Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Mini wchodzi w erę elektryczności z całkowicie nowym modelem, którego design nie jest już tajemnicą.
W ostatnich latach Mini rozrastało się w każdym kierunku w wyniku dużego zapotrzebowania na wszelkiej maści crossovery, ale standardowy trzydrzwiowy hatchback nadal stanowi rdzeń gamy tego auta. Na kilka miesięcy przed premierą mamy okazję w pełni zapoznać się z designem nowej generacji Mini, która nabrała znacznie bardziej czystego i gładkiego wyglądu.
Samochód będzie oferowany jako elektryczny, choć w tym samym nadwoziu pojawi się też silnik benzynowy. Krótkie zwisy, płaski “pływający” dach i zaokrąglone powierzchnie to klasyka marki przeniesiona do nowego auta, choć z tyłu styliści pokusili się o trójkątne lampy nawiązujące do kształtu flagi Union Jack.
Wiele szczegółów dostosowano stricte pod potrzeby aerodynamiki auta elektrycznego, w tym zaślepiony grill przedni i schowane klamki. Podstawowa odmiana tego auta będzie się nazywała Cooper, a szybsze i bardziej sportowe odmiany, tak jak egzemplarz ze zdjęć, przejmą oznaczenie Cooper SE.
Nowe Mini hatch w wersji elektrycznej powstaje w ramach współpracy BMW z chińskim gigantem Great Wall na dedykowanej dla tego modelu platformie. Bazowy Cooper E będzie miał baterię o pojemności 40 kWh, co przełoży się na zasięg około 320 km. Dla Coopera SE z mocniejszym motorem przewidziano akumulatory o pojemności aż 54 kWh, a prognozowany zasięg wynosi około 400 km.

W planach jest także hot hatch sygnowany marką John Cooper Works. W 2020 roku firma ogłosiła, że "przyszłe architektury pojazdów Mini pozwolą doświadczyć ekstremalnych osiągów marki John Cooper Works przy użyciu elektrycznych układów napędowych, jak również silników spalinowych", ale biorąc pod uwagę szybko rozwijający się segment EV, plany te nie są jeszcze potwierdzone.
Mini w wersji EV będzie powstawać w fabryce Great Wall w Chinach, ale benzynowe odpowiedniki BMW nadal chce wytwarzać w swojej fabryce w Oksfordzie. Najpierw na rynku pojawi się elektryk, dopiero po kilku miesiącach dołączy wersja spalinowa, najpewniej z kolejną odsłoną turbodoładowanego silnika 1.5 konstrukcji BMW.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.