Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Na kolejny rok modelowy BMW M wprowadziło kilka poprawek do najmniejszego w gamie coupe M2.
BMW M2 generacji G87 pokazało już niejednokrotnie, że jest wspaniałym, szybkim coupe oferującym wszystko co dobre w rodzinie BMW M3/M4, tyle że w bardziej kompaktowym opakowaniu. Zaledwie po roku na rynku Bawarczycy wprowadzają lekko zmodyfikowane M2 z nową technologią pokładową, większą mocą silnika i poprawkami w układzie jezdnym. Od tego momentu można już zamawiać nowe M2 w cenie od 359 000 zł.
Podobnie jak do tej pory, źródłem napędu jest sześciocylindrowy, rzędowy motor S58 konstrukcji BMW M zapożyczony z linii modelowej M3/M4. Zmieniła się między innymi moc, gdyż przybyło 20 KM, a moment obrotowy wersji z automatyczną skrzynią M Steptronic wzrósł o 50 Nm. Wciąż trochę brakuje do niedawno zaprezentowanego topowego M3 Competition xDrive, ale 480 KM i 600 Nm to znacznie więcej niż w głównym konkurencie - Porsche 718 Cayman GTS. Niedaleko jest już znacznie droższa i bardziej egzotyczna wersja GT4 RS o mocy 500 KM. Tunerzy dowiedli już, że z M2 da się wyciągnąć jeszcze więcej przy niewielkich nakładach.
Nowe M2 w standardzie ma 8-biegową skrzynię automatyczną M Steptronic, ale nadal można skorzystać z opcji wyboru manuala. Wymaga to niewielkiej dopłaty i wiąże się z obniżeniem momentu obrotowego do poziomu 550 Nm jak w poprzedniku. Mimo wszystko oba warianty są o 0,1 s szybsze sprincie do 100 km/h niż dotychczas - ich czasy to odpowiednio 4,2 s oraz równe 4 s. Prędkość maksymalną 250 km/h można elektronicznie podnieść do 285 km/h wybierając pakiet M Driver (11 000 zł) i dotyczy to obu wersji napędu M2.
Poprawiła się nie tylko wartość mocy, ale także jej dostępność. Silnik skalibrowano bardziej liniowo, a maksymalna moc jest teraz osiągalna w szerszym zakresie - od 6250 do 7200 obr./min. Podobno poprawiono także mapowanie, aby reakcja na gaz była lepsza, a zmiany w geometrii podwozia mają wpłynąć pozytywnie na ostrość prowadzenia.
Design nowego BMW M2 zachował wszystkie kluczowe cechy. Nadal widzimy duże, horyzontalnie zorientowane “nerki”, zupełnie inne niż w M3 i M4. Po lifcie pojawiło się wyraźne rozdzielenie dolnego wlotu powietrza na trzy osobne sekcje, inaczej ukształtowany dyfuzor i przednie światła LED do jazdy dziennej w kształcie litery “U”. Z listy opcji dostępny jest m.in. karbonowy dach (minus 6 kg), ale koła w rozmiarze 19/20 cali przód/tył akurat nie wymagają dopłaty. Standardowo są czarne, ale można bez dopłaty zamówić srebrne. Jeśli zamierzasz jeździć na tor, wybierz pakiet M Race Track z wieloma karbonowymi elementami (m.in. fotele, dach), podniesionym limitem prędkości i szkoleniem szybkiej jazdy w cenie 62 700 zł.
W środku najnowsze M2 zyskało przede wszystkim system iDrive OS generacji 8.5 z obsługą w całości na podwójnym ekranie. Pojawiła się też kierownica z czerwonym markerem na górze i spłaszczeniem na dole (skórzana w standardzie, z alcantarą za dopłatą). Efektowne fotele kubełkowe są częścią wspomnianego pakietu M Race Track lub osobną opcją do wyboru. Jeśli jednak zostaniesz przy standardowych “stołkach” M Sport, są one teraz dostępne w wersji czarno-czerwonej lub z czarną skórą Merino.
Od rocznika 2024 klienci będą mogli zamawiać swoje BMW M2 w nowych kolorach. Są wśród nich np. żółty Sao Paulo Yellow, Zandvoort Blue czy lakiery BMW Individual: Java Green, Voodoo Blue, Grigio Telesto i Twilight Purple.
Nowe BMW M2 jest już dostępne do konfiguracji w cenie od 359 000 zł. Samochody trafią do produkcji w sierpniu, a na jesieni ruszą dostawy do klientów.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?