Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Na razie nie będzie nowej generacji I-Pace, dlatego Jaguar wprowadza modyfikacje istniejącego modelu.
Na rok modelowy 2024 Jaguar przygotował subtelną aktualizację modelu elektrycznego I-Pace. Dodatkowo w Wielkiej Brytanii, czyli na rodzimym rynku, będzie oferowana wyjątkowa topowa wersja 400 Sport. W przekroju całej gamy Jaguar wprowadza poprawki głównie w stylizacji, materiałach wykończeniowych i technologii.
Najłatwiej będzie odróżnić I-Pace MY2024 po przednim grillu zaślepionym szarym plastikiem zamiast czarnej imitacji grilla. Uprzednio czarne elementy ozdobne dolnych sekcji zderzaków i progów są w nowym modelu wykończone kolorem korespondującym z nadwoziem.
Wszystkie nowe wersje I-Pace’a poza bazowym R-Dynamic S są wyposażone standardowo w czarne wykończenie okien bocznych i ramkę przedniego grilla. Topowa wersja 400 Sport stoi na 22-calowych kołach pomalowanych ciemnym szarym lakierem, a za dopłatą w ramiona felg mogą być wkomponowane wstawki z włókna węglowego. Wyjątkowość najdroższej wersji polega też na obecności podgrzewanych i wentylowanych przednich kubełkowych siedzeń pokrytych skórą Windsor.
Pod względem technicznym wersja Sport wyróżnia się pneumatycznym zawieszeniem z adaptacyjnymi amortyzatorami, podczas gdy tańsze Jaguary mają na pokładzie zawieszenie stalowe i pasywne amortyzatory. Bazowy układ zawieszenia jest taki sam dla wszystkich wersji - podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu.
Nadal ma on dwa silniki o łącznej mocy 400 KM i momencie obrotowym prawie 700 Nm. Elektryczny crossover Jaguara jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,8 s i pojechać maksymalnie 200 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).
Energia jest gromadzona w umieszczonej między osiami auta baterii o pojemności 90 kWh, którą można ładować z mocą do 100 kW. Deklarowany zasięg według norm WLTP wynosi do 470 km, choć my w testach uzyskaliśmy powtarzalny zasięg między 340, a 370 km.
Rozwój elektromobilności jest tak szybki, że dziś - po 5 latach w ofercie - dane Jaguara I-Pace dotyczące osiągów, ładowania i zasięgu są sporo gorsze niż u konkurencji z Audi, Mercedesa czy Porsche, nie mówiąc o liderach branży jak Tesla czy Kia. Jaguar wyróżnia się na tle konkurentów doskonałym układem jezdnym, ale z praktycznego punktu widzenia modernizacja jest mu bardzo potrzebna, dlatego z zadowoleniem witamy nowy model na rok 2024.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.