Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mariusz Miękoś startuje na torze Circuit Paul Ricard

Pierwszy weekend Mariusza Miękosia w serii Lamborghini Super Trofeo Europe 

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 czerwca 2023
Lamborghini Super Trofeo - Fastline Racing Academy
16

Mariusz Miękoś jadący w barwach Fastline Racing Academy wraz z Bartoszem Groszkiem stanęli do walki przeciw aż 48 samochodom w serii Lamborghini Super Trofeo Europe na jednym z najsłynniejszych torów Formuły 1 znajdującym się na Francuskim Lazurowym Wybrzeżu - Circuit Paul Ricard nieopodal Le Castellet.

Pierwszy weekend tego najszybszego na świecie monomarkowego pucharu wyścigowego trwał aż cztery dni i zaczął się w czwartek od dwudniowych testów, będących doskonałą okazją do pracy nad tempem jazdy kierowców i wprowadzenia ostatnich poprawek w ustawieniach samochodów.

Circuit Paul Ricard - Fastline
16

Mariusz przed pierwszym dniem na torze przypadającym na 1 czerwca mówił:

…Rzetelnie przepracowaliśmy wiosenne przygotowanie do tego sezonu wyścigowego, testując na Paul Ricard w kwietniu, zajmując P2 w klasie w wyścigu 12h Spa w maju i wygrywając oba wyścigi - eliminację Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na torze w Poznaniu w ubiegły weekend. Jeszcze przede mną ostatnie treningi na symulatorze, szybkie pakowanie i lot i już od czwartku 1 czerwca zaczynamy testy, treningi i ściganie w wymarzonym, najszybszym monomarkowym pucharze Lamborghini Super Trofeo Europe i od razu na legendarnym torze Formuły 1 - Paul Ricard. To będzie wymarzony Dzień Dziecka!...

Circuit Paul Ricard - Lamborghini Super Trofeo
16

Puchar Lamborghini Super Trofeo to sześć weekendów

Puchar Lamborghini Super Trofeo to sześć weekendów składających się z dwóch 50 minutowych wyścigów rozgrywanych na najsłynniejszych europejskich torach. W zależności od klasy zawodnicy jadą samodzielnie lub dzielą wyścigi pomiędzy dwóch kierowców. Kolejność startu w wyścigach ustalają dwie 20 minutowe sesje kwalifikacyjne rozgrywane indywidualnie przez każdego z kierowców.

W sobotę przed pierwszym wyścigiem rozegrano właśnie dwie sesje kwalifikacji, które obaj zawodnicy GT3 Poland pojechali w bardzo dobrym tempie.

Bartek jadący kwalifikacje do pierwszego wyścigu RACE 1 i zajął P8, ja jechałem kwalifikacje do RACE 2 i udało mi się wywalczyć P11, czasy były super, auto jest całe, jestem bardzo zadowolony!

Mariusz Miękoś - Lamborghini Super Trofeo
16

Podczas pierwszego, sobotniego wyścigu tempo obu zawodników było bardzo dobre. Bartosz Groszek rozpoczął wyścig na miejscu 21 i po niefortunny  incydencie - poślizgu na ostatnim zakręcie przed zmianą kierowców opóźniony Mariusz Miękoś wyjechał z pitlane na 38 pozycji, ale dobre tempo i bezbłędna jazda mimo bardzo już zużytych opon pozwoliła ukończyć wyścig na P13 w najmocniejszej klasie PRO-AM.

 „Great start of the race, but not our day, not our race i dziś będzie trudniej się uśmiechać” - takimi słowami Mariusz Miękoś podsumował drugi, niedzielny wyścig serii Lamborghini Super Trofeo Europe na torze Paul Ricard. Niestety ciemne chmury zawisły nad kierowcami GT3 Poland - tir zespołu pełniący rolę wyścigowych boksów i hospitality został w nocy okradziony ze sprzętu zawodników – kasków, rękawic i butów wyścigowych. Spowodowało to ogromny stres i konieczność szukania zamiennego sprzętu na zaledwie 10 minut przed wyjazdem na tor. Skutkiem tego był wyścig bez łączności radiowej z zespołem i inżynierem a w dodatku ogromny stres.

Circuit Paul Ricard - Mariusz podczas wyścigu
16
Reklama

Mariusz Miękoś o niedzielnym wyścigu:

Start wyszedł świetnie. Dobrze wyczułem tempo i po włączeniu się zielonych świateł zdecydowanym manewrem lewa stroną prostej startowej jeszcze przed pierwszym zakrętem wyprzedziłem kilku zawodników startujących dwie linie przede mną. Później przez kilka okrążeń walczyłem z Adrianem Lewandowskim również z GT3 Poland, z którym kilkukrotnie zamienialiśmy się pozycjami, nie zabrakło tez kontaktów w czasie naszych pojedynków. 

Szczęście opuściło mnie na czwartym lub piątym okrążeniu, kiedy próbując wyprzedzić zawodnika klasy PRO źle dohamowałem w zakręcie 13, doszło do kontaktu, obaj obróciliśmy się, a dodatkowo w czasie kontaktu doszło do uszkodzenia tylnej opony. Zjechałem do boksu po nowe koło, w tym czasie na torze pojawił się Safety Car, a więc też szansa na zmniejszenie straty. Niestety kara przejazdu przez pitlane za spowodowanie tej kolizji pozbawiła nas szansy na walkę o dobre punkty.

Circuit Paul Ricard - Lamborghini Super Trofeo Europe
16

Kalendarz wyścigów Lamborghini Super Trofeo 2023:

2–4 czerwca Circuit Paul Ricard, Francja
29 czerwca – 1 lipca Circuit de Spa-Francorchamps, Belgia
28–30 lipca Nürburgring, Niemcy
15–17 września Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo, Hiszpania
13-14 listopada Autodromo Vallelunga Piero Taruffi, Włochy

World Final Lamborghini Super Trofeo 
16–17 Listopada
 Autodromo Vallelunga Piero Taruffi, Włochy

Kolejne dwa wyścigi serii Lamborghini Super Trofea Europe odbędą się na słynnym torze formuły 1 - Spa-Francorchamps już 29 czerwca.

Mariusz Miękoś w tym sezonie wspierany jest przez markę Noble Place, polskiego dystrybutora m. in. marki TAG Heuer od dawna związanej z motorsportem.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024