BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.
Jeśli zawsze chciałeś mieć Alfę Romeo Giulia lub Stelvio Quadrifoglio w maksymalnie dyskretnej wersji, Włosi mają coś dla ciebie. Do oferty marki wchodzą nowe modele specjalne Super Sport stworzone dla upamiętnienia zwycięstwa Alfy Romeo w słynnym wyścigu Mille Miglia w 1928 roku. limitowane odmiany wyróżniają się głębokim czarnym lakierem w połączeniu z czarnym wykończeniem zewnętrznym i wewnętrznym.
Zaprezentowane modele Super Sport bazują na niedawno odświeżonych modelach Giulia i Stelvio w najmocniejszej wersji Quadrifoglio. W tym przypadku zastosowano wyczernione wszystkie elementy galanterii zewnętrznej, w tym emblematy czterolistnej koniczyny na błotnikach, zaciski hamulcowe i inne. Obramowanie grilla i nakładki na lusterka wykonano z włókien węglowych, a w Giulii dodatkowo jest też karbonowy dach. Oba modele otrzymały tradycyjne dla Alfy Romeo wzory kół, w sedanie 19-calowe, a w SUV-ie 21-calowe.
W środku Alfa zastosowała nowe wykończenia z czerwonego karbonu “3D” na konsoli środkowej, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Reszta wyposażenia, w tym 12.3-calowy ekran centralny, kierownica pokryta alcantarą i karbonem oraz cudowne aluminiowe łopatki zmiany biegów są identyczne jak w standardowych modelach Quadrifoglio.
Mechanika również bez zmian. Zeszłoroczny lifting przyniósł Giulii i Stelvio wzrost mocy 2.9-litrowego V6 twin turbo do 520 KM i właśnie taki silnik trafił pod maski odmian Super Sport. Ważniejszą z punktu widzenia prowadzenia nowością było wprowadzenie standardowego dyferencjału z mechaniczną blokadą przy tylnej osi w miejsce wcześniejszego elektronicznego odpowiednika. Wpłynęło to pozytywnie na płynność i progresywność jazdy. Zarówno Giulia jak i Stelvio mają na pokładzie 8-stopniową skrzynię automatyczną, która przekazuje moc przez kompozytowy wał napędowy na tylną oś (Stelvio ma oczywiście AWD).
Alfa Romeo wyprodukuje tylko 450 sztuk modeli Super Sport. Seria ta będzie podzielona na 275 egzemplarzy Giulii i 175 egzemplarzy Stelvio. Odpowiednio 72 i 52 z nich trafią do Stanów Zjednoczonych i będzie to ostatnia szansa dla amerykańskich nabywców, aby kupić sobie nową Alfę w wersji Quadrifoglio z V6 twin turbo. Nie są znane polskie cenniki ani liczebność limitowanych Alf na naszym rynku, ale dopłata na innych rynkach wynosi w przeliczeniu między 20-25 tys. zł do cen standardowych wersji Alfa Romeo Quadrifoglio.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.