Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.
Jeśli zawsze chciałeś mieć Alfę Romeo Giulia lub Stelvio Quadrifoglio w maksymalnie dyskretnej wersji, Włosi mają coś dla ciebie. Do oferty marki wchodzą nowe modele specjalne Super Sport stworzone dla upamiętnienia zwycięstwa Alfy Romeo w słynnym wyścigu Mille Miglia w 1928 roku. limitowane odmiany wyróżniają się głębokim czarnym lakierem w połączeniu z czarnym wykończeniem zewnętrznym i wewnętrznym.
Zaprezentowane modele Super Sport bazują na niedawno odświeżonych modelach Giulia i Stelvio w najmocniejszej wersji Quadrifoglio. W tym przypadku zastosowano wyczernione wszystkie elementy galanterii zewnętrznej, w tym emblematy czterolistnej koniczyny na błotnikach, zaciski hamulcowe i inne. Obramowanie grilla i nakładki na lusterka wykonano z włókien węglowych, a w Giulii dodatkowo jest też karbonowy dach. Oba modele otrzymały tradycyjne dla Alfy Romeo wzory kół, w sedanie 19-calowe, a w SUV-ie 21-calowe.
W środku Alfa zastosowała nowe wykończenia z czerwonego karbonu “3D” na konsoli środkowej, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Reszta wyposażenia, w tym 12.3-calowy ekran centralny, kierownica pokryta alcantarą i karbonem oraz cudowne aluminiowe łopatki zmiany biegów są identyczne jak w standardowych modelach Quadrifoglio.
Mechanika również bez zmian. Zeszłoroczny lifting przyniósł Giulii i Stelvio wzrost mocy 2.9-litrowego V6 twin turbo do 520 KM i właśnie taki silnik trafił pod maski odmian Super Sport. Ważniejszą z punktu widzenia prowadzenia nowością było wprowadzenie standardowego dyferencjału z mechaniczną blokadą przy tylnej osi w miejsce wcześniejszego elektronicznego odpowiednika. Wpłynęło to pozytywnie na płynność i progresywność jazdy. Zarówno Giulia jak i Stelvio mają na pokładzie 8-stopniową skrzynię automatyczną, która przekazuje moc przez kompozytowy wał napędowy na tylną oś (Stelvio ma oczywiście AWD).
Alfa Romeo wyprodukuje tylko 450 sztuk modeli Super Sport. Seria ta będzie podzielona na 275 egzemplarzy Giulii i 175 egzemplarzy Stelvio. Odpowiednio 72 i 52 z nich trafią do Stanów Zjednoczonych i będzie to ostatnia szansa dla amerykańskich nabywców, aby kupić sobie nową Alfę w wersji Quadrifoglio z V6 twin turbo. Nie są znane polskie cenniki ani liczebność limitowanych Alf na naszym rynku, ale dopłata na innych rynkach wynosi w przeliczeniu między 20-25 tys. zł do cen standardowych wersji Alfa Romeo Quadrifoglio.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.
G63 nie jest lepsze niż DBX707 czy RR Sport SV, za to ma więcej fejmu niż dwaj rywale razem wzięci.
W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.
911 GT3 RS od Manthey Racing ma świetne osiągi, brakuje tylko oficjalnego czasu na Nürburgringu.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.