Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Czy Mustang zda egzamin na torze Daytona? Sprawdź gdzie oglądać transmisję!
Jedną z mocnych stron wyścigów kategorii GT3 jest różnorodność startujących w nim samochodów. Wszystko, od Mercedesa-AMG GT3, przez Porsche 911 GT3 R, aż do Ferrari 296 GT3 walczy w jednej kategorii o każdy skrawek toru. W tegorocznym wyścigu 24h Daytona Ford dołącza do tej eklektycznej stawki z nowym modelem Mustanga.
Ford ogłosił, że w najbliższy weekend w Daytona wystawi dwa fabryczne samochody w kategorii GT3, a kolejne dwa Mustangi pojadą w kategorii GT4 w rękach prywatnych zespołów. Będzie to wyścigowy debiut nowej generacji Mustanga i pierwsza próba Forda w walce o tytuły kategorii GTD i IMSA.
Amerykański tor Daytona był już świadkiem wielkich zwycięstw fabrycznych Fordów. W 1966 roku morderczy maraton zwyciężała załoga kultowego GT40, a w 2017 roku wyczyn ten został powtórzony z nowym GT. Ford Performance ma nadzieję, że Mustang GT3 nawiąże do tych wspomnień, a mają mu w tym pomóc szerokie modyfikacje nadwozia, podwozia i silnika.
Wersja GT3 ma pod maską wyścigową wersję silnika V8 Coyote znanego z seryjnego auta. Wprowadzono jednak do niego szereg modyfikacji. Między innymi zwiększono pojemność skokową do 5.4 l oraz dodano suchą miskę olejową. Za budowę silnika odpowiada brytyjski M-Sport, wieloletni partner Ford Performance w zakresie przygotowywania samochodów do rajdów WRC.
Multimatic - kanadyjska firma współtworząca Forda GT - również wspierała fabrykę w rozwoju Mustanga GT3. Model ten ma nadwozie wykonane z paneli karbonowych, dedykowane zawieszenie i sześciobiegową skrzynię sekwencyjną umieszczoną przy tylnej osi.
Komentując debiut Forda Mustanga w Daytona, wiceprezes wykonawczy firmy Multimatic Larry Holt powiedział: "Dla nowego samochodu pierwszy wyścig jest zawsze największym wyzwaniem. 24h Daytona jest kulminacją dwóch lat intensywnej pracy Multimatic, Forda i M-Sportu, którzy nie szczędzili wysiłków, aby stworzyć samochód zdolny do wzięcia udziału w tych legendarnych zawodach. Jesteśmy gotowi!”
Chris Mies, Mike Rockenfeller i Harry Tincknell poprowadzą fabrycznego Mustanga z numerem 64, a samochód z numerem 65 obsadzi załoga Joey Hand, Dirk Müller i Frédéric Vervisch. Wyścig rozpocznie się w sobotę 27 stycznia o 19:40. Transmisję będzie można oglądać na oficjalnej stronie serii wyścigowej IMSA: https://www.imsa.com/tvlive/
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.