy nowoczesność pozbawiła go duszy?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.