Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Z nowymi GT: GranTurismo i GranCabrio Maserati może na poważnie rywalizować z Bentleyem i Ferrari.
Dostawy nowego Maserati GranTurismo jeszcze na dobre nie ruszyły, a włoska marka już wprowadza na rynek otwarty model GranCabrio. Celem w tym przypadku są auta o ugruntowanej pozycji na rynku jak Ferrari Roma Spider i przede wszystkim Bentley Continental GTC. Nie znamy oficjalnych cenników, ale coupe w tym momencie kosztuje minimum 180 tys. euro (780 ty. zł), więc GranCabrio może być wycenione mniej więcej na 200 tys. euro.
Nie jest zaskoczeniem, że Maserati GranCabrio będzie pod wieloma względami - ogólnego wyglądu, zespołu napędowego czy wyposażenia - bliźniakiem coupe GranTurismo. Na pierwszy ogień firma wypuszcza najmocniejszą odmianę Trofeo. Później do gamy wejdzie elektryczne Folgore z napędem o mocy 760 KM. W przeciwieństwie do coupe, GranCabrio nie będzie oferowane w podstawowej wersji Modena.
Sercem auta będzie silnik 3.0 V6 twin turbo o wdzięcznym imieniu Nettuno - identyczny jak w GranTurismo. Jego moc równa 550 KM i moment obrotowy 650 Nm trafiają na cztery koła przez 8-stopniowy automat, co skutkuje przyspieszeniem do 100 km/h w 3,6 s i prędkością maksymalną 315 km/h. Jest zatem wolniejszy o 0,1 s do “setki” niż coupe i wolniejszy o 0,2 s niż Ferrari Roma Spider z silnikiem V8 generującym 620 KM.
Jak praktycznie wszystkie samochody tego typu, GranCabrio wymagało solidnych wzmocnień konstrukcji związanych z utratą stałego dachu. Nie są to jednak aż tak drastyczne zmiany jak w poprzednim GranTurismo/GranCabrio, gdyż w tej generacji od początku planowano wprowadzenie na rynek otwartej odmiany. Różnica w masie nie powinna być miażdżąca, ale ile dokładnie wynosi - nie wiemy. Maserati jak na razie milczy na ten temat, ale liczba ta będzie większa niż 1795 kg, bo tyle waży GranTurismo.

Design GranCabrio wzbogacił się o materiałowy składany dach w jednym z pięciu dostępnych kolorów, ale poza tą oczywistą zmianą samochód wygląda identycznie jak coupe, zarówno z zewnątrz jak i w środku. Otwieraniem i zamykaniem dachu operuje się z poziomu dotykowego ekranu. Proces trwa 14 sekund i może być wykonany podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Opcjonalne nawiewy na szyje pasażerów oraz specjalnie zaprojektowany windshot mają sprawić, że jazda z otwartym dachem będzie czystą przyjemnością.
Maserati GranCabrio Trofeo można już zamawiać u oficjalnych dealerów włoskiej marki. Polskie ceny wszystkich Maserati są wyrażane w euro, a liczba od której zaczyna się konfiguracja nowego modelu powinna wynosić mniej więcej 190-200 tysięcy.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.