Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Czy to nowa, najbardziej ekstremalna dotychczas wersja sportowego Alpine A110?
Obecnie najbardziej ekstremalnym wcieleniem Alpine A110 jest wersja R wyposażona w karbonowe koła, w pełni regulowane zawieszenie i rozbudowaną aerodynamikę, więc ciężko wyobrazić sobie posunięcie tej idei jeszcze dalej. Najnowsze zdjęcia wskazują, że mimo wszystko Alpine pracuje nad kolejnym, jeszcze bardziej dopracowanym wcieleniem swojego sportowego coupe. Samochód, który spotterzy przyłapali na Nürburgringu może być francuską odpowiedzią na Porsche 718 Cayman GT4 RS, gdyż posiada serię naprawdę poważnych modyfikacji, jakich w Alpine jeszcze nie było.
Niektóre elementy tego prototypu jak maska z “nozdrzami”, nakładki progowe, dyfuzor i skrzydło na odgórnych podporach, pochodzą z modelu A110 R, ale jest równie dużo różnic. Maska ma oprócz tego dwa duże otwory podobne do najnowszego Porsche 911 GT3 RS. W przypadku Porsche służą one do kierowania gorącego powietrza wylatującego z chłodnicy na boki i nad dach, aby poprawić przepływy aerodynamiczne i docisk. Testowane Alpine ma również dodatkowe kanały w przednim zderzaku, pionową “płetwę” nad tylną częścią nadwozia i dołożoną lotkę na krawędzi tylnego pasa.
Nowy model prawdopodobnie przejmie gwintowane zawieszenie wersji R sądząc po tym jak nisko zawieszony jest prototyp i jak głęboko koła wchodzą w nadwozie. Same koła są wyraźnie mocniej pochylone pod negatywnym kątem, co wskazuje na opracowaną od podstaw geometrię nowego modelu.
Hamulce także wyglądają nieco inaczej, bo zastosowano tu nacinane tarcze osadzone za niespotykanymi wcześniej w A110 kołami z lekkich stopów. Nie ma pewności czy za modyfikacjami podwozia pójdzie również moc silnika. Już teraz ograniczeniem dla konstruktorów Alpine jest skrzynia dwusprzęgłowa Getrag, która w modelach S i R jest na granicy wytrzymałości. Przypomnijmy, że najmocniejsze obecnie oferowane A110 ma 300 KM i 340 Nm momentu obrotowego generowane przez czterocylindrowy silnik 1.8 turbo.
Z naszego doświadczenia wynika, że podwozie A110 R spokojnie mogłoby przyjąć jakiś zastrzyk mocy, więc jeśli ta nowa odmiana francuskiego coupe ma być rozwinięciem A110 R (cena od 533 000 zł), to przede wszystkim trzeba odblokować kolejne konie mechaniczne.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.