Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowoczesny design, pokaźnych rozmiarów wnętrze i trzy warianty napędu.
Niemiecki producent najnowszym modelem pokazuje, jak widzi najbliższą przyszłość motoryzacji. W ostatnim czasie odświeżył gamę SUV-ów, a nowy Grandland urzeczywistnia wiele wizjonerskich innowacji, które Opel prezentował m.in. w pojeździe koncepcyjnym Experimental. Przed klientami pierwszy model marki wykorzystujący nową platformę STLA Medium, zaprojektowaną z myślą o autach z napędem elektrycznym, oferujący przełomowe technologie, inteligentne wyposażenie i zrównoważone rozwiązania.
Samochód wyróżnia się nowoczesną sylwetką, a dzięki panelowi przedniemu Vizor 3D niemal zawsze błyszczy. Z tyłu Opel dumnie prezentuje nazwę marki podświetlanymi literami.
Wewnątrz przestronnej kabiny kierowca Grandlanda ma do dyspozycji dwa panoramiczne ekrany z opcjonalnym wyświetlaczem projekcyjnym Intelli-HUD (head-up display). Pozwalają one kierującemu skupić się na drodze i cieszyć się jazdą bez dekoncentracji. Ponadto auto w trybie Pure do minimum ogranicza treści wyświetlane na zestawie wskaźników podczas jazdy nocą lub przy wysokiej prędkości.
Ergonomiczne fotele z indywidualnie regulowanymi podparciami bocznymi czynią wnętrze Grandlanda naprawdę przyjemnym. Dwie specjalne poduszki powietrzne, które umieszczono na oparciu przytrzymują boki pleców i mogą być regulowane zgodnie z osobistymi preferencjami. Fotele posiadają atest „Aktion Gesunder Rücken e.V.” („Kampanii na rzecz zdrowych pleców” – niemieckiego stowarzyszenia promującego badania nad profilaktyką bólu kręgosłupa), zapewniając wygodną i bardziej zrelaksowaną jazdę. Ergonomiczna i opatentowana funkcja Intelli-Seat jest dostępna w standardzie dla przednich pasażerów Opla. Funkcja podgrzewania zapewnia jeszcze większy komfort w chłodne dni. Fotele są nie tylko wyjątkowo eleganckie i profilowane, ale również zgodnie z podejściem „Greenovation”, stosowanym przez Opla, wszystkie obicia i tapicerka wykonane są w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu. Dla klientów poszukujących jeszcze większego komfortu, pojazd dostępny jest też z fotelem Intelli-Seat Pro z tapicerką ze skóry Nappa. Marka dopracowała ten rodzaj siedziska, dodając nowe funkcje zwiększające wygodę. Przednie fotele są wówczas wentylowane i oferują kilka programów masażu.
Bezpieczeństwo i komfort zwiększają takie funkcje, jak adaptacyjne światła Intelli-Lux HD light, składające się z ponad 50 000 elementów i praktyczny schowek Pixel Box z półprzezroczystego szkła, który służy też za ładowarkę indukcyjną. Dzięki pojemności bagażnika, sięgającej maksymalnie 1645 litrów, nowy Grandland to także znakomity towarzysz dalekich ekspedycji.
Opel trafia w gusta wszystkich klientów układem napędowym. Jest bowiem dostępny zarówno jako elektryk (a więc lokalnie bezemisyjny), z oszczędnym napędem hybrydowym z technologią 48 V, jak i jako dynamiczna hybryda typu plug-in.
Zdecydowani na wersję Electric mają do wyboru dwa warianty o mocy 213 KM, które pozwalają osiągnąć 100 km/h w 9 s i oferują zasięg odpowiedni na co dzień, jak i na dłuższe podróże. Z akumulatorem o pojemności użytkowej 73 kWh, elektryczny SUV może pokonać do 523 km (WLTP). W modelu Grandland Electric GS (82 kWh) zasięg wzrasta do 582 km. Już wkrótce wersja 97 kWh umożliwi bezemisyjne pokonanie do 700 km. W przypadku konieczności naładowania, uzupełnianie akumulatora do 80% pojemności (mocą 160 kW) zajmuje do 30 minut.
ChatGPT, dostępny z Connected Navigation, umożliwia systemowi pokładowemu naukę nawyków kierowcy oraz sugerowanie miejsc docelowych i wskazówek dotyczących trasy na podstawie jego profilu.
Klienci, którzy preferują jazdę w trybie elektrycznym i oszczędność paliwa bez podłączania auta do ładowarki, mogą wybrać wersje hybrydowe. Inteligentna, ekonomiczna i kompaktowa 48-woltowa technologia dostępna w Grandlandzie Hybrid oferuje liczne korzyści w codziennym użytkowaniu. Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy, który ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, a także nowy silnik benzynowy 1.2 turbo (136 KM). Trzycylindrowy motor opracowano specjalnie do użytku hybrydowego i połączono z nową zelektryfikowaną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią oraz jednostką elektryczną o mocy 28 KM.
Technologia ta jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy przy przyspieszaniu i ruszaniu z miejsca. Ten elektryczny zwiększa zastrzyk niutonometrów, zwłaszcza przy niskich obrotach, co korzystnie wpływa na dynamikę i redukcję emisji CO₂. Optymalnie skoordynowany system zaprojektowano tak, aby zapewniał najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.
Szukający trzeciego wariantu napędu, znajdą go w wersji plug-in hybrid. Oferuje bezemisyjny zasięg do 87 km. Moc systemowa 195 KM i 350 Nm ze zelektryfikowaną 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową zapewniają pozwalają osiągnąć setkę w 7,8 s i może jechać nawet 220 km/h.
Atrakcyjny, nowoczesny i komfortowy – tak wygląda nowa propozycja od legendarnego niemieckiego producenta. Cenniki startują od 144 900 zł brutto i nie uwzględniają dostępnych rabatów. Opel przygotował też ofertę na ubezpieczenie za 1% wartości pojazdu, specjalny leasing 100%, kredyt 0% oraz 5-letnią ochronę pogwarancyjną za 999 zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.