Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.
Samochody oznaczone logiem CS mają w Evo niezwykle wysokie notowania. Kuracja polegająca na ograniczaniu masy, dodawaniu mocy i starannej pracy nad doskonaleniem podwozia sprawia, że flagowe BMW mają jeszcze więcej naturalnego talentu do szybkiej jazdy. W przypadku dwóch z nich, odpowiednio M2 CS i M5 CS, efekty tej pracy dały BMW dwa tytuły Evo Car of The Year. Ciekawi jesteśmy, czy najnowsze G87 M2 CS także osiągnie ten poziom.
Nowe zdjęcia szpiegowskie dają nam unikalny wgląd w to co przygotowują Bawarczycy. Przyszły rywal Caymana GT4 otrzyma bardziej agresywny pakiet aerodynamiczny, aby skuteczniej wytwarzać pożądany docisk, tak samo jak jego bezpośredni poprzednik. Prototyp porusza się na niestandardowych felgach i prawdopodobnie na lekko obniżonym zawieszeniu. Potężne błotniki skutecznie ukrywają powiększony rozstaw kół. Przedni pas jest identyczny jak w standardowym M2 z wyjątkiem nieco przedłużonego przedniego splittera. Charakterystyczny wlot powietrza na masce wyróżniający poprzednie M2 CS nie będzie miał tutaj zastosowania.
Aby zbilansować dodatkowy docisk przodu, z tyłu pojawi się spoiler typu “ducktail” wkomponowany w krawędź tylnej klapy, zupełnie jak w ostatnim M4 CSL. Dzięki obniżonemu zawieszeniu i dodatkowym spoilerom powinno się udać ograniczyć efekt unoszenia auta podczas jazdy z dużą prędkością.
Silnik S58 konstrukcji BMW M to sprawdzona w bojach jednostka montowana obecnie w wielu topowych modelach, w tym X3 M, różnych wariantach M3 i M4, w tym CSL. Bazowe M2 ma 460 KM i 550 Nm, ale silnik ten ma jeszcze rezerwy jak dowodzi przykład 550-konnego modelu CSL. Poprzednie M2 CS zostało podkręcone aż do poziomu M3 Competition, czyli równo 510 KM. Oferta BMW M2 daje klientom wybór między 8-biegowym automatem Steptronic, a klasyczną skrzynią ręczną. Na tym etapie nie jest oczywiste która skrzynia trafi do ostrzejszego wariantu CS.
Jak na swoją wielkość obecne M2 ma całkiem sporą masę, ale istotą transformacji typu CS jest ograniczanie masy między innymi za pomocą karbonowych elementów poszycia. To powinno pozwolić zrzucić kilka kilogramów z obecnych 1700 kg. Mimo wszystko aktualne M2 potrafi skutecznie maskować ile naprawdę waży, a wersja CS z bardziej hardkorowo ustawionym zawieszeniem powinna być w tym jeszcze lepsza. Spodziewamy się też lepszych hamulców oraz zmiany opon Michelin Pilot Sport 4S na bezkompromisowe gumy Cup 2.
Obecność zamaskowanego prototypu wskazuje, że tym razem na M2 CS poczekamy znacznie krócej niż w przypadku poprzednika. Wtedy wersja ta powstawała jako krótkoseryjny samochód specjalny wypuszczony na sam koniec produkcji danego modelu. Tym razem możemy mieć do czynienia z czymś bardziej dostępnym, albo raczej czymś mniej limitowanym niż ostatnio.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Wzrost długu i spadek sprzedaży Emiry zmusiły Lotus Cars do zredukowania kolejnych 550 etatów.
Mercedes pobił konceptem AMG GT XX kilka rekordów, aby dowieść jakości swojej nowej technologii EV.
Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?
Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.
Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.
Dni pięciocylindrowego silnika Audi są policzone, a firma chce go pożegnać specjalną wersją RS3 GT.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.
Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.