Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.
Dawanie 22-calowych karbonowych kół do luksusowego SUV-a prawdopodobnie nie jest najbardziej korzystne jeśli chcesz jeździć po dziurawych bocznych drogach klasy B, ale w modelu Bentayga Apex Edition na coś takiego zdecydował się Bentley. Ten limitowany do 20 egzemplarzy samochód wyróżnia się unikalną stylistyką i bardzo bogatym wyposażeniem. A w tle już czai się groźba ogromnego rachunku jeśli uszkodzisz jedną z tych cennych obręczy…
Apex Edition to wersja oparta na standardowej Bentaydze S, więc pod maską pracuje silnik 4.0 V8 twin turbo rozwijający 550 KM i 770 Nm. Ten 2,4-tonowy SUV przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i rozpędza się do 290 km/h. Gdy zbliżasz się nim do zakrętu do akcji wchodzi aktywna stabilizacja przechyłów oraz skrętna tylna oś.
Wspomniane wcześniej karbonowe felgi zdejmują z auta 24 kg masy nieresorowanej, a także poprawiają sztywność skrętną pod obciążeniem (Bentley twierdzi, że kute felgi aluminiowe mogą stracić do jednego stopnia pochylenia pod naciskiem), co poprawia prowadzenie. Poza tym karbonowe koła pomagają utrzymać stałe powierzchnie styku opon z nawierzchnią podczas dynamicznej jazdy, a to zmniejsza zużycie opon.
Karbonowo-silokonowo-karbidowe hamulce są montowane w standardzie. W stosunku do tradycyjnych hamulców stalowych są lżejsze o 20 kg i potrafią wytrzymać temperatury do 1000 stopni Celsjusza.

Wizualnie Bentayga Apex Edition to najbardziej “wyścigowa” wersja w rodzinie (jeśli można w ogóle tak powiedzieć). Przez maskę i dach ciągnie się kontrastowy pas, a przedni splitter, lusterka, progi i tylna lotka są wykonane z satynowego włókna węglowego. Klienci będą mogli wybrać jeden z sześciu schematów kolorystycznych stworzonych przez Mulliner - oddział zamówień specjalnych firmy Bentley. Nabywcy, którzy wcześniej kupili limitowany model Continental Le Mans Edition, będą mogli dopasować swoją nową Bentaygę za pomocą takiego samego zielonego lakieru w połączeniu z czarnym wnętrzem.
W środku auta zamontowano system audio Naim, karbonowe dodatki ozdobne, kontrastowe przeszycia tapicerki i wyposażenie zgodne ze specyfikacją Touring (m.in. rozszerzone systemy ADAS). Producent nie pochwalił się ceną nowego SUV-a, ale wyposażenie, karbonowe dodatki i limitowany charakter Apex Edition mogły podnieść ceną znacznie powyżej granicy miliona złotych.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.