Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Alpine już wkrótce chce zostać marką produkującą wyłącznie samochody elektryczne o sportowym zacięciu. Pierwszy krok już wykonano - poznaliśmy hot hatcha A290, a teraz czekamy na crossovera A390. Będzie to samochód rywalizujący m.in. z Polestarem 4 i jako drugi dołączy do nowej linii produktów Alpine nazwanej podniośle “garażem marzeń”. Trzecie wolne miejsce w tym garażu zajmie niedługo sportowe coupe zastępujące model A110.
Od dawna wiedzieliśmy, że Alpine wprowadzi na rynek model typu SUV, którego zadaniem będzie zwiększenie udziału marki na rynku pojazdów elektrycznych. Od czasu debiutu nowej generacji A110, filozofia firmy koncentruje się na tworzeniu użytecznych samochodów o wysokich osiągach, które nie idą na kompromis w zakresie praktyczności i komfortu. Crossover A390 ma w pełni oddawać tę filozofię.
Podobnie jak wcześniej A290, A390 najpierw zadebiutuje w koncepcyjnej wersji “beta”, a dopiero po jakimś czasie w wersji produkcyjnej. Premierę konceptu wyznaczono na 11 października. Miesiąc później model ten zostanie wystawiony na targach w Paryżu, a produkcyjny model poznamy w przyszłym roku.
Zdjęcia szpiegowskie i grafiki wypuszczane przez producenta jasno pokazują, że A390 będzie crossoverem coupe w stylu Polestara 4 z linią tyłu typu fastback i cechami designu typowymi dla Alpine. Jedną z nich będzie układ czterech reflektorów w przednim pasie auta.

Nowy model prawdopodobnie zbudowano na platformie dedykowanej dla pojazdów elektrycznych AmpR Medium - tej samej co w Nissanie Ariya. Dostaliśmy już sygnały od Alpine, że potencjalnie wóz może mieć nawet trzy silniki, aby móc zastosować w nim system torque vectoring i podwozie odpowiadające ambicjom marki Alpine w kwestii jakości prowadzenia. Jeśli faktycznie A390 będzie mieć trzy motory, na pewno wóz będzie mocniejszy niż Ariya Nismo generująca 435 KM i 600 Nm.
“Garaż marzeń” będzie jedynie początkiem elektrycznej ery Alpine. Po debiucie następcy A110 (2026), firma ma zamiar wypuścić cztery kolejne modele do roku 2030. Będzie wśród nich czteromiejscowe coupe i otwarta wersja następcy A110. Czy auta te choć w małym stopniu będą wierne wartościom Alpine takim jak lekkość i prostota pozostaje kwestią otwartą.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.