Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Czy to nowa, najbardziej ekstremalna dotychczas wersja sportowego Alpine A110?
Obecnie najbardziej ekstremalnym wcieleniem Alpine A110 jest wersja R wyposażona w karbonowe koła, w pełni regulowane zawieszenie i rozbudowaną aerodynamikę, więc ciężko wyobrazić sobie posunięcie tej idei jeszcze dalej. Najnowsze zdjęcia wskazują, że mimo wszystko Alpine pracuje nad kolejnym, jeszcze bardziej dopracowanym wcieleniem swojego sportowego coupe. Samochód, który spotterzy przyłapali na Nürburgringu może być francuską odpowiedzią na Porsche 718 Cayman GT4 RS, gdyż posiada serię naprawdę poważnych modyfikacji, jakich w Alpine jeszcze nie było.
Niektóre elementy tego prototypu jak maska z “nozdrzami”, nakładki progowe, dyfuzor i skrzydło na odgórnych podporach, pochodzą z modelu A110 R, ale jest równie dużo różnic. Maska ma oprócz tego dwa duże otwory podobne do najnowszego Porsche 911 GT3 RS. W przypadku Porsche służą one do kierowania gorącego powietrza wylatującego z chłodnicy na boki i nad dach, aby poprawić przepływy aerodynamiczne i docisk. Testowane Alpine ma również dodatkowe kanały w przednim zderzaku, pionową “płetwę” nad tylną częścią nadwozia i dołożoną lotkę na krawędzi tylnego pasa.
Nowy model prawdopodobnie przejmie gwintowane zawieszenie wersji R sądząc po tym jak nisko zawieszony jest prototyp i jak głęboko koła wchodzą w nadwozie. Same koła są wyraźnie mocniej pochylone pod negatywnym kątem, co wskazuje na opracowaną od podstaw geometrię nowego modelu.
Hamulce także wyglądają nieco inaczej, bo zastosowano tu nacinane tarcze osadzone za niespotykanymi wcześniej w A110 kołami z lekkich stopów. Nie ma pewności czy za modyfikacjami podwozia pójdzie również moc silnika. Już teraz ograniczeniem dla konstruktorów Alpine jest skrzynia dwusprzęgłowa Getrag, która w modelach S i R jest na granicy wytrzymałości. Przypomnijmy, że najmocniejsze obecnie oferowane A110 ma 300 KM i 340 Nm momentu obrotowego generowane przez czterocylindrowy silnik 1.8 turbo.
Z naszego doświadczenia wynika, że podwozie A110 R spokojnie mogłoby przyjąć jakiś zastrzyk mocy, więc jeśli ta nowa odmiana francuskiego coupe ma być rozwinięciem A110 R (cena od 533 000 zł), to przede wszystkim trzeba odblokować kolejne konie mechaniczne.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.