Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Marka McLaren ponownie pojawi się na liście uczestników wyścigu 24h Le Mans. Już od sezonu 2024 zespół United Autosports, należący do szefa Grupy McLaren Zaka Browna, będzie wystawiał dwa McLareny 720S GT3 w wyścigach długodystansowych. Tym samym brytyjski producent powraca do rywalizacji na najwyższym poziomie po 29 latach od zwycięstwa modelu F1 GTR w 24-godzinnym maratonie na Circiut de la Sarthe.
Samochody McLarena w barwach zespołu United Autosports będą przydzielone do klasy LMGT3, która zastępuje starą klasę GTE. W planach jest wzięcie udziału w pełnym sezonie WEC bok w bok z bolidami Ferrari, Porsche, Aston Martin i innymi. Sezon rozpoczyna się już na początku marca w Katarze.
McLaren 720S GT3 już dowiódł swojej wartości na torach całego świata. W prywatnych zespołach samochody te rywalizowały między innymi w seriach British GT Championship, VLN w Niemczech i słynnym wyścigu w Bathurst w Australii. Sezon 2024 będzie jednak czymś więcej - powrotem fabrycznego zespołu McLarena do rywalizacji na najwyższym możliwym poziomie. Zespół United Autosports ma już na koncie sukcesy na długim dystansie - jako jedni z pierwszych korzystali z McLarena 12C GT3, a potem wystawiali prototypy LMP2 prowadząc je do licznych zwycięstw z Le Mans włącznie.
Powrót McLarena do Le Mans nastąpi niemal 30 lat po zwycięskim debiucie modelu F1 we francuskim klasyku. Triumf z 1995 roku sprawił, że samochód drogowy stworzony przez Gordona Murraya doczekał się programu wyścigowego z prawdziwego zdarzenia, co miało nigdy nie mieć miejsca. Kulminacją tego programu był model F1 GTR Long Tail, który zwyciężył w Le Mans w klasie GT1 w 1997 roku z przewagą 29 okrążeń nad rywalami. Ostatecznie klasę tę zlikwidowano rok później.
Michael Leiters, dyrektor generalny McLaren Automotive, powiedział: "Cieszymy się, że zostaliśmy zakwalifikowani do sezonu WEC 2024. Chciałbym podziękować Automobile Club de l'Ouest za włączenie nas do niezwykle konkurencyjnej klasy LMGT3. Sporty motorowe mają dla McLarena fundamentalne znaczenie, ponieważ budujemy nasze samochody przy użyciu technologii z torów wyścigowych, aby zapewnić im osiągi, jakich nasi klienci oczekują".
McLaren wydał powyższe oświadczenie krótko po tym jak inna legendarna marka - Aston Martin - potwierdziła udział Vantage’a GT3 w Le Mans 2024. Z kolei od sezonu 2025 na torach serii WEC pojawią się Aston Martiny Valkyrie rywalizujące w klasie Hypercar.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.