Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Czy to nowa, najbardziej ekstremalna dotychczas wersja sportowego Alpine A110?
Obecnie najbardziej ekstremalnym wcieleniem Alpine A110 jest wersja R wyposażona w karbonowe koła, w pełni regulowane zawieszenie i rozbudowaną aerodynamikę, więc ciężko wyobrazić sobie posunięcie tej idei jeszcze dalej. Najnowsze zdjęcia wskazują, że mimo wszystko Alpine pracuje nad kolejnym, jeszcze bardziej dopracowanym wcieleniem swojego sportowego coupe. Samochód, który spotterzy przyłapali na Nürburgringu może być francuską odpowiedzią na Porsche 718 Cayman GT4 RS, gdyż posiada serię naprawdę poważnych modyfikacji, jakich w Alpine jeszcze nie było.
Niektóre elementy tego prototypu jak maska z “nozdrzami”, nakładki progowe, dyfuzor i skrzydło na odgórnych podporach, pochodzą z modelu A110 R, ale jest równie dużo różnic. Maska ma oprócz tego dwa duże otwory podobne do najnowszego Porsche 911 GT3 RS. W przypadku Porsche służą one do kierowania gorącego powietrza wylatującego z chłodnicy na boki i nad dach, aby poprawić przepływy aerodynamiczne i docisk. Testowane Alpine ma również dodatkowe kanały w przednim zderzaku, pionową “płetwę” nad tylną częścią nadwozia i dołożoną lotkę na krawędzi tylnego pasa.
Nowy model prawdopodobnie przejmie gwintowane zawieszenie wersji R sądząc po tym jak nisko zawieszony jest prototyp i jak głęboko koła wchodzą w nadwozie. Same koła są wyraźnie mocniej pochylone pod negatywnym kątem, co wskazuje na opracowaną od podstaw geometrię nowego modelu.
Hamulce także wyglądają nieco inaczej, bo zastosowano tu nacinane tarcze osadzone za niespotykanymi wcześniej w A110 kołami z lekkich stopów. Nie ma pewności czy za modyfikacjami podwozia pójdzie również moc silnika. Już teraz ograniczeniem dla konstruktorów Alpine jest skrzynia dwusprzęgłowa Getrag, która w modelach S i R jest na granicy wytrzymałości. Przypomnijmy, że najmocniejsze obecnie oferowane A110 ma 300 KM i 340 Nm momentu obrotowego generowane przez czterocylindrowy silnik 1.8 turbo.
Z naszego doświadczenia wynika, że podwozie A110 R spokojnie mogłoby przyjąć jakiś zastrzyk mocy, więc jeśli ta nowa odmiana francuskiego coupe ma być rozwinięciem A110 R (cena od 533 000 zł), to przede wszystkim trzeba odblokować kolejne konie mechaniczne.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.