Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mercedes-AMG zapowiada specjalny, elektryczny koncept

AMG chce pokazać ogromne ambicje w segmencie EV za pomocą nowego konceptu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

11 maja 2022
Mercedes-AMG elektryczny koncept
1

Mercedes-AMG opublikował na swoich kanałach zarys nowego konceptu, który zadebiutuje w przyszłym tygodniu. Będzie to pierwszy “prawdziwy” elektryk od AMG, bo choć niektóre modele linii EQ mają już swoje usportowione wersje, nie są to modele odrębne od normalnych, cywilnych Mercedesów. Nowy model zaprojektowany od nowa przez AMG będzie realną demonstracją siły tej marki w segmencie EV.

Jak na razie opublikowano tylko szkic sylwetki nowego auta, ale taki obrazek już daje nam sporo informacji o nadchodzącym modelu. Przede wszystkim linia nadwozia przypomina inny koncept - EQXX - możemy spodziewać się większego stylistycznego podobieństwa do niego niż do produkcyjnych modeli EQ.

Nadwozie nowego konceptu będzie trójbryłowe, opływowe, ale nie w taki sam sposób jak mocno zaokrąglone modele EQE czy EQS. Kolejnymi cechami auta będą: krótki przód, nisko schodząca szyba przednia i wydatne tylne błotniki przechodzące w tył Kamma. Jeśli wierzyć przedstawionym na szkicu proporcjom to koncept ten będzie mniejszy i lżejszy niż istniejące samochody EQ.

Reklama

Wiedzieliśmy, że AMG będzie pracować na własnej “elektrycznej” platformie, ale teaser podpowiada, że koncept może opierać się na mniejszej i lżejszej architekturze, chyba że rysunek jest przeskalowany. Platforma znana jako AMG.EA według Mercedesa jest stworzona od zera specjalnie pod wymagania AMG, choć nie bylibyśmy zaskoczeni, gdyby jednak istniały podobieństwa do pozostałych modeli nie-AMG.

Wszystko wyjaśni się w przyszłym tygodniu. Jak na razie AMG nie błysnęło niczym pozytywnym w segmencie EV - nowego EQS53 raczej nie można zaliczyć do udanych, więc oczekujemy od Stuttgartu pierwszego tego typu wozu dającego prawdziwą radość z jazdy. Tylko w ten sposób Mercedes-AMG będzie w stanie podważyć pozycję znakomitego Porsche Taycan.

Drugie wydanie EVO magazine

Zamów drugie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić drugi numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Prowadzący Moto Stories
Podcast
Nadchodzące cyborgi motoryzacji

Co czeka nas w bliższej lub dalszej przyszłości motoryzacji? Czy będzie w niej miejsce dla petrolheada?

6 września 2022
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS
Porsche / 911 GT3 RS
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS z rozbudowanym aero i mocą 525 KM

Oto najbardziej ekstremalne GT3 RS w historii - torowa broń inspirowana sukcesami Porsche w sporcie.

17 sierpnia 2022
Porsche 356
Podcast
Speedstery - auta pożądane, choć nie do końca zrozumiałe

Pozbawione dachów, z pięknymi liniami nadwozia, rozbudzają serca petrolheadów od kilku już dekad.

7 sierpnia 2022
Lamborghini Huracan Sterrato
Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato niemal gotowy do produkcji

Wielkimi krokami zbliża się premiera uterenowionej wersji Lamborghini Huracan z silnikiem V10.

24 września 2022
Cadillac CT5-V Blackwing sylwetka z przodu
Cadillac / CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing - amerykańska odpowiedź na BMW M5 Competition

Doładowane sprężarką V8, 677 KM i ręczna skrzynia - czy te atrybuty wznoszą CT5-V na poziom BMW M5?

23 września 2022
Mercedes AMG C63 podczas prezentacji
Mercedes / C63 AMG
Poznajcie nowego, hybrydowego Mercedesa-AMG C63 S E-Performance

Do walki z BMW M3 AMG wystawia nowy model C63 S z czterema cylindrami, wtyczką i ogromną mocą 680 KM.

23 września 2022
Bentley Bentayga S 2022 podczas testu
Bentley Bentayga
2022 Bentley Bentayga S - z naciskiem na sport

Nowe ustawienia podwozia wystarczyły do stworzenia najlepiej jeżdżącej wersji Bentaygi.

21 września 2022
Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
Maserati / GranTurismo
Nowe Maserati GranTurismo Trofeo gotowe do wejścia na rynek

Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.

20 września 2022
Mazda CX-60 podczas testu
Mazda / CX-60
2022 Mazda CX-60 - w opozycji do Audi, BMW i Mercedesa

Mazda modelem CX-60 wykonuje krok w stronę klasy premium, ale czekamy na coś bardziej w stylu Evo.

16 września 2022
Rodzina Forda Mustanga
Ford Mustang
Ford wraca do Le Mans z nowym Mustangiem GT3

Przy okazji premiery nowego Mustanga zaprezentowano motosportowe plany Forda na najbliższe lata.

15 września 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio podczas testu
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - test przyszłego włoskiego klasyka

Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.

15 września 2022
Honda Civic e:HEV Sport podczas testu
Honda / Civic
2022 Honda Civic e:HEV Sport - w poszukiwaniu genów Type R

Najnowsza Honda Civic FL5 w wersji Sport jest swoistym przedsmakiem nowego Type R.

14 września 2022
Ferrari Purosangue prezentacja
Ferrari / Purosangue
Debiutuje Purosangue - Ferrari Utility Vehicle z wolnossącym V12

Oto odpowiedź Ferrari na Lambo Urus i AM DBX707 - najnowsze Purosangue z 725-konnym V12.

14 września 2022
Pagani Utopia sylwetka z przodu
Pagani / Utopia
Zaprezentowano nowe Pagani Utopia z silnikiem V12 o mocy 864 KM

Po sześciu latach prac Pagani zaprezentowało nowy model Utopia wyposażony w mocne V12 twin turbo.

13 września 2022