Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Czy Mustang zda egzamin na torze Daytona? Sprawdź gdzie oglądać transmisję!
Jedną z mocnych stron wyścigów kategorii GT3 jest różnorodność startujących w nim samochodów. Wszystko, od Mercedesa-AMG GT3, przez Porsche 911 GT3 R, aż do Ferrari 296 GT3 walczy w jednej kategorii o każdy skrawek toru. W tegorocznym wyścigu 24h Daytona Ford dołącza do tej eklektycznej stawki z nowym modelem Mustanga.
Ford ogłosił, że w najbliższy weekend w Daytona wystawi dwa fabryczne samochody w kategorii GT3, a kolejne dwa Mustangi pojadą w kategorii GT4 w rękach prywatnych zespołów. Będzie to wyścigowy debiut nowej generacji Mustanga i pierwsza próba Forda w walce o tytuły kategorii GTD i IMSA.
Amerykański tor Daytona był już świadkiem wielkich zwycięstw fabrycznych Fordów. W 1966 roku morderczy maraton zwyciężała załoga kultowego GT40, a w 2017 roku wyczyn ten został powtórzony z nowym GT. Ford Performance ma nadzieję, że Mustang GT3 nawiąże do tych wspomnień, a mają mu w tym pomóc szerokie modyfikacje nadwozia, podwozia i silnika.
Wersja GT3 ma pod maską wyścigową wersję silnika V8 Coyote znanego z seryjnego auta. Wprowadzono jednak do niego szereg modyfikacji. Między innymi zwiększono pojemność skokową do 5.4 l oraz dodano suchą miskę olejową. Za budowę silnika odpowiada brytyjski M-Sport, wieloletni partner Ford Performance w zakresie przygotowywania samochodów do rajdów WRC.
Multimatic - kanadyjska firma współtworząca Forda GT - również wspierała fabrykę w rozwoju Mustanga GT3. Model ten ma nadwozie wykonane z paneli karbonowych, dedykowane zawieszenie i sześciobiegową skrzynię sekwencyjną umieszczoną przy tylnej osi.

Komentując debiut Forda Mustanga w Daytona, wiceprezes wykonawczy firmy Multimatic Larry Holt powiedział: "Dla nowego samochodu pierwszy wyścig jest zawsze największym wyzwaniem. 24h Daytona jest kulminacją dwóch lat intensywnej pracy Multimatic, Forda i M-Sportu, którzy nie szczędzili wysiłków, aby stworzyć samochód zdolny do wzięcia udziału w tych legendarnych zawodach. Jesteśmy gotowi!”
Chris Mies, Mike Rockenfeller i Harry Tincknell poprowadzą fabrycznego Mustanga z numerem 64, a samochód z numerem 65 obsadzi załoga Joey Hand, Dirk Müller i Frédéric Vervisch. Wyścig rozpocznie się w sobotę 27 stycznia o 19:40. Transmisję będzie można oglądać na oficjalnej stronie serii wyścigowej IMSA: https://www.imsa.com/tvlive/
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.