Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Legendarne włoskie studio Zagato stworzy limitowaną Alfę Romeo bazującą na Giulii sedan.
Alfa Romeo wspólnie z biurem projektowym Zagato pracują nad nowym, limitowanym modelem o nazwie Giulia SWB Zagato. Jak na razie tylko udział Zagato podpowiada jak mniej więcej mogłaby wyglądać nowa Alfa, ale już wiadomo, że sportowy model Alfy pojawi się na rynku w przyszłym roku i to od razu w dwóch wersjach: spalinowej i elektrycznej.
Plany te potwierdził CEO Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato w rozmowie z Auto Express kilka miesięcy temu. Cytując jego słowa nowy model ma być “bardzo drogi, bardzo ekscytujący i ekskluzywny” oraz pojawi się w przyszłym roku. Klienci będą mogli wybrać wersję spalinową lub elektryczną, albo kupić obie jako zestaw.
Najprawdopodobniej Giulia SWB Zagato będzie dzielić wiele podzespołów z masowo produkowanym sedanem Giulia, ale człon “SWB” w nazwie sugeruje bardziej sportowe nadwozie ze zmniejszonym rozstawem osi (short wheelbase). Załączone zdjęcie zapowiadające nowy model pokazuje tylko tyle, że design będzie znacząco różnił się od aktualnego języka stylistycznego marki. Kształt tylnego światła LED sugeruje zastosowanie nadwozia z tyłem Kamma. Nie będzie to jednak nowoczesna interpretacja jednego z historycznych modeli Alfy, a jedynie element nawiązujący do bogatej historii marki.
Oferowanie równolegle napędu spalinowego i elektrycznego wygląda na pomysł trudny do zrealizowania pod względem technicznym, zwłaszcza w przypadku mocno limitowanego modelu specjalnego. Tymczasem platforma Giorgio, na której opiera się Giulia i Stelvio, od początku była zaprojektowana przyszłościowo z myślą o łatwej implementacji napędu elektrycznego z rozsądnym zestawem baterii. Najlepszym dowodem na elastyczność tej konstrukcji jest najnowsze Maserati Grecale, które już powstało w wersji spalinowej, a niedługo zadebiutuje jako elektryczna wersja Folgore.
Benzynowa wersja Giulii SWB Zagato niemal na pewno będzie napędzana znanym z modeli Quadrifoglio silnikiem 2.9 V6 twin turbo, być może nawet w wersji mocniejszej niż 540 KM w Giulii GTA. Samochód ten ma być szczytową formą spalinowej Alfy Romeo zanim marka w pełni skoncentruje się na napędach elektrycznych. Jeśli chodzi o wersję elektryczną prawdopodobnie Alfa skorzysta z ostatnich osiągnięć Maserati. Oczekujemy układu z dwoma lub nawet trzema silnikami, tak jak ma to miejsce w najnowszym GranTurismo Folgore.
To nie pierwszy raz gdy Alfa Romeo zwiera szyki z Zagato, aby stworzyć coś wyjątkowego. Nie będziemy wspominać modeli sprzed kilkudziesięciu lat, ale w najnowszej historii warto wymienić kultową Alfę Romeo SZ z 1989 roku oraz limitowany do zaledwie 9 sztuk model TZ3 z podwoziem od Dodge’a Vipera ACR. Dziełem Zagato był również koncept TZ3 z podzespołami bazującymi na Alfie 8C Competizione, choć samo 8C miało sporo wspólnego z Maserati GranTurismo.
Zanim Alfa Romeo w całości przejdzie na elektryczność, co powinno wydarzyć się w 2027 roku, Włosi mają jeszcze co najmniej jednego asa w rękawie. Nowe modele Alfy powinny wnieść sporo świeżości do portfolio koncernu Stellantis. Co dokładnie szykuje włoska marka dowiemy się w ciągu następnych 12 miesięcy.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?