BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Alpine już wkrótce chce zostać marką produkującą wyłącznie samochody elektryczne o sportowym zacięciu. Pierwszy krok już wykonano - poznaliśmy hot hatcha A290, a teraz czekamy na crossovera A390. Będzie to samochód rywalizujący m.in. z Polestarem 4 i jako drugi dołączy do nowej linii produktów Alpine nazwanej podniośle “garażem marzeń”. Trzecie wolne miejsce w tym garażu zajmie niedługo sportowe coupe zastępujące model A110.
Od dawna wiedzieliśmy, że Alpine wprowadzi na rynek model typu SUV, którego zadaniem będzie zwiększenie udziału marki na rynku pojazdów elektrycznych. Od czasu debiutu nowej generacji A110, filozofia firmy koncentruje się na tworzeniu użytecznych samochodów o wysokich osiągach, które nie idą na kompromis w zakresie praktyczności i komfortu. Crossover A390 ma w pełni oddawać tę filozofię.
Podobnie jak wcześniej A290, A390 najpierw zadebiutuje w koncepcyjnej wersji “beta”, a dopiero po jakimś czasie w wersji produkcyjnej. Premierę konceptu wyznaczono na 11 października. Miesiąc później model ten zostanie wystawiony na targach w Paryżu, a produkcyjny model poznamy w przyszłym roku.
Zdjęcia szpiegowskie i grafiki wypuszczane przez producenta jasno pokazują, że A390 będzie crossoverem coupe w stylu Polestara 4 z linią tyłu typu fastback i cechami designu typowymi dla Alpine. Jedną z nich będzie układ czterech reflektorów w przednim pasie auta.
Nowy model prawdopodobnie zbudowano na platformie dedykowanej dla pojazdów elektrycznych AmpR Medium - tej samej co w Nissanie Ariya. Dostaliśmy już sygnały od Alpine, że potencjalnie wóz może mieć nawet trzy silniki, aby móc zastosować w nim system torque vectoring i podwozie odpowiadające ambicjom marki Alpine w kwestii jakości prowadzenia. Jeśli faktycznie A390 będzie mieć trzy motory, na pewno wóz będzie mocniejszy niż Ariya Nismo generująca 435 KM i 600 Nm.
“Garaż marzeń” będzie jedynie początkiem elektrycznej ery Alpine. Po debiucie następcy A110 (2026), firma ma zamiar wypuścić cztery kolejne modele do roku 2030. Będzie wśród nich czteromiejscowe coupe i otwarta wersja następcy A110. Czy auta te choć w małym stopniu będą wierne wartościom Alpine takim jak lekkość i prostota pozostaje kwestią otwartą.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.