Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Na razie nie będzie nowej generacji I-Pace, dlatego Jaguar wprowadza modyfikacje istniejącego modelu.
Na rok modelowy 2024 Jaguar przygotował subtelną aktualizację modelu elektrycznego I-Pace. Dodatkowo w Wielkiej Brytanii, czyli na rodzimym rynku, będzie oferowana wyjątkowa topowa wersja 400 Sport. W przekroju całej gamy Jaguar wprowadza poprawki głównie w stylizacji, materiałach wykończeniowych i technologii.
Najłatwiej będzie odróżnić I-Pace MY2024 po przednim grillu zaślepionym szarym plastikiem zamiast czarnej imitacji grilla. Uprzednio czarne elementy ozdobne dolnych sekcji zderzaków i progów są w nowym modelu wykończone kolorem korespondującym z nadwoziem.
Wszystkie nowe wersje I-Pace’a poza bazowym R-Dynamic S są wyposażone standardowo w czarne wykończenie okien bocznych i ramkę przedniego grilla. Topowa wersja 400 Sport stoi na 22-calowych kołach pomalowanych ciemnym szarym lakierem, a za dopłatą w ramiona felg mogą być wkomponowane wstawki z włókna węglowego. Wyjątkowość najdroższej wersji polega też na obecności podgrzewanych i wentylowanych przednich kubełkowych siedzeń pokrytych skórą Windsor.

Pod względem technicznym wersja Sport wyróżnia się pneumatycznym zawieszeniem z adaptacyjnymi amortyzatorami, podczas gdy tańsze Jaguary mają na pokładzie zawieszenie stalowe i pasywne amortyzatory. Bazowy układ zawieszenia jest taki sam dla wszystkich wersji - podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu.
Nadal ma on dwa silniki o łącznej mocy 400 KM i momencie obrotowym prawie 700 Nm. Elektryczny crossover Jaguara jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,8 s i pojechać maksymalnie 200 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).
Energia jest gromadzona w umieszczonej między osiami auta baterii o pojemności 90 kWh, którą można ładować z mocą do 100 kW. Deklarowany zasięg według norm WLTP wynosi do 470 km, choć my w testach uzyskaliśmy powtarzalny zasięg między 340, a 370 km.
Rozwój elektromobilności jest tak szybki, że dziś - po 5 latach w ofercie - dane Jaguara I-Pace dotyczące osiągów, ładowania i zasięgu są sporo gorsze niż u konkurencji z Audi, Mercedesa czy Porsche, nie mówiąc o liderach branży jak Tesla czy Kia. Jaguar wyróżnia się na tle konkurentów doskonałym układem jezdnym, ale z praktycznego punktu widzenia modernizacja jest mu bardzo potrzebna, dlatego z zadowoleniem witamy nowy model na rok 2024.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.