Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Włoskie studio projektowe Zagato pokazało Alfę Romeo Giulię SWB Zagato - jednostkowy, unikalny samochód stworzony dla uczczenia 100-letniej współpracy między tymi dwiema legendarnymi markami. Jak sugeruje nazwa, Giulia SWB bazuje na skróconym podwoziu sedana Giulia, ale posiada unikalne nadwozie z kompozytów i napęd będący krzyżówką rozwiązań technicznych Giulii GTA i Stelvio Quadrifoglio.
Pod maską Giulii SWB Zagato pracuje najmocniejsza wersja 2.9-litrowego V6 twin turbo, czyli specyfikacja znana z Giulii GTAm o mocy 540 KM i momencie obrotowym 572 Nm. W przeciwieństwie do aktualnie oferowanych wersji Giulii Q samochód dostał manualną skrzynię 6-biegową. Była ona oferowana na samym początku sprzedaży wersji Quadrifoglio, ale kilka lat później zniknęła z oferty. Silnik wyposażono w lżejsze korbowody, nowe dysze chłodzące tłoki, nową chłodnicę oleju i zmodyfikowaną turbosprężarkę, co przyniosło efekty w postaci dodatkowych 30 koni mechanicznych względem normalnej Giulii Q.
Gdy Alfa Romeo modyfikowała napęd, Zagato miało niezwykle trudne zadanie zaprojektowania nadwozia zupełnie od podstaw. Przednia część auta stanowi jeden ogromny, otwierany element. Przedni pas obniżono i wyposażono w trzy duże otwory główne - obok standardowego dla Alfy kształtu Scudetto mamy tu dwa spore wloty po bokach, w których umieszczono reflektory pochodzące z modelu Tonale. Pasują tu świetnie, bo posiadają nawiązujący do starej Alfy SZ motyw potrójnych kloszy.
Kolejnym ukłonem w stronę SZ jest wizualne oddzielenie głównej bryły nadwozia od czarnego dachu. Z tyłu samochód nagle się rozszerza, a agresywnie zarysowane błotniki kończą się ściętym tyłem Kamma zwieńczonym cienkim pasem LED-owych świateł. Charakterystyczny dla Zagato podwójnie wypukły dach ma kontynuację w kształcie mocno opadającej tylnej szyby. Karbonowy dyfuzor pod zderzakiem ładnie komponuje się z centralnie umieszczonymi końcówkami układu wydechowego opakowanymi w karbonowe tuby.
Panele nadwozia wykonano w całości z karbonu, zachowując jedynie typowy szkielet Alfy z łączonych stopów metali. Pierwszą różnicą w stosunku do Giulii jest skrócony rozstaw osi, ale Zagato nie podało jak duże jest to skrócenie. Jedno jest pewne - sylwetka auta diametralnie różni się od czterodrzwiowego kuzyna. Jeśli chodzi o drzwi, SWB Zagato posiada bezramkowe drzwi o konstrukcji karbonowej.
W projekcie uwzględniono garść innych elementów Giulii GTAm, w tym kute koła montowane na centralną nakrętkę, ceramiczne hamulce i opony Michelin Cup 2. Wnętrze niemal w całości przeniesiono z Giulii i tylko nieliczne panele dekoracyjne i detale zdradzają wyjątkowość tego samochodu.
Nie podano danych na temat masy i osiągów Alfy Romeo Giulia SWB Zagato, ale mniejsze nadwozie wykonane z karbonu pewnie ma pod tym kątem przewagę nad ważącą 1580 kg Giulią GTAm. Czterodrzwiowy model jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,6 s.
Niestety Alfa Romeo i Zagato już zakończyli produkcję tego modelu. Powstał jeden egzemplarz, który zasili kolekcję niemieckiego klienta, miłośnika zarówno Alfy jak i studio Zagato. Nie oznacza to, że Alfa Romeo nie planuje już żadnych sportowych modeli. W tym momencie marka ma w planach pokazanie jednego z nich, jako spalinowego i elektrycznego, już w 2023 roku.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?