Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Bentley Continental GT V8 S - sportowa strona luksusu

Nowy Continental GT V8 S wyróżnia się stylem i dodatkami, choć silnik pozostał bez zmian.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

7 czerwca 2022
Bentley Continental GT V8 S
16

Bentley konsekwentnie rozszerza rodzinę Continentala GT - do wersji podstawowej, W12 i Speed dołącza V8 S wyróżniające się sportowym stylem i bardziej bogatym wyposażeniem standardowym. Niestety tym razem Bentley zdecydował się nie modyfikować silnika, dlatego deklarowane osiągi nie poprawiły się względem normalnego GT V8. W odróżnieniu od poprzedników wersja S nie wnosi żadnych zewnętrznych nowinek stylistycznych, bo wszystkie charakterystyczne dla niej elementy pochodzą z listy opcji dostępnej do tej pory w modelu V8.

Bentley Continental GT V8 S - na podjeździe
16

Silnik 4.0 V8 twin turbo rozwija dokładnie tyle samo mocy co w wersji V8 bez S: 550 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-4500 obr./min. Jedyny element wyróżniający wersję S to sportowy układ wydechowy podkreślający naturalną ścieżkę dźwiękową ośmiu cylindrów. Rozczarowujący jest fakt, że pomimo takiej samej mocy wersja S jest minimalnie wolniejsza do 100 km/h niż standardowy model - sprint trwa 4 s zamiast 3,9 s.

Pogorszenie osiągów może być spowodowane dodatkową masą wynikającą z obecności na pokładzie elementów z listy opcji standardowego Continentala. Nie podano dokładnej masy minimalnej V8 S, ale standardowy model w swojej najlżejszej wersji legitymuje się masą 2295 kg, więc z dużą dozą pewności wersja S przekracza 2,3 t.

Bentley Continental GT V8 S - dynamiczne ujęcie na ulicy
16

Pozostałe kluczowe podzespoły napędowe są takie same jak w wersji V8 z napędem na wszystkie koła i 8-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem na czele. V8 S nie dostał jednak elektronicznie sterowanego dyferencjału o ograniczonym poślizgu z Continentala GT Speed. Ma za to w standardzie system Dynamic Ride Control z aktywnymi stabilizatorami zasilanymi z instalacji 48V.

Bentley Continental GT V8 S - felgi
16
Reklama

Domyślnie V8 S wyjedzie z fabryki na dedykowanych, 21-calowych kołach, ale pewnie wielu klientów wybierze fajniejsze 22-calowe koła dostępne za dopłatą. Standardem są hamulce stalowe, ceramika znajduje się na liście opcji. Szerokości opon pozostały niezmienione w stosunku do standardowego V8 - gumy Pirelli P Zero mają 275 mm z przodu i 295 mm z tyłu.

Bentley Continental GT V8 S - wnętrze auta
16

Z zewnątrz V8 S można poznać po czarnych dodatkach zewnętrznych, które normalnie są tylko opcją. Dopiero we wnętrzu jest coś stworzonego specjalnie dla wersji S - można wybrać inny podział tapicerki niż normalnie oraz jest możliwość zamówienia tapicerki z mikrozamszu Dinamica na boczkach drzwiowych, fotelach oraz desce rozdzielczej.

Jeśli oczekiwaliście od V8 S większego nacisku na sportowe doznania z jazdy jakie można uzyskać z platformy wspólnej z Porsche Panamera, to nowy Continental GT może być pewnym rozczarowaniem. Brakuje w nim specjalnych trybów zawieszenia czy większego zaangażowania w jazdę, co na razie odczytujemy jako straconą szansę. Istnieje jeszcze możliwość, że brytyjski producent szykuje coś bardziej wyjątkowego, o czym jeszcze nie wiemy.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Rimac Nevera w trybie drift
Rimac / Nevera
Rimac Nevera - niszczyciel supersamochodów

Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.

20 maja 2023
Lamborghini Huracán Sterrato - na drodze
Lamborghini / Huracan Sterrato
Lamborghini Huracán Sterrato - w tym szaleństwie jest metoda

Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.

15 maja 2023
Szóste wydanie EVO Magazine
EVO magazine
Co przedstawiamy w szóstym wydaniu EVO Magazine?

Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.

5 maja 2023
Ford Ranger Raptor test główne
Ford / Ranger
Ford Ranger Raptor w kobiecych rękach - kto pierwszy wymięknie?

Potężny pickup, który za nic ma sobie grawitację vs. równie gibka, ale jednak kobieta. Czy dogadają się ze sobą na 1000 km asfaltów, pól i bezdroży?

9 czerwca 2023
Hyundai Tucson N Line zdjęcie główne
Hyundai / Tucson
Hyundai Tucson N Line - z bezpiecznym szaleństwem

Zazwyczaj półśrodki typu X-Line cz Y-pakiet bywają mocnym nadużyciem ze strony producentów. Hyundai wybrał własną drogę.

9 czerwca 2023
Porsche Mission X główne
Porsche / Mission X
Prezentacja: Porsche Mission X - nowy hypercar na 75-lecie firmy

Z okazji 75. urodzin Porsche samo sobie sprawiło prezent - elektryczny hipersamochód nowej generacji.

9 czerwca 2023
Alpine A110 R Le Mans główne
Alpine / A110
Alpine A110 R Le Mans - 100 sztuk na stulecie

Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.

8 czerwca 2023
Caterham Project V teaser
Caterham / Project V
Caterham zapowiada elektryczny model sportowy o kryptonimie Project V

Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.

7 czerwca 2023
Tesla Model S Plaid Track Pack Nurburgring
Tesla / S Plaid
Tesla Model S Plaid Track Pack odzyskuje rekord samochodów EV na Ringu

Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.

5 czerwca 2023
Ferrari SF90 test spyshot
Ferrari / SF90 Stradale
Prototyp ekstremalnego Ferrari SF90 przyłapany podczas testów

Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.

2 czerwca 2023
Bugatti Bolide testy na torze
Bugatti / Bolide
Bugatti Bolide rozpoczyna program testów na torze

Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.

2 czerwca 2023
Porsche logotyp nowy
Porsche
Porsche ma nowe logo stworzone z okazji 75-lecia firmy

Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.

1 czerwca 2023
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition zdjęcie główne
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition - wyjątkowość przede wszystkim

Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.

31 maja 2023
Aehra Sedan koncept teaser
Aehra / Sedan
Nowy gracz w segmencie mocnych EV - włoska Aehra Sedan

Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.

31 maja 2023
Range Rover Sport SV V8 Edition One
Land Rover / Range Rover Sport
Oto nowy Range Rover Sport SV o mocy 630 KM - następca SVR-a

Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.

31 maja 2023