Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.
Dawanie 22-calowych karbonowych kół do luksusowego SUV-a prawdopodobnie nie jest najbardziej korzystne jeśli chcesz jeździć po dziurawych bocznych drogach klasy B, ale w modelu Bentayga Apex Edition na coś takiego zdecydował się Bentley. Ten limitowany do 20 egzemplarzy samochód wyróżnia się unikalną stylistyką i bardzo bogatym wyposażeniem. A w tle już czai się groźba ogromnego rachunku jeśli uszkodzisz jedną z tych cennych obręczy…
Apex Edition to wersja oparta na standardowej Bentaydze S, więc pod maską pracuje silnik 4.0 V8 twin turbo rozwijający 550 KM i 770 Nm. Ten 2,4-tonowy SUV przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i rozpędza się do 290 km/h. Gdy zbliżasz się nim do zakrętu do akcji wchodzi aktywna stabilizacja przechyłów oraz skrętna tylna oś.
Wspomniane wcześniej karbonowe felgi zdejmują z auta 24 kg masy nieresorowanej, a także poprawiają sztywność skrętną pod obciążeniem (Bentley twierdzi, że kute felgi aluminiowe mogą stracić do jednego stopnia pochylenia pod naciskiem), co poprawia prowadzenie. Poza tym karbonowe koła pomagają utrzymać stałe powierzchnie styku opon z nawierzchnią podczas dynamicznej jazdy, a to zmniejsza zużycie opon.
Karbonowo-silokonowo-karbidowe hamulce są montowane w standardzie. W stosunku do tradycyjnych hamulców stalowych są lżejsze o 20 kg i potrafią wytrzymać temperatury do 1000 stopni Celsjusza.
Wizualnie Bentayga Apex Edition to najbardziej “wyścigowa” wersja w rodzinie (jeśli można w ogóle tak powiedzieć). Przez maskę i dach ciągnie się kontrastowy pas, a przedni splitter, lusterka, progi i tylna lotka są wykonane z satynowego włókna węglowego. Klienci będą mogli wybrać jeden z sześciu schematów kolorystycznych stworzonych przez Mulliner - oddział zamówień specjalnych firmy Bentley. Nabywcy, którzy wcześniej kupili limitowany model Continental Le Mans Edition, będą mogli dopasować swoją nową Bentaygę za pomocą takiego samego zielonego lakieru w połączeniu z czarnym wnętrzem.
W środku auta zamontowano system audio Naim, karbonowe dodatki ozdobne, kontrastowe przeszycia tapicerki i wyposażenie zgodne ze specyfikacją Touring (m.in. rozszerzone systemy ADAS). Producent nie pochwalił się ceną nowego SUV-a, ale wyposażenie, karbonowe dodatki i limitowany charakter Apex Edition mogły podnieść ceną znacznie powyżej granicy miliona złotych.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.