Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
AMG chce pokazać ogromne ambicje w segmencie EV za pomocą nowego konceptu.
Mercedes-AMG opublikował na swoich kanałach zarys nowego konceptu, który zadebiutuje w przyszłym tygodniu. Będzie to pierwszy “prawdziwy” elektryk od AMG, bo choć niektóre modele linii EQ mają już swoje usportowione wersje, nie są to modele odrębne od normalnych, cywilnych Mercedesów. Nowy model zaprojektowany od nowa przez AMG będzie realną demonstracją siły tej marki w segmencie EV.
Jak na razie opublikowano tylko szkic sylwetki nowego auta, ale taki obrazek już daje nam sporo informacji o nadchodzącym modelu. Przede wszystkim linia nadwozia przypomina inny koncept - EQXX - możemy spodziewać się większego stylistycznego podobieństwa do niego niż do produkcyjnych modeli EQ.
Nadwozie nowego konceptu będzie trójbryłowe, opływowe, ale nie w taki sam sposób jak mocno zaokrąglone modele EQE czy EQS. Kolejnymi cechami auta będą: krótki przód, nisko schodząca szyba przednia i wydatne tylne błotniki przechodzące w tył Kamma. Jeśli wierzyć przedstawionym na szkicu proporcjom to koncept ten będzie mniejszy i lżejszy niż istniejące samochody EQ.

Wiedzieliśmy, że AMG będzie pracować na własnej “elektrycznej” platformie, ale teaser podpowiada, że koncept może opierać się na mniejszej i lżejszej architekturze, chyba że rysunek jest przeskalowany. Platforma znana jako AMG.EA według Mercedesa jest stworzona od zera specjalnie pod wymagania AMG, choć nie bylibyśmy zaskoczeni, gdyby jednak istniały podobieństwa do pozostałych modeli nie-AMG.
Wszystko wyjaśni się w przyszłym tygodniu. Jak na razie AMG nie błysnęło niczym pozytywnym w segmencie EV - nowego EQS53 raczej nie można zaliczyć do udanych, więc oczekujemy od Stuttgartu pierwszego tego typu wozu dającego prawdziwą radość z jazdy. Tylko w ten sposób Mercedes-AMG będzie w stanie podważyć pozycję znakomitego Porsche Taycan.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.