Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Na razie nie będzie nowej generacji I-Pace, dlatego Jaguar wprowadza modyfikacje istniejącego modelu.
Na rok modelowy 2024 Jaguar przygotował subtelną aktualizację modelu elektrycznego I-Pace. Dodatkowo w Wielkiej Brytanii, czyli na rodzimym rynku, będzie oferowana wyjątkowa topowa wersja 400 Sport. W przekroju całej gamy Jaguar wprowadza poprawki głównie w stylizacji, materiałach wykończeniowych i technologii.
Najłatwiej będzie odróżnić I-Pace MY2024 po przednim grillu zaślepionym szarym plastikiem zamiast czarnej imitacji grilla. Uprzednio czarne elementy ozdobne dolnych sekcji zderzaków i progów są w nowym modelu wykończone kolorem korespondującym z nadwoziem.
Wszystkie nowe wersje I-Pace’a poza bazowym R-Dynamic S są wyposażone standardowo w czarne wykończenie okien bocznych i ramkę przedniego grilla. Topowa wersja 400 Sport stoi na 22-calowych kołach pomalowanych ciemnym szarym lakierem, a za dopłatą w ramiona felg mogą być wkomponowane wstawki z włókna węglowego. Wyjątkowość najdroższej wersji polega też na obecności podgrzewanych i wentylowanych przednich kubełkowych siedzeń pokrytych skórą Windsor.
Pod względem technicznym wersja Sport wyróżnia się pneumatycznym zawieszeniem z adaptacyjnymi amortyzatorami, podczas gdy tańsze Jaguary mają na pokładzie zawieszenie stalowe i pasywne amortyzatory. Bazowy układ zawieszenia jest taki sam dla wszystkich wersji - podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu.
Nadal ma on dwa silniki o łącznej mocy 400 KM i momencie obrotowym prawie 700 Nm. Elektryczny crossover Jaguara jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,8 s i pojechać maksymalnie 200 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).
Energia jest gromadzona w umieszczonej między osiami auta baterii o pojemności 90 kWh, którą można ładować z mocą do 100 kW. Deklarowany zasięg według norm WLTP wynosi do 470 km, choć my w testach uzyskaliśmy powtarzalny zasięg między 340, a 370 km.
Rozwój elektromobilności jest tak szybki, że dziś - po 5 latach w ofercie - dane Jaguara I-Pace dotyczące osiągów, ładowania i zasięgu są sporo gorsze niż u konkurencji z Audi, Mercedesa czy Porsche, nie mówiąc o liderach branży jak Tesla czy Kia. Jaguar wyróżnia się na tle konkurentów doskonałym układem jezdnym, ale z praktycznego punktu widzenia modernizacja jest mu bardzo potrzebna, dlatego z zadowoleniem witamy nowy model na rok 2024.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.
Od sezonu 2026 zielone bolidy Aston Martina będą wyposażone w kompletne układy napędowe Hondy.
Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.
Do walki z Bentleyem i Ferrari Aston Martin wystawia nowy model DB12 o mocy 680 KM.
Po 50 latach produkcji Caterham Seven wkracza w zupełnie nieznany sobie obszar bezemisyjnego napędu.
Nowa seria 5 ma bliźniaka w postaci elektrycznej limuzyny i5 M60, której moc przekracza 600 KM.