Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Włoskie studio projektowe Zagato pokazało Alfę Romeo Giulię SWB Zagato - jednostkowy, unikalny samochód stworzony dla uczczenia 100-letniej współpracy między tymi dwiema legendarnymi markami. Jak sugeruje nazwa, Giulia SWB bazuje na skróconym podwoziu sedana Giulia, ale posiada unikalne nadwozie z kompozytów i napęd będący krzyżówką rozwiązań technicznych Giulii GTA i Stelvio Quadrifoglio.
Pod maską Giulii SWB Zagato pracuje najmocniejsza wersja 2.9-litrowego V6 twin turbo, czyli specyfikacja znana z Giulii GTAm o mocy 540 KM i momencie obrotowym 572 Nm. W przeciwieństwie do aktualnie oferowanych wersji Giulii Q samochód dostał manualną skrzynię 6-biegową. Była ona oferowana na samym początku sprzedaży wersji Quadrifoglio, ale kilka lat później zniknęła z oferty. Silnik wyposażono w lżejsze korbowody, nowe dysze chłodzące tłoki, nową chłodnicę oleju i zmodyfikowaną turbosprężarkę, co przyniosło efekty w postaci dodatkowych 30 koni mechanicznych względem normalnej Giulii Q.
Gdy Alfa Romeo modyfikowała napęd, Zagato miało niezwykle trudne zadanie zaprojektowania nadwozia zupełnie od podstaw. Przednia część auta stanowi jeden ogromny, otwierany element. Przedni pas obniżono i wyposażono w trzy duże otwory główne - obok standardowego dla Alfy kształtu Scudetto mamy tu dwa spore wloty po bokach, w których umieszczono reflektory pochodzące z modelu Tonale. Pasują tu świetnie, bo posiadają nawiązujący do starej Alfy SZ motyw potrójnych kloszy.
Kolejnym ukłonem w stronę SZ jest wizualne oddzielenie głównej bryły nadwozia od czarnego dachu. Z tyłu samochód nagle się rozszerza, a agresywnie zarysowane błotniki kończą się ściętym tyłem Kamma zwieńczonym cienkim pasem LED-owych świateł. Charakterystyczny dla Zagato podwójnie wypukły dach ma kontynuację w kształcie mocno opadającej tylnej szyby. Karbonowy dyfuzor pod zderzakiem ładnie komponuje się z centralnie umieszczonymi końcówkami układu wydechowego opakowanymi w karbonowe tuby.
Panele nadwozia wykonano w całości z karbonu, zachowując jedynie typowy szkielet Alfy z łączonych stopów metali. Pierwszą różnicą w stosunku do Giulii jest skrócony rozstaw osi, ale Zagato nie podało jak duże jest to skrócenie. Jedno jest pewne - sylwetka auta diametralnie różni się od czterodrzwiowego kuzyna. Jeśli chodzi o drzwi, SWB Zagato posiada bezramkowe drzwi o konstrukcji karbonowej.
W projekcie uwzględniono garść innych elementów Giulii GTAm, w tym kute koła montowane na centralną nakrętkę, ceramiczne hamulce i opony Michelin Cup 2. Wnętrze niemal w całości przeniesiono z Giulii i tylko nieliczne panele dekoracyjne i detale zdradzają wyjątkowość tego samochodu.
Nie podano danych na temat masy i osiągów Alfy Romeo Giulia SWB Zagato, ale mniejsze nadwozie wykonane z karbonu pewnie ma pod tym kątem przewagę nad ważącą 1580 kg Giulią GTAm. Czterodrzwiowy model jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,6 s.
Niestety Alfa Romeo i Zagato już zakończyli produkcję tego modelu. Powstał jeden egzemplarz, który zasili kolekcję niemieckiego klienta, miłośnika zarówno Alfy jak i studio Zagato. Nie oznacza to, że Alfa Romeo nie planuje już żadnych sportowych modeli. W tym momencie marka ma w planach pokazanie jednego z nich, jako spalinowego i elektrycznego, już w 2023 roku.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.