Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Legendarne włoskie studio Zagato stworzy limitowaną Alfę Romeo bazującą na Giulii sedan.
Alfa Romeo wspólnie z biurem projektowym Zagato pracują nad nowym, limitowanym modelem o nazwie Giulia SWB Zagato. Jak na razie tylko udział Zagato podpowiada jak mniej więcej mogłaby wyglądać nowa Alfa, ale już wiadomo, że sportowy model Alfy pojawi się na rynku w przyszłym roku i to od razu w dwóch wersjach: spalinowej i elektrycznej.
Plany te potwierdził CEO Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato w rozmowie z Auto Express kilka miesięcy temu. Cytując jego słowa nowy model ma być “bardzo drogi, bardzo ekscytujący i ekskluzywny” oraz pojawi się w przyszłym roku. Klienci będą mogli wybrać wersję spalinową lub elektryczną, albo kupić obie jako zestaw.
Najprawdopodobniej Giulia SWB Zagato będzie dzielić wiele podzespołów z masowo produkowanym sedanem Giulia, ale człon “SWB” w nazwie sugeruje bardziej sportowe nadwozie ze zmniejszonym rozstawem osi (short wheelbase). Załączone zdjęcie zapowiadające nowy model pokazuje tylko tyle, że design będzie znacząco różnił się od aktualnego języka stylistycznego marki. Kształt tylnego światła LED sugeruje zastosowanie nadwozia z tyłem Kamma. Nie będzie to jednak nowoczesna interpretacja jednego z historycznych modeli Alfy, a jedynie element nawiązujący do bogatej historii marki.
Oferowanie równolegle napędu spalinowego i elektrycznego wygląda na pomysł trudny do zrealizowania pod względem technicznym, zwłaszcza w przypadku mocno limitowanego modelu specjalnego. Tymczasem platforma Giorgio, na której opiera się Giulia i Stelvio, od początku była zaprojektowana przyszłościowo z myślą o łatwej implementacji napędu elektrycznego z rozsądnym zestawem baterii. Najlepszym dowodem na elastyczność tej konstrukcji jest najnowsze Maserati Grecale, które już powstało w wersji spalinowej, a niedługo zadebiutuje jako elektryczna wersja Folgore.
Benzynowa wersja Giulii SWB Zagato niemal na pewno będzie napędzana znanym z modeli Quadrifoglio silnikiem 2.9 V6 twin turbo, być może nawet w wersji mocniejszej niż 540 KM w Giulii GTA. Samochód ten ma być szczytową formą spalinowej Alfy Romeo zanim marka w pełni skoncentruje się na napędach elektrycznych. Jeśli chodzi o wersję elektryczną prawdopodobnie Alfa skorzysta z ostatnich osiągnięć Maserati. Oczekujemy układu z dwoma lub nawet trzema silnikami, tak jak ma to miejsce w najnowszym GranTurismo Folgore.
To nie pierwszy raz gdy Alfa Romeo zwiera szyki z Zagato, aby stworzyć coś wyjątkowego. Nie będziemy wspominać modeli sprzed kilkudziesięciu lat, ale w najnowszej historii warto wymienić kultową Alfę Romeo SZ z 1989 roku oraz limitowany do zaledwie 9 sztuk model TZ3 z podwoziem od Dodge’a Vipera ACR. Dziełem Zagato był również koncept TZ3 z podzespołami bazującymi na Alfie 8C Competizione, choć samo 8C miało sporo wspólnego z Maserati GranTurismo.
Zanim Alfa Romeo w całości przejdzie na elektryczność, co powinno wydarzyć się w 2027 roku, Włosi mają jeszcze co najmniej jednego asa w rękawie. Nowe modele Alfy powinny wnieść sporo świeżości do portfolio koncernu Stellantis. Co dokładnie szykuje włoska marka dowiemy się w ciągu następnych 12 miesięcy.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.