BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Włoskie studio projektowe Zagato pokazało Alfę Romeo Giulię SWB Zagato - jednostkowy, unikalny samochód stworzony dla uczczenia 100-letniej współpracy między tymi dwiema legendarnymi markami. Jak sugeruje nazwa, Giulia SWB bazuje na skróconym podwoziu sedana Giulia, ale posiada unikalne nadwozie z kompozytów i napęd będący krzyżówką rozwiązań technicznych Giulii GTA i Stelvio Quadrifoglio.
Pod maską Giulii SWB Zagato pracuje najmocniejsza wersja 2.9-litrowego V6 twin turbo, czyli specyfikacja znana z Giulii GTAm o mocy 540 KM i momencie obrotowym 572 Nm. W przeciwieństwie do aktualnie oferowanych wersji Giulii Q samochód dostał manualną skrzynię 6-biegową. Była ona oferowana na samym początku sprzedaży wersji Quadrifoglio, ale kilka lat później zniknęła z oferty. Silnik wyposażono w lżejsze korbowody, nowe dysze chłodzące tłoki, nową chłodnicę oleju i zmodyfikowaną turbosprężarkę, co przyniosło efekty w postaci dodatkowych 30 koni mechanicznych względem normalnej Giulii Q.
Gdy Alfa Romeo modyfikowała napęd, Zagato miało niezwykle trudne zadanie zaprojektowania nadwozia zupełnie od podstaw. Przednia część auta stanowi jeden ogromny, otwierany element. Przedni pas obniżono i wyposażono w trzy duże otwory główne - obok standardowego dla Alfy kształtu Scudetto mamy tu dwa spore wloty po bokach, w których umieszczono reflektory pochodzące z modelu Tonale. Pasują tu świetnie, bo posiadają nawiązujący do starej Alfy SZ motyw potrójnych kloszy.
Kolejnym ukłonem w stronę SZ jest wizualne oddzielenie głównej bryły nadwozia od czarnego dachu. Z tyłu samochód nagle się rozszerza, a agresywnie zarysowane błotniki kończą się ściętym tyłem Kamma zwieńczonym cienkim pasem LED-owych świateł. Charakterystyczny dla Zagato podwójnie wypukły dach ma kontynuację w kształcie mocno opadającej tylnej szyby. Karbonowy dyfuzor pod zderzakiem ładnie komponuje się z centralnie umieszczonymi końcówkami układu wydechowego opakowanymi w karbonowe tuby.
Panele nadwozia wykonano w całości z karbonu, zachowując jedynie typowy szkielet Alfy z łączonych stopów metali. Pierwszą różnicą w stosunku do Giulii jest skrócony rozstaw osi, ale Zagato nie podało jak duże jest to skrócenie. Jedno jest pewne - sylwetka auta diametralnie różni się od czterodrzwiowego kuzyna. Jeśli chodzi o drzwi, SWB Zagato posiada bezramkowe drzwi o konstrukcji karbonowej.
W projekcie uwzględniono garść innych elementów Giulii GTAm, w tym kute koła montowane na centralną nakrętkę, ceramiczne hamulce i opony Michelin Cup 2. Wnętrze niemal w całości przeniesiono z Giulii i tylko nieliczne panele dekoracyjne i detale zdradzają wyjątkowość tego samochodu.
Nie podano danych na temat masy i osiągów Alfy Romeo Giulia SWB Zagato, ale mniejsze nadwozie wykonane z karbonu pewnie ma pod tym kątem przewagę nad ważącą 1580 kg Giulią GTAm. Czterodrzwiowy model jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,6 s.
Niestety Alfa Romeo i Zagato już zakończyli produkcję tego modelu. Powstał jeden egzemplarz, który zasili kolekcję niemieckiego klienta, miłośnika zarówno Alfy jak i studio Zagato. Nie oznacza to, że Alfa Romeo nie planuje już żadnych sportowych modeli. W tym momencie marka ma w planach pokazanie jednego z nich, jako spalinowego i elektrycznego, już w 2023 roku.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.