Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.
Napędy hybrydowe można już mieć w Continentalu GT, limuzynie Flying Spur i SUV-ie Bentayga, więc plan elektryfikacji marki Bentley wyraźnie postępuje. Producent zmienia jednak plany dotyczące pełnej elektryfikacji gamy modelowej, bo stanie się to w 2035, a nie jak początkowo planowano, w 2030 roku. Ma to związek ze zmianą legislacyjną, dzięki której między 2030, a 2035 rokiem będzie wciąż można rejestrować samochody hybrydowe na terenie Wielkiej Brytanii.
Nie zmienia to jednak faktu, że marka z Crewe przygotowuje swój pierwszy elektryczny model do debiutu już w 2026 roku. Według oficjalnych przekazów będzie to “pierwszy luksusowy miejski SUV na świecie”. Opublikowany zarys sylwetki auta wskazuje na bardziej opływowy kształt nadwozia niż w Bentaydze, co przełoży się na wydajność aerodynamiczną i zasięg. SUV prawdopodobnie przyjmie architekturę Premium Platform Electric Grupy Volkswagen, która wcześniej trafiła do nowego Porsche Macan i Audi Q6 e-tron.
Te dwa auta dobrze pokazują elastyczność platformy, która może być wykorzystana w dwóch kompletnie innych autach. Porsche jest znacznie bardziej dynamiczne i precyzyjne w jeździe, podczas gdy Audi celuje w komfort i wygodę. Bentley niemal na pewno pójdzie w kierunku jeszcze większego luksusu.
Architektura PPE pracuje na napięciu 800V i może mieć układ z jednym lub dwoma silnikami. Akurat w Bentleyu należy się spodziewać wyłącznie napędu AWD. Maksymalna moc ładowania dochodzi do 270 kW, a topowe odmiany Macana i Q6 mają pojemność ogniw dochodzącą do 95 kWh. Pozwala to na pokonanie dystansu do 560 km na jednym ładowaniu. Osiągi także nie są problemem - Porsche Macan Turbo ma prawie 640 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s.
Nowy samochód elektryczny stanowi część strategii Beyond100+ firmy Bentley, w ramach której co roku przez następną dekadę marka będzie wprowadzała na rynek nowy model typu plug-in lub w pełni elektryczny. Opóźnienie w całkowitym przejściu na napędy elektryczne oznacza, że prawdopodobnie nowy hybrydowy układ napędowy V8 Ultra Performance Hybrid dłużej pozostanie w ofercie Bentleya. Niedawno po raz pierwszy mieliśmy styczność z tym systemem w miażdżąco szybkim i wyrafinowanym nowym Continental GT Speed i bardzo nam się on spodobał.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.