Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Caterham z modelem Project V stawia pierwsze kroki w kierunku napędów elektrycznych, ale to nie znaczy, że kultowy Seven został zepchnięty na margines. Wręcz przeciwnie, kluczowy produkt Caterhama doczekał się właśnie nowej, ciekawej wersji. CSR Seven Twenty to produkt w stylu premium stworzony z okazji 20-lecia produkcji “szerokiej” wersji CSR.
Nowy model będzie limitowany do zaledwie 40 egzemplarzy, a pod maskę trafi dobrze znany dwulitrowy silnik Ford z serii Duratec. Producent zdecydował się na wyjątkowo łagodny jak na swoje standardy setup układu jezdnego. Cena? W Wielkiej Brytanii samochód ten kosztuje niemal 80 tys. funtów (418 tys. zł), czyli prawie tyle samo co Lotus Emira…
To ogromne pieniądze jak na tak surowy samochód, ale w zamian Caterham proponuje unikalne dodatki i wyższy standard wykończenia niż w jakimkolwiek innym modelu serii Seven. Sercem auta jest czterocylindrowy, 213-konny silnik kręcący się do 7600 obr./min. zapożyczony z 420 oraz pięciobiegowa skrzynia manualna. Dzięki niskiej masie 620 kg nowy CSR potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 3,9 s i osiągnąć 220 km/h. Takie osiągi wymagają mocnych hamulców, dlatego z przodu zamontowano wentylowane tarcze z czterotłoczkowymi zaciskami.
Zawieszenie Caterhama Seven CSR Twenty - wewnętrzne przednie i w pełni niezależne tylne - skalibrowano dość miękko, gdyż jest to model przeznaczony przede wszystkim na drogi publiczne. Dyrektor generalny Caterhama, Bob Laishley, twierdzi, że jest on stworzony do „podróży na dłuższych dystansach”, czego nie można powiedzieć o innych “Sevenach”.
Podróżowanie ma ułatwić wyjątkowo luksusowa jak na tę markę aranżacja kabiny. Zastosowano tu więcej skóry i alcantary (w tym pokryty skórą tunel środkowy) i grubsze dywaniki. Deska rozdzielcza wykończona jest satynowym włóknem węglowym, a za skórzaną kierownicą Momo (zamszowe wykończenie jest opcją) można zauważyć zegary z dyskretnym napisem “Twenty Edition”. Poza tym każdy egzemplarz CSR Twenty będzie miał tabliczkę z numerem umieszczoną między fotelami.
Z zewnątrz limitowana seria ma przedni pas i błotniki zapożyczone z Caterhama 620 oraz LED-owe światła, czerwone zaciski hamulcowe i grill z motywem Union Jack. Wyposażeniem ekskluzywnym dla CSR są 15-calowe felgi Vulcan, tu akurat z oponami Toyo Proxes R888R.
Klienci mogą wybrać jeden z dwóch lakierów podstawowych - Kinetic Grey lub Dinamic Silver - albo dopłacić do ciekawszych barw, dedykowanych akcentów i karbonowych detali. Produkcja Caterhama Seven CSR Twenty będzie mieć miejsce w niedawno otwartej nowej fabryce firmy w Dartford. Powstanie 20 egzemplarzy tej serii na rynek wewnętrzny oraz kolejne 20 z kierownicą po lewej stronie, które trafią do klientów w USA.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.