Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Jaguar I-Pace 400 Sport - stylistyczne i techniczne odświeżenie

Na razie nie będzie nowej generacji I-Pace, dlatego Jaguar wprowadza modyfikacje istniejącego modelu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

12 stycznia 2023
Jaguar I-Pace 400 Sport lifting
6

Na rok modelowy 2024 Jaguar przygotował subtelną aktualizację modelu elektrycznego I-Pace. Dodatkowo w Wielkiej Brytanii, czyli na rodzimym rynku, będzie oferowana wyjątkowa topowa wersja 400 Sport. W przekroju całej gamy Jaguar wprowadza poprawki głównie w stylizacji, materiałach wykończeniowych i technologii.

Najłatwiej będzie odróżnić I-Pace MY2024 po przednim grillu zaślepionym szarym plastikiem zamiast czarnej imitacji grilla. Uprzednio czarne elementy ozdobne dolnych sekcji zderzaków i progów są w nowym modelu wykończone kolorem korespondującym z nadwoziem. 

Wszystkie nowe wersje I-Pace’a poza bazowym R-Dynamic S są wyposażone standardowo w czarne wykończenie okien bocznych i ramkę przedniego grilla. Topowa wersja 400 Sport stoi na 22-calowych kołach pomalowanych ciemnym szarym lakierem, a za dopłatą w ramiona felg mogą być wkomponowane wstawki z włókna węglowego. Wyjątkowość najdroższej wersji polega też na obecności podgrzewanych i wentylowanych przednich kubełkowych siedzeń pokrytych skórą Windsor.

Jaguar I-Pace 400 Sport - kabina
6

Pod względem technicznym wersja Sport wyróżnia się pneumatycznym zawieszeniem z adaptacyjnymi amortyzatorami, podczas gdy tańsze Jaguary mają na pokładzie zawieszenie stalowe i pasywne amortyzatory. Bazowy układ zawieszenia jest taki sam dla wszystkich wersji - podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu.

Reklama

Nie przeprowadzono żadnych zmian w układzie napędowym Jaguara I-Pace.

Nadal ma on dwa silniki o łącznej mocy 400 KM i momencie obrotowym prawie 700 Nm. Elektryczny crossover Jaguara jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,8 s i pojechać maksymalnie 200 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).

Energia jest gromadzona w umieszczonej między osiami auta baterii o pojemności 90 kWh, którą można ładować z mocą do 100 kW. Deklarowany zasięg według norm WLTP wynosi do 470 km, choć my w testach uzyskaliśmy powtarzalny zasięg między 340, a 370 km.

Rozwój elektromobilności jest tak szybki, że dziś - po 5 latach w ofercie - dane Jaguara I-Pace dotyczące osiągów, ładowania i zasięgu są sporo gorsze niż u konkurencji z Audi, Mercedesa czy Porsche, nie mówiąc o liderach branży jak Tesla czy Kia. Jaguar wyróżnia się na tle konkurentów doskonałym układem jezdnym, ale z praktycznego punktu widzenia modernizacja jest mu bardzo potrzebna, dlatego z zadowoleniem witamy nowy model na rok 2024.

Nowy Peugeot E-3008
Prezentacja Partnera
Nowy Peugeot E-3008 - dobry design w parze z technologią

Allure – to nie tylko nazwa jednej z wersji wyposażeniowych nowego Peugeot E-3008, ale także słowo, które oddaje ducha tego projektu. 

10 czerwca 2024
Volkswagen Golf GTI Clubsport MK8.5
Volkswagen / Golf
Nowy Golf GTI Clubsport jest jednym z ostatnich benzynowych GTI

Nadchodząca dziewiąta generacja popularnego kompaktu przejdzie w całości na napęd elektryczny.

31 maja 2024
2024 BMW M3 lifting
BMW / M3
BMW prezentuje poliftowe modele M3 i M3 Competition, sedan i Touring

Niewielki lifting BMW M3 przyniósł mu nowy wygląd, a w modelach xDrive także zastrzyk mocy.

29 maja 2024
Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Oficjalnie: Aston Martin Valkyrie wystartuje w 24h Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

14 czerwca 2024
Alpine A290 wersja produkcyjna
Alpine / A290
Alpine A290 ma wszystko, aby zostać pierwszym udanym hot hatchem EV

Wielokrotnie zapowiadane i wyczekiwane przez nas Alpine A290 właśnie miało swój oficjalny debiut.

13 czerwca 2024
2024 BMW M2 lifting
BMW / M2
Debiutuje odświeżone BMW M2 z większą mocą i (nadal) manualną skrzynią

Na kolejny rok modelowy BMW M wprowadziło kilka poprawek do najmniejszego w gamie coupe M2.

13 czerwca 2024
Nowy naczelny EVO Magazine Michał Sztorc
HOT NEWS
Michał Sztorc nowym naczelnym EVO Magazine

Czas na zmiany! Za sterami EVO Magazine zasiada teraz nowy redaktor naczelny, Michał Sztorc. Co to oznacza dla magazynu?

13 czerwca 2024
Nowy Peugeot E-3008
Prezentacja Partnera
Nowy Peugeot E-3008 - dobry design w parze z technologią

Allure – to nie tylko nazwa jednej z wersji wyposażeniowych nowego Peugeot E-3008, ale także słowo, które oddaje ducha tego projektu. 

10 czerwca 2024
2024 Lexus UX 300h test
Lexus / UX
2024 Lexus UX 300h - hybrydowy crossover spoza mainstreamu

UX 300h po liftingu jest mocniejszy i oszczędniejszy, ale czy to wystarczy na czołówkę segmentu?

8 czerwca 2024
Lanzante Porsche 930 TAG Championship
Restomod
TAG Championship od Lanzante to restomod Porsche 911 z silnikiem F1

Lanzante zbuduje trzy egzemplarze Porsche 930 z silnikiem V6 z bolidu McLarena z lat 80.

7 czerwca 2024
Alpina B3 GT news
Alpina / B3
Nowe Alpiny B3 i B4 GT są mocniejsze i bardziej luksusowe od BMW M3

Wariant GT popularnych modeli Alpiny: B3 i B4 wnosi sporo nowości w dziedzinie napędu i dynamiki.

6 czerwca 2024
Caterham nowa siedziba
Caterham
Caterham otwiera nową siedzibę i inwestuje w większe moce produkcyjne

W nowych halach w Dartford pod Londynem Caterham chce produkować nawet 750 samochodów rocznie.

5 czerwca 2024
2024 BMW M135 xDrive premiera
BMW / M135
Nowe BMW M135 xDrive jest słabsze, za to ma ostrzejszy charakter

Hot hatch BMW stracił kilka koni mechanicznych, za to zyskał nowy wygląd i ostrzejsze prowadzenie.

5 czerwca 2024
Ferrari Enzo Pirelli współpraca
Ferrari / Enzo
Pirelli stworzyło specjalną nowoczesną oponę dedykowaną do Ferrari Enzo

Nowa opona P Zero Corsa System zbliża osiągi Ferrari Enzo do poziomu współczesnych hipersamochodów.

4 czerwca 2024
Nürburgring 24 Hours 2024
Nürburgring 24 Hours
Nürburgring 24 Hours 2024: triumf dla Audi R8 zespołu Scherer Sport PHX

Pomimo rekordowo słabej pogody tegoroczny Nürburgring 24 Hours dostarczył sporo wyścigowych emocji.

3 czerwca 2024