Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.
Napędy hybrydowe można już mieć w Continentalu GT, limuzynie Flying Spur i SUV-ie Bentayga, więc plan elektryfikacji marki Bentley wyraźnie postępuje. Producent zmienia jednak plany dotyczące pełnej elektryfikacji gamy modelowej, bo stanie się to w 2035, a nie jak początkowo planowano, w 2030 roku. Ma to związek ze zmianą legislacyjną, dzięki której między 2030, a 2035 rokiem będzie wciąż można rejestrować samochody hybrydowe na terenie Wielkiej Brytanii.
Nie zmienia to jednak faktu, że marka z Crewe przygotowuje swój pierwszy elektryczny model do debiutu już w 2026 roku. Według oficjalnych przekazów będzie to “pierwszy luksusowy miejski SUV na świecie”. Opublikowany zarys sylwetki auta wskazuje na bardziej opływowy kształt nadwozia niż w Bentaydze, co przełoży się na wydajność aerodynamiczną i zasięg. SUV prawdopodobnie przyjmie architekturę Premium Platform Electric Grupy Volkswagen, która wcześniej trafiła do nowego Porsche Macan i Audi Q6 e-tron.
Te dwa auta dobrze pokazują elastyczność platformy, która może być wykorzystana w dwóch kompletnie innych autach. Porsche jest znacznie bardziej dynamiczne i precyzyjne w jeździe, podczas gdy Audi celuje w komfort i wygodę. Bentley niemal na pewno pójdzie w kierunku jeszcze większego luksusu.
Architektura PPE pracuje na napięciu 800V i może mieć układ z jednym lub dwoma silnikami. Akurat w Bentleyu należy się spodziewać wyłącznie napędu AWD. Maksymalna moc ładowania dochodzi do 270 kW, a topowe odmiany Macana i Q6 mają pojemność ogniw dochodzącą do 95 kWh. Pozwala to na pokonanie dystansu do 560 km na jednym ładowaniu. Osiągi także nie są problemem - Porsche Macan Turbo ma prawie 640 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s.
Nowy samochód elektryczny stanowi część strategii Beyond100+ firmy Bentley, w ramach której co roku przez następną dekadę marka będzie wprowadzała na rynek nowy model typu plug-in lub w pełni elektryczny. Opóźnienie w całkowitym przejściu na napędy elektryczne oznacza, że prawdopodobnie nowy hybrydowy układ napędowy V8 Ultra Performance Hybrid dłużej pozostanie w ofercie Bentleya. Niedawno po raz pierwszy mieliśmy styczność z tym systemem w miażdżąco szybkim i wyrafinowanym nowym Continental GT Speed i bardzo nam się on spodobał.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.