Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mariusz Miękoś startuje na torze Circuit Paul Ricard

Pierwszy weekend Mariusza Miękosia w serii Lamborghini Super Trofeo Europe 

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 czerwca 2023
Lamborghini Super Trofeo - Fastline Racing Academy
16

Mariusz Miękoś jadący w barwach Fastline Racing Academy wraz z Bartoszem Groszkiem stanęli do walki przeciw aż 48 samochodom w serii Lamborghini Super Trofeo Europe na jednym z najsłynniejszych torów Formuły 1 znajdującym się na Francuskim Lazurowym Wybrzeżu - Circuit Paul Ricard nieopodal Le Castellet.

Pierwszy weekend tego najszybszego na świecie monomarkowego pucharu wyścigowego trwał aż cztery dni i zaczął się w czwartek od dwudniowych testów, będących doskonałą okazją do pracy nad tempem jazdy kierowców i wprowadzenia ostatnich poprawek w ustawieniach samochodów.

Circuit Paul Ricard - Fastline
16

Mariusz przed pierwszym dniem na torze przypadającym na 1 czerwca mówił:

…Rzetelnie przepracowaliśmy wiosenne przygotowanie do tego sezonu wyścigowego, testując na Paul Ricard w kwietniu, zajmując P2 w klasie w wyścigu 12h Spa w maju i wygrywając oba wyścigi - eliminację Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na torze w Poznaniu w ubiegły weekend. Jeszcze przede mną ostatnie treningi na symulatorze, szybkie pakowanie i lot i już od czwartku 1 czerwca zaczynamy testy, treningi i ściganie w wymarzonym, najszybszym monomarkowym pucharze Lamborghini Super Trofeo Europe i od razu na legendarnym torze Formuły 1 - Paul Ricard. To będzie wymarzony Dzień Dziecka!...

Circuit Paul Ricard - Lamborghini Super Trofeo
16

Puchar Lamborghini Super Trofeo to sześć weekendów

Puchar Lamborghini Super Trofeo to sześć weekendów składających się z dwóch 50 minutowych wyścigów rozgrywanych na najsłynniejszych europejskich torach. W zależności od klasy zawodnicy jadą samodzielnie lub dzielą wyścigi pomiędzy dwóch kierowców. Kolejność startu w wyścigach ustalają dwie 20 minutowe sesje kwalifikacyjne rozgrywane indywidualnie przez każdego z kierowców.

W sobotę przed pierwszym wyścigiem rozegrano właśnie dwie sesje kwalifikacji, które obaj zawodnicy GT3 Poland pojechali w bardzo dobrym tempie.

Bartek jadący kwalifikacje do pierwszego wyścigu RACE 1 i zajął P8, ja jechałem kwalifikacje do RACE 2 i udało mi się wywalczyć P11, czasy były super, auto jest całe, jestem bardzo zadowolony!

Mariusz Miękoś - Lamborghini Super Trofeo
16

Podczas pierwszego, sobotniego wyścigu tempo obu zawodników było bardzo dobre. Bartosz Groszek rozpoczął wyścig na miejscu 21 i po niefortunny  incydencie - poślizgu na ostatnim zakręcie przed zmianą kierowców opóźniony Mariusz Miękoś wyjechał z pitlane na 38 pozycji, ale dobre tempo i bezbłędna jazda mimo bardzo już zużytych opon pozwoliła ukończyć wyścig na P13 w najmocniejszej klasie PRO-AM.

 „Great start of the race, but not our day, not our race i dziś będzie trudniej się uśmiechać” - takimi słowami Mariusz Miękoś podsumował drugi, niedzielny wyścig serii Lamborghini Super Trofeo Europe na torze Paul Ricard. Niestety ciemne chmury zawisły nad kierowcami GT3 Poland - tir zespołu pełniący rolę wyścigowych boksów i hospitality został w nocy okradziony ze sprzętu zawodników – kasków, rękawic i butów wyścigowych. Spowodowało to ogromny stres i konieczność szukania zamiennego sprzętu na zaledwie 10 minut przed wyjazdem na tor. Skutkiem tego był wyścig bez łączności radiowej z zespołem i inżynierem a w dodatku ogromny stres.

Circuit Paul Ricard - Mariusz podczas wyścigu
16
Reklama

Mariusz Miękoś o niedzielnym wyścigu:

Start wyszedł świetnie. Dobrze wyczułem tempo i po włączeniu się zielonych świateł zdecydowanym manewrem lewa stroną prostej startowej jeszcze przed pierwszym zakrętem wyprzedziłem kilku zawodników startujących dwie linie przede mną. Później przez kilka okrążeń walczyłem z Adrianem Lewandowskim również z GT3 Poland, z którym kilkukrotnie zamienialiśmy się pozycjami, nie zabrakło tez kontaktów w czasie naszych pojedynków. 

Szczęście opuściło mnie na czwartym lub piątym okrążeniu, kiedy próbując wyprzedzić zawodnika klasy PRO źle dohamowałem w zakręcie 13, doszło do kontaktu, obaj obróciliśmy się, a dodatkowo w czasie kontaktu doszło do uszkodzenia tylnej opony. Zjechałem do boksu po nowe koło, w tym czasie na torze pojawił się Safety Car, a więc też szansa na zmniejszenie straty. Niestety kara przejazdu przez pitlane za spowodowanie tej kolizji pozbawiła nas szansy na walkę o dobre punkty.

Circuit Paul Ricard - Lamborghini Super Trofeo Europe
16

Kalendarz wyścigów Lamborghini Super Trofeo 2023:

2–4 czerwca Circuit Paul Ricard, Francja
29 czerwca – 1 lipca Circuit de Spa-Francorchamps, Belgia
28–30 lipca Nürburgring, Niemcy
15–17 września Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo, Hiszpania
13-14 listopada Autodromo Vallelunga Piero Taruffi, Włochy

World Final Lamborghini Super Trofeo 
16–17 Listopada
 Autodromo Vallelunga Piero Taruffi, Włochy

Kolejne dwa wyścigi serii Lamborghini Super Trofea Europe odbędą się na słynnym torze formuły 1 - Spa-Francorchamps już 29 czerwca.

Mariusz Miękoś w tym sezonie wspierany jest przez markę Noble Place, polskiego dystrybutora m. in. marki TAG Heuer od dawna związanej z motorsportem.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025