Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Z nowymi GT: GranTurismo i GranCabrio Maserati może na poważnie rywalizować z Bentleyem i Ferrari.
Dostawy nowego Maserati GranTurismo jeszcze na dobre nie ruszyły, a włoska marka już wprowadza na rynek otwarty model GranCabrio. Celem w tym przypadku są auta o ugruntowanej pozycji na rynku jak Ferrari Roma Spider i przede wszystkim Bentley Continental GTC. Nie znamy oficjalnych cenników, ale coupe w tym momencie kosztuje minimum 180 tys. euro (780 ty. zł), więc GranCabrio może być wycenione mniej więcej na 200 tys. euro.
Nie jest zaskoczeniem, że Maserati GranCabrio będzie pod wieloma względami - ogólnego wyglądu, zespołu napędowego czy wyposażenia - bliźniakiem coupe GranTurismo. Na pierwszy ogień firma wypuszcza najmocniejszą odmianę Trofeo. Później do gamy wejdzie elektryczne Folgore z napędem o mocy 760 KM. W przeciwieństwie do coupe, GranCabrio nie będzie oferowane w podstawowej wersji Modena.
Sercem auta będzie silnik 3.0 V6 twin turbo o wdzięcznym imieniu Nettuno - identyczny jak w GranTurismo. Jego moc równa 550 KM i moment obrotowy 650 Nm trafiają na cztery koła przez 8-stopniowy automat, co skutkuje przyspieszeniem do 100 km/h w 3,6 s i prędkością maksymalną 315 km/h. Jest zatem wolniejszy o 0,1 s do “setki” niż coupe i wolniejszy o 0,2 s niż Ferrari Roma Spider z silnikiem V8 generującym 620 KM.
Jak praktycznie wszystkie samochody tego typu, GranCabrio wymagało solidnych wzmocnień konstrukcji związanych z utratą stałego dachu. Nie są to jednak aż tak drastyczne zmiany jak w poprzednim GranTurismo/GranCabrio, gdyż w tej generacji od początku planowano wprowadzenie na rynek otwartej odmiany. Różnica w masie nie powinna być miażdżąca, ale ile dokładnie wynosi - nie wiemy. Maserati jak na razie milczy na ten temat, ale liczba ta będzie większa niż 1795 kg, bo tyle waży GranTurismo.
Design GranCabrio wzbogacił się o materiałowy składany dach w jednym z pięciu dostępnych kolorów, ale poza tą oczywistą zmianą samochód wygląda identycznie jak coupe, zarówno z zewnątrz jak i w środku. Otwieraniem i zamykaniem dachu operuje się z poziomu dotykowego ekranu. Proces trwa 14 sekund i może być wykonany podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Opcjonalne nawiewy na szyje pasażerów oraz specjalnie zaprojektowany windshot mają sprawić, że jazda z otwartym dachem będzie czystą przyjemnością.
Maserati GranCabrio Trofeo można już zamawiać u oficjalnych dealerów włoskiej marki. Polskie ceny wszystkich Maserati są wyrażane w euro, a liczba od której zaczyna się konfiguracja nowego modelu powinna wynosić mniej więcej 190-200 tysięcy.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.