BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Marka McLaren ponownie pojawi się na liście uczestników wyścigu 24h Le Mans. Już od sezonu 2024 zespół United Autosports, należący do szefa Grupy McLaren Zaka Browna, będzie wystawiał dwa McLareny 720S GT3 w wyścigach długodystansowych. Tym samym brytyjski producent powraca do rywalizacji na najwyższym poziomie po 29 latach od zwycięstwa modelu F1 GTR w 24-godzinnym maratonie na Circiut de la Sarthe.
Samochody McLarena w barwach zespołu United Autosports będą przydzielone do klasy LMGT3, która zastępuje starą klasę GTE. W planach jest wzięcie udziału w pełnym sezonie WEC bok w bok z bolidami Ferrari, Porsche, Aston Martin i innymi. Sezon rozpoczyna się już na początku marca w Katarze.
McLaren 720S GT3 już dowiódł swojej wartości na torach całego świata. W prywatnych zespołach samochody te rywalizowały między innymi w seriach British GT Championship, VLN w Niemczech i słynnym wyścigu w Bathurst w Australii. Sezon 2024 będzie jednak czymś więcej - powrotem fabrycznego zespołu McLarena do rywalizacji na najwyższym możliwym poziomie. Zespół United Autosports ma już na koncie sukcesy na długim dystansie - jako jedni z pierwszych korzystali z McLarena 12C GT3, a potem wystawiali prototypy LMP2 prowadząc je do licznych zwycięstw z Le Mans włącznie.
Powrót McLarena do Le Mans nastąpi niemal 30 lat po zwycięskim debiucie modelu F1 we francuskim klasyku. Triumf z 1995 roku sprawił, że samochód drogowy stworzony przez Gordona Murraya doczekał się programu wyścigowego z prawdziwego zdarzenia, co miało nigdy nie mieć miejsca. Kulminacją tego programu był model F1 GTR Long Tail, który zwyciężył w Le Mans w klasie GT1 w 1997 roku z przewagą 29 okrążeń nad rywalami. Ostatecznie klasę tę zlikwidowano rok później.
Michael Leiters, dyrektor generalny McLaren Automotive, powiedział: "Cieszymy się, że zostaliśmy zakwalifikowani do sezonu WEC 2024. Chciałbym podziękować Automobile Club de l'Ouest za włączenie nas do niezwykle konkurencyjnej klasy LMGT3. Sporty motorowe mają dla McLarena fundamentalne znaczenie, ponieważ budujemy nasze samochody przy użyciu technologii z torów wyścigowych, aby zapewnić im osiągi, jakich nasi klienci oczekują".
McLaren wydał powyższe oświadczenie krótko po tym jak inna legendarna marka - Aston Martin - potwierdziła udział Vantage’a GT3 w Le Mans 2024. Z kolei od sezonu 2025 na torach serii WEC pojawią się Aston Martiny Valkyrie rywalizujące w klasie Hypercar.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.