Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.
Dawanie 22-calowych karbonowych kół do luksusowego SUV-a prawdopodobnie nie jest najbardziej korzystne jeśli chcesz jeździć po dziurawych bocznych drogach klasy B, ale w modelu Bentayga Apex Edition na coś takiego zdecydował się Bentley. Ten limitowany do 20 egzemplarzy samochód wyróżnia się unikalną stylistyką i bardzo bogatym wyposażeniem. A w tle już czai się groźba ogromnego rachunku jeśli uszkodzisz jedną z tych cennych obręczy…
Apex Edition to wersja oparta na standardowej Bentaydze S, więc pod maską pracuje silnik 4.0 V8 twin turbo rozwijający 550 KM i 770 Nm. Ten 2,4-tonowy SUV przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i rozpędza się do 290 km/h. Gdy zbliżasz się nim do zakrętu do akcji wchodzi aktywna stabilizacja przechyłów oraz skrętna tylna oś.
Wspomniane wcześniej karbonowe felgi zdejmują z auta 24 kg masy nieresorowanej, a także poprawiają sztywność skrętną pod obciążeniem (Bentley twierdzi, że kute felgi aluminiowe mogą stracić do jednego stopnia pochylenia pod naciskiem), co poprawia prowadzenie. Poza tym karbonowe koła pomagają utrzymać stałe powierzchnie styku opon z nawierzchnią podczas dynamicznej jazdy, a to zmniejsza zużycie opon.
Karbonowo-silokonowo-karbidowe hamulce są montowane w standardzie. W stosunku do tradycyjnych hamulców stalowych są lżejsze o 20 kg i potrafią wytrzymać temperatury do 1000 stopni Celsjusza.
Wizualnie Bentayga Apex Edition to najbardziej “wyścigowa” wersja w rodzinie (jeśli można w ogóle tak powiedzieć). Przez maskę i dach ciągnie się kontrastowy pas, a przedni splitter, lusterka, progi i tylna lotka są wykonane z satynowego włókna węglowego. Klienci będą mogli wybrać jeden z sześciu schematów kolorystycznych stworzonych przez Mulliner - oddział zamówień specjalnych firmy Bentley. Nabywcy, którzy wcześniej kupili limitowany model Continental Le Mans Edition, będą mogli dopasować swoją nową Bentaygę za pomocą takiego samego zielonego lakieru w połączeniu z czarnym wnętrzem.
W środku auta zamontowano system audio Naim, karbonowe dodatki ozdobne, kontrastowe przeszycia tapicerki i wyposażenie zgodne ze specyfikacją Touring (m.in. rozszerzone systemy ADAS). Producent nie pochwalił się ceną nowego SUV-a, ale wyposażenie, karbonowe dodatki i limitowany charakter Apex Edition mogły podnieść ceną znacznie powyżej granicy miliona złotych.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Hyundai podzielił się zdjęciami małego, zwariowanego hot hatcha EV. Czy to duchowy następca i20 N?
Z pomocą AI Pirelli opracowało nową oponę z serii P Zero - bezpieczniejszą i bardziej wydajną.
Flagowy hipersamochód Aston Martin Valhalla przechodzi ostatnie szlify przed rozpoczęciem produkcji.
W świecie wyśrubowanych norm emisji Cosworth potrafi budować wolnossące V8 i V12. Jak oni to robią?
Nowy Vanquish Volante kończy gruntowne odświeżenie “tradycyjnej” gamy Aston Martina.
Porsche 911 Turbo przejdzie w tym roku duży lifting. Wniesie on dużo nowości, w tym napęd hybrydowy.
Nadjeżdża Alfa Romeo Stelvio drugiej generacji z napędem spalinowym, hybrydowym lub elektrycznym.
Nowa Multistrada V4 Pikes Peak, Multistrada V4 S oraz Multistrada V2 S ruszają po Polsce. Chcesz je przetestować?
Podczas czerwcowego Nürburgring 24H może dojść do głośnej premiery nowego Golfa GTI Clubsport S.
Do oferty nowego Bugatti dołączył pakiet Équipe Pur Sang inspirowany wyścigowym dziedzictwem marki.
W ciągu następnych 10 lat Bentley ma w planach całą plejadę nowych modeli z silnikami spalinowymi.
Tegoroczny Festival of Speed skupi się na F1, a szczególne miejsce w jej historii ma Gordon Murray.