Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
BMW X5 po liftingu ma gruntownie zmodernizowane wnętrze, odświeżoną stylizację i nowe napędy.
Jeden z najpopularniejszych SUV-ów BMW - X5 - zyskał kluczowe zmiany na rok modelowy 2023. Zmieniło się przede wszystkim wnętrze oraz gama dostępnych napędów, choć istotne zmiany widać także w wyglądzie zewnętrznym. Debiutujące w 1999 roku X5 było jednym z pierwszych SUV-ów o charakterze sportowo-użytkowym, a jego ciepłe przyjęcie na rynku zaowocowało znacznym wzrostem popularności całego nowego segmentu. Cztery generacje później X5 nadal jest wierne pierwotnym założeniom.
Lifting przede wszystkim uporządkował gamę dostępnych w X5 napędów. Nadal będzie można wybierać między silnikiem benzynowym, turbodieslem i hybrydą, ale cała gama liczy łącznie 4 warianty (wcześniej było 6), za to wszystkie co najmniej 6-cylindrowe. Na szczycie drabinki stoi wersja M60i, czyli dokładnie taki sam silnik S68 V8 twin turbo z systemem mild hybrid jak w większym X7 M60i. Dołożenie modułu hybrydowego nie miało wpływu na parametry, gdyż nadal jest to 530 KM przy 5500 obr./min. i 750 Nm między 1800, a 4600 obr./min. Dokładnie tak samo jak we wcześniejszej wersji M50i z silnikiem o kodzie S63.
Wersja M Performance ma co prawda nowe oznaczenie i kod silnika, ale jedyną istotną zmianą jest dostosowanie mocnego V8 do pracy z modułem mild hybrid 48V i niewielkie poprawki dotyczące kolektora wydechowego i chłodzenia oleju. Identyczne liczby, więc i osiągi bez zmian - najmocniejsze X5 nadal rozpędza się do “setki” w 4,3 s.
Największą różnicę widać w odmianie hybrydowej X5 50e. Model po liftingu generuje aż 490 KM i 700 Nm z połączonych silników: benzynowego 3.0 R6 i elektrycznego. To o 96 KM i 100 Nm więcej niż miało dotychczasowe X5 45e. Różnica w osiągach także jest wyraźna - czas sprintu do 100 km/h spadł z 5,6 do 4,8 s.
Wzrost parametrów napędu osiągnięto poprzez wzmocnienie istniejących silników odpowiednio o 27 KM (benzynowy) i 85 KM (elektryczny). Ten drugi czerpie energię z większej baterii litowo-jonowej 25.7 kWh netto (poprzednio 24 kWh), dzięki której zasięg elektryczny nieznacznie wzrósł i wynosi między 94, a 110 km. Pozostałe wersje silnikowe z rzędowymi “szóstkami” także zostały zoptymalizowane pod kątem mocy. Benzynowe 40i będzie mieć 380 zamiast 333 KM, a turbodiesel 30d 298 KM zamiast 286 KM. Z oferty wylecą wersje 25d (2.0 turbodiesel 231 KM) i 40d (3.0 turbodiesel 340 KM).
Wnętrze przeszło największą metamorfozę, gdyż BMW zintegrowało nowy design deski rozdzielczej z ostatnią generacją systemu multimedialnego z zakrzywionym, wolnostojącym ekranem dotykowym. Wcześniej ten sam design wnętrza otrzymał większy SUV X7, ale nie ma w tym nic złego. Nowe wnętrze wnosi kilka przydatnych dodatków, a wciąż jest zbudowane z dużą starannością w dziedzinie materiałów i wykończenia.
BMW X5 po liftingu wyróżnia się z zewnątrz nowym oświetleniem LED z przodu i z tyłu, nowymi zderzakami i wzorami felg. Do wyboru nadal będą linie stylistyczne xLine i M Sport, a obie mają długą listę opcji dodatkowych według swojej indywidualnej specyfikacji. Linię stylistyczną xLine będą mogli wybrać nabywcy wszystkich wersji poza M60i, bo ten jeden wariant naturalnie występuje tylko jako M Sport.
Cennik nowego BMW X5 startuje od kwoty 385 500 zł za turbodiesla 30d, a o 10 000 zł więcej kosztuje benzynowy wariant 40i. Model hybrydowy 50e to wydatek co najmniej 455 000 zł, a topowe M60i otwiera kwota 520 000 zł. Oczywiście będzie jeszcze wersja X5 M, także z dopiskiem Competition, ale model ten zadebiutuje osobno w najbliższych tygodniach.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.