Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW przygotowuje jeszcze mocniejsze i ostrzejsze M2 CS

Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 maja 2023
2024 BMW M2 CS spyshot
6

Samochody oznaczone logiem CS mają w Evo niezwykle wysokie notowania. Kuracja polegająca na ograniczaniu masy, dodawaniu mocy i starannej pracy nad doskonaleniem podwozia sprawia, że flagowe BMW mają jeszcze więcej naturalnego talentu do szybkiej jazdy. W przypadku dwóch z nich, odpowiednio M2 CSM5 CS, efekty tej pracy dały BMW dwa tytuły Evo Car of The Year. Ciekawi jesteśmy, czy najnowsze G87 M2 CS także osiągnie ten poziom.

Nowe zdjęcia szpiegowskie dają nam unikalny wgląd w to co przygotowują Bawarczycy. Przyszły rywal Caymana GT4 otrzyma bardziej agresywny pakiet aerodynamiczny, aby skuteczniej wytwarzać pożądany docisk, tak samo jak jego bezpośredni poprzednik. Prototyp porusza się na niestandardowych felgach i prawdopodobnie na lekko obniżonym zawieszeniu. Potężne błotniki skutecznie ukrywają powiększony rozstaw kół. Przedni pas jest identyczny jak w standardowym M2 z wyjątkiem nieco przedłużonego przedniego splittera. Charakterystyczny wlot powietrza na masce wyróżniający poprzednie M2 CS nie będzie miał tutaj zastosowania.

Nowe BMW M2 CS generacji G87 będzie lżejszym i bardziej ekstremalnym modelem małego coupe.

Aby zbilansować dodatkowy docisk przodu, z tyłu pojawi się spoiler typu “ducktail” wkomponowany w krawędź tylnej klapy, zupełnie jak w ostatnim M4 CSL. Dzięki obniżonemu zawieszeniu i dodatkowym spoilerom powinno się udać ograniczyć efekt unoszenia auta podczas jazdy z dużą prędkością.

Silnik S58 konstrukcji BMW M to sprawdzona w bojach jednostka montowana obecnie w wielu topowych modelach, w tym X3 M, różnych wariantach M3 i M4, w tym CSL. Bazowe M2 ma 460 KM i 550 Nm, ale silnik ten ma jeszcze rezerwy jak dowodzi przykład 550-konnego modelu CSL. Poprzednie M2 CS zostało podkręcone aż do poziomu M3 Competition, czyli równo 510 KM. Oferta BMW M2 daje klientom wybór między 8-biegowym automatem Steptronic, a klasyczną skrzynią ręczną. Na tym etapie nie jest oczywiste która skrzynia trafi do ostrzejszego wariantu CS.

Reklama
BMW M2 CS spyshot tył
6

Jak na swoją wielkość obecne M2 ma całkiem sporą masę, ale istotą transformacji typu CS jest ograniczanie masy między innymi za pomocą karbonowych elementów poszycia. To powinno pozwolić zrzucić kilka kilogramów z obecnych 1700 kg. Mimo wszystko aktualne M2 potrafi skutecznie maskować ile naprawdę waży, a wersja CS z bardziej hardkorowo ustawionym zawieszeniem powinna być w tym jeszcze lepsza. Spodziewamy się też lepszych hamulców oraz zmiany opon Michelin Pilot Sport 4S na bezkompromisowe gumy Cup 2.

Obecność zamaskowanego prototypu wskazuje, że tym razem na M2 CS poczekamy znacznie krócej niż w przypadku poprzednika. Wtedy wersja ta powstawała jako krótkoseryjny samochód specjalny wypuszczony na sam koniec produkcji danego modelu. Tym razem możemy mieć do czynienia z czymś bardziej dostępnym, albo raczej czymś mniej limitowanym niż ostatnio.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Ferrari 499P Modificata 2024
Ferrari
Ferrari 499P Modificata - bolid Le Mans Hypercar, który możesz kupić

Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica

30 października 2023
Redaktor Michał Sztorc wskakuje na prawy fotel
Motosport
Work-racing balance w teamie Atlas Ward Motorsport

Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.

25 października 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023
2024 Dacia Duster III premiera
Dacia / Duster
Nowa Dacia Duster - więcej praktyczności, wciąż dobre ceny

Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.

29 listopada 2023
Ferrari SF90 XX Stradale test
Ferrari / SF90 Stradale
Ferrari SF90 XX Stradale - pierwsze drogowe XX

SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.

28 listopada 2023
McLaren 720S GT3 Evo Le Mans 2024
McLaren / 720s
McLaren powraca do Le Mans w sezonie 2024

McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.

28 listopada 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Ferrari F250 hypercar spyshot
Ferrari
Następny hipersamochód Ferrari może otrzymać tylko sześć cylindrów

Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.

27 listopada 2023
Adam Małysz - legenda skoków narciarskich i wielokrotny uczestnik Rajdu Dakar
Felieton
O jakich autach marzył Adam Małysz?

W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.

24 listopada 2023
2023 Porsche Panamera lifting
Porsche / Panamera
Nowe Porsche Panamera ma się prowadzić bardziej jak 911

Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.

24 listopada 2023
Pagani Imola Roadster główne
Pagani / Imola
Nowe Pagani Imola Roadster - bezwzględny atak na zmysły

Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.

24 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023