Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Czy to nowa, najbardziej ekstremalna dotychczas wersja sportowego Alpine A110?
Obecnie najbardziej ekstremalnym wcieleniem Alpine A110 jest wersja R wyposażona w karbonowe koła, w pełni regulowane zawieszenie i rozbudowaną aerodynamikę, więc ciężko wyobrazić sobie posunięcie tej idei jeszcze dalej. Najnowsze zdjęcia wskazują, że mimo wszystko Alpine pracuje nad kolejnym, jeszcze bardziej dopracowanym wcieleniem swojego sportowego coupe. Samochód, który spotterzy przyłapali na Nürburgringu może być francuską odpowiedzią na Porsche 718 Cayman GT4 RS, gdyż posiada serię naprawdę poważnych modyfikacji, jakich w Alpine jeszcze nie było.
Niektóre elementy tego prototypu jak maska z “nozdrzami”, nakładki progowe, dyfuzor i skrzydło na odgórnych podporach, pochodzą z modelu A110 R, ale jest równie dużo różnic. Maska ma oprócz tego dwa duże otwory podobne do najnowszego Porsche 911 GT3 RS. W przypadku Porsche służą one do kierowania gorącego powietrza wylatującego z chłodnicy na boki i nad dach, aby poprawić przepływy aerodynamiczne i docisk. Testowane Alpine ma również dodatkowe kanały w przednim zderzaku, pionową “płetwę” nad tylną częścią nadwozia i dołożoną lotkę na krawędzi tylnego pasa.
Nowy model prawdopodobnie przejmie gwintowane zawieszenie wersji R sądząc po tym jak nisko zawieszony jest prototyp i jak głęboko koła wchodzą w nadwozie. Same koła są wyraźnie mocniej pochylone pod negatywnym kątem, co wskazuje na opracowaną od podstaw geometrię nowego modelu.
Hamulce także wyglądają nieco inaczej, bo zastosowano tu nacinane tarcze osadzone za niespotykanymi wcześniej w A110 kołami z lekkich stopów. Nie ma pewności czy za modyfikacjami podwozia pójdzie również moc silnika. Już teraz ograniczeniem dla konstruktorów Alpine jest skrzynia dwusprzęgłowa Getrag, która w modelach S i R jest na granicy wytrzymałości. Przypomnijmy, że najmocniejsze obecnie oferowane A110 ma 300 KM i 340 Nm momentu obrotowego generowane przez czterocylindrowy silnik 1.8 turbo.
Z naszego doświadczenia wynika, że podwozie A110 R spokojnie mogłoby przyjąć jakiś zastrzyk mocy, więc jeśli ta nowa odmiana francuskiego coupe ma być rozwinięciem A110 R (cena od 533 000 zł), to przede wszystkim trzeba odblokować kolejne konie mechaniczne.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.
Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.
Ringbrothers Octavia to nie popularny liftback Skody z silnikiem V8, a nowy restomod Aston Martina…
Marka Longbow buduje lekki i prosty elektryczny samochód sportowy, który ma mieć rozsądną cenę.
Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?
To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.
Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.