Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Czy Mustang zda egzamin na torze Daytona? Sprawdź gdzie oglądać transmisję!
Jedną z mocnych stron wyścigów kategorii GT3 jest różnorodność startujących w nim samochodów. Wszystko, od Mercedesa-AMG GT3, przez Porsche 911 GT3 R, aż do Ferrari 296 GT3 walczy w jednej kategorii o każdy skrawek toru. W tegorocznym wyścigu 24h Daytona Ford dołącza do tej eklektycznej stawki z nowym modelem Mustanga.
Ford ogłosił, że w najbliższy weekend w Daytona wystawi dwa fabryczne samochody w kategorii GT3, a kolejne dwa Mustangi pojadą w kategorii GT4 w rękach prywatnych zespołów. Będzie to wyścigowy debiut nowej generacji Mustanga i pierwsza próba Forda w walce o tytuły kategorii GTD i IMSA.
Amerykański tor Daytona był już świadkiem wielkich zwycięstw fabrycznych Fordów. W 1966 roku morderczy maraton zwyciężała załoga kultowego GT40, a w 2017 roku wyczyn ten został powtórzony z nowym GT. Ford Performance ma nadzieję, że Mustang GT3 nawiąże do tych wspomnień, a mają mu w tym pomóc szerokie modyfikacje nadwozia, podwozia i silnika.
Wersja GT3 ma pod maską wyścigową wersję silnika V8 Coyote znanego z seryjnego auta. Wprowadzono jednak do niego szereg modyfikacji. Między innymi zwiększono pojemność skokową do 5.4 l oraz dodano suchą miskę olejową. Za budowę silnika odpowiada brytyjski M-Sport, wieloletni partner Ford Performance w zakresie przygotowywania samochodów do rajdów WRC.
Multimatic - kanadyjska firma współtworząca Forda GT - również wspierała fabrykę w rozwoju Mustanga GT3. Model ten ma nadwozie wykonane z paneli karbonowych, dedykowane zawieszenie i sześciobiegową skrzynię sekwencyjną umieszczoną przy tylnej osi.
Komentując debiut Forda Mustanga w Daytona, wiceprezes wykonawczy firmy Multimatic Larry Holt powiedział: "Dla nowego samochodu pierwszy wyścig jest zawsze największym wyzwaniem. 24h Daytona jest kulminacją dwóch lat intensywnej pracy Multimatic, Forda i M-Sportu, którzy nie szczędzili wysiłków, aby stworzyć samochód zdolny do wzięcia udziału w tych legendarnych zawodach. Jesteśmy gotowi!”
Chris Mies, Mike Rockenfeller i Harry Tincknell poprowadzą fabrycznego Mustanga z numerem 64, a samochód z numerem 65 obsadzi załoga Joey Hand, Dirk Müller i Frédéric Vervisch. Wyścig rozpocznie się w sobotę 27 stycznia o 19:40. Transmisję będzie można oglądać na oficjalnej stronie serii wyścigowej IMSA: https://www.imsa.com/tvlive/
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.