Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW M240i po liftingu zyskało na opcjach personalizacji

Obecna na rynku od 3 lat seria 2, w tym topowe M240i, przeszła właśnie subtelne zmiany.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

4 lipca 2024
2024 BMW M240i lifting
7

BMW serii 2 generacji G42 jest na rynku już od trzech lat, zatem przyszedł dobry moment na standardowy lifting. Przede wszystkim chodziło o zaktualizowanie designu i systemów pokładowych do najnowszych standardów marki BMW, ale niewielkie poprawki dotknęły też układu jezdnego. Odświeżone wersje dwudrzwiowego coupe z Bawarii wejdą do masowej produkcji w sierpniu. Do wyboru jest pięć wersji silnikowych, a najtańszy model kosztuje od 195 000 zł.

Z przodu zmieniły się głównie detale. Nowe jest obramowanie grilla wykończone w perłowym chromie, a dolne elementy dekoracyjne zderzaka są teraz w kolorze nadwozia. Standardowa wersja Shadow Line dla modelu M240i wnosi czarne obwódki wlotów, obudowy lusterek i dokładki aerodynamiczne. Po dokupieniu pakietu M Sport Pro dodatkowo auto jest wyposażone w przyciemniane klosze LED-owych świateł i większe hamulce M Sport.

Lifting BMW serii 2 jest subtelny, ale wnosi do konfiguratora wiele ciekawych opcji.

W najsłabszej odmianie 218i na wyposażeniu są 18-calowe aluminiowe obręcze, ale topowe M240i ma już koła o cal większe. Ich wykończenie może być czarne lub dwukolorowe diamond cut. W ramach faceliftingu rozszerzono gamę dostępnych lakierów o nowe barwy, w tym Frozen GreyFrozen Portimao Blue z palety Individual, a także Fire Red, Skyscraper GreyZandvoort Blue. Ten ostatni można zamówić wyłącznie w wersji M240i.

W środku przeprowadzono równie subtelne modyfikacje, wśród których najbardziej widoczna jest spłaszczona u dołu kierownica. W M240i dodatkowo jest czerwony marker na górze wieńca i kontrastowe przeszycia w standardowych barwach BMW M. Na zestawie dwóch ekranów (główny 14,9 cala i kierowcy 12,3 cala) pojawił się najnowszy system operacyjny BMW OS 8.5. Poza tym można zauważyć nowe fizyczne sterowanie nawiewami i rozszerzone oświetlenie ambientowe.

Reklama
2024 BMW M240i wnętrze
7

W standardzie do M240i są montowane fotele pokryte tkaniną M PerformTex, ale z listy opcji można wybrać tapicerkę z eko-skóry BMW Sensatec w kolorach: czarnym, koniakowym i nowym w gamie Tacora Red. Tradycyjna skóra Vernasca także jest dostępna i to w czterech różnych konfiguracjach. Panele dekoracyjne mogą być zrobione ze szlachetnego drewna z otwartymi porami lub z włókna węglowego, a do tego można dobrać wykończenie CraftedClarity, czyli wybierak skrzyni, przycisk start/stop i kontroler iDrive wykonane z kryształu.

Pod maską bez zmian: benzynowe wersje 218i, 220i230i są napędzane silnikiem 2.0 turbo o mocy od 156 do 245 KM. Wszystkie mają napęd na koła tylne i 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie do 100 km/h trwa odpowiednio 8,7, 7,5 lub 5,9 s w zależności od wersji. Na szczycie gamy nadal jest 3-litrowe M240i (374 KM, 500 Nm) z xDrive oferujący przyspieszenie do “setki” w 4,3 s i prędkość maksymalną 250 km/h. Jest też wysokoprężna odmiana 220d z silnikiem 2.0 o mocy 190 KM i napędem na tył.

Poliftową serię 2 można już konfigurować. Ceny zaczynają się od 195 000 zł za 218i, 205 000 zł za 220i i 225 000 zł za 230i. Za turbodiesla 220d BMW życzy sobie 220 000 zł, a najmocniejsze M240i wyceniono na 285 000 zł. Są to dokładnie takie same kwoty jak za model przed liftem. Produkcja nowego modelu ruszy w przyszłym miesiącu.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Bugatti Tourbillon Équipe Pur Sang prezentacja
Bugatti / Tourbillon
Bugatti Tourbillon Équipe Pur Sang - jedna opcja w cenie całego 911

Do oferty nowego Bugatti dołączył pakiet Équipe Pur Sang inspirowany wyścigowym dziedzictwem marki.

20 marca 2025
Bentley wyniki finansowe
Bentley
Bentley nie zamierza rezygnować z silników V8 jeszcze przez dekadę

W ciągu następnych 10 lat Bentley ma w planach całą plejadę nowych modeli z silnikami spalinowymi.

19 marca 2025
2025 Goodwood Festival of Speed tematyka
Festival of Speed
Główna rzeźba Goodwood FoS 2025 będzie poświęcona Gordonowi Murrayowi

Tegoroczny Festival of Speed skupi się na F1, a szczególne miejsce w jej historii ma Gordon Murray.

18 marca 2025
Renault 5 Turbo 3E produkcyjne
Renault / 5 Turbo
Renault 5 Turbo 3E wygląda jak koncept, ale możesz go kupić

Napęd na tył, 540 KM i design wprost nawiązujący do kultowego hot hatcha - to Renault 5 Turbo 3E.

17 marca 2025
2025 Mercedes-Benz CLA premiera
Mercedes / CLA
Przybywa nowy, hybrydowy lub elektryczny, Mercedes-Benz CLA

Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.

14 marca 2025
2025 Dallara Stradale lifting
Dallara / Stradale
Nowa Dallara Stradale potrafi jeszcze więcej, na drodze i torze

Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.

13 marca 2025
Porsche wyniki 2024 rok
Porsche
Zwrot w sprawie EV sprawia, że pojawi się więcej benzynowych Porsche

Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.

13 marca 2025
2025 Lexus RZ 550e F-Sport premiera
Lexus / RZ
Lexus RZ 550e F-Sport ma 408 KM i wirtualny układ kierowniczy

Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.

13 marca 2025
2025 Morgan Supersport premiera
Morgan / Supersport
Debiutuje Morgan Supersport - rdzennie brytyjski rywal Porsche Cayman

Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.

11 marca 2025
Alpine A110 EV detale
Alpine / A110
Znamy kolejne szczegóły na temat elektrycznego Alpine A110

Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.

10 marca 2025
Maserati MC20 folgore odwołane
Maserati / MC20
Elektryczny supersamochód Maserati MC20 Folgore odwołany

Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.

10 marca 2025
Mercedes-AMG SUV spyshot
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG intensyfikuje prace nad 1000-konnym elektrycznym SUV-em

Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.

6 marca 2025