Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Czy to nowa, najbardziej ekstremalna dotychczas wersja sportowego Alpine A110?
Obecnie najbardziej ekstremalnym wcieleniem Alpine A110 jest wersja R wyposażona w karbonowe koła, w pełni regulowane zawieszenie i rozbudowaną aerodynamikę, więc ciężko wyobrazić sobie posunięcie tej idei jeszcze dalej. Najnowsze zdjęcia wskazują, że mimo wszystko Alpine pracuje nad kolejnym, jeszcze bardziej dopracowanym wcieleniem swojego sportowego coupe. Samochód, który spotterzy przyłapali na Nürburgringu może być francuską odpowiedzią na Porsche 718 Cayman GT4 RS, gdyż posiada serię naprawdę poważnych modyfikacji, jakich w Alpine jeszcze nie było.
Niektóre elementy tego prototypu jak maska z “nozdrzami”, nakładki progowe, dyfuzor i skrzydło na odgórnych podporach, pochodzą z modelu A110 R, ale jest równie dużo różnic. Maska ma oprócz tego dwa duże otwory podobne do najnowszego Porsche 911 GT3 RS. W przypadku Porsche służą one do kierowania gorącego powietrza wylatującego z chłodnicy na boki i nad dach, aby poprawić przepływy aerodynamiczne i docisk. Testowane Alpine ma również dodatkowe kanały w przednim zderzaku, pionową “płetwę” nad tylną częścią nadwozia i dołożoną lotkę na krawędzi tylnego pasa.
Nowy model prawdopodobnie przejmie gwintowane zawieszenie wersji R sądząc po tym jak nisko zawieszony jest prototyp i jak głęboko koła wchodzą w nadwozie. Same koła są wyraźnie mocniej pochylone pod negatywnym kątem, co wskazuje na opracowaną od podstaw geometrię nowego modelu.
Hamulce także wyglądają nieco inaczej, bo zastosowano tu nacinane tarcze osadzone za niespotykanymi wcześniej w A110 kołami z lekkich stopów. Nie ma pewności czy za modyfikacjami podwozia pójdzie również moc silnika. Już teraz ograniczeniem dla konstruktorów Alpine jest skrzynia dwusprzęgłowa Getrag, która w modelach S i R jest na granicy wytrzymałości. Przypomnijmy, że najmocniejsze obecnie oferowane A110 ma 300 KM i 340 Nm momentu obrotowego generowane przez czterocylindrowy silnik 1.8 turbo.
Z naszego doświadczenia wynika, że podwozie A110 R spokojnie mogłoby przyjąć jakiś zastrzyk mocy, więc jeśli ta nowa odmiana francuskiego coupe ma być rozwinięciem A110 R (cena od 533 000 zł), to przede wszystkim trzeba odblokować kolejne konie mechaniczne.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.