Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Nowoczesny design, pokaźnych rozmiarów wnętrze i trzy warianty napędu.
Niemiecki producent najnowszym modelem pokazuje, jak widzi najbliższą przyszłość motoryzacji. W ostatnim czasie odświeżył gamę SUV-ów, a nowy Grandland urzeczywistnia wiele wizjonerskich innowacji, które Opel prezentował m.in. w pojeździe koncepcyjnym Experimental. Przed klientami pierwszy model marki wykorzystujący nową platformę STLA Medium, zaprojektowaną z myślą o autach z napędem elektrycznym, oferujący przełomowe technologie, inteligentne wyposażenie i zrównoważone rozwiązania.
Samochód wyróżnia się nowoczesną sylwetką, a dzięki panelowi przedniemu Vizor 3D niemal zawsze błyszczy. Z tyłu Opel dumnie prezentuje nazwę marki podświetlanymi literami.
Wewnątrz przestronnej kabiny kierowca Grandlanda ma do dyspozycji dwa panoramiczne ekrany z opcjonalnym wyświetlaczem projekcyjnym Intelli-HUD (head-up display). Pozwalają one kierującemu skupić się na drodze i cieszyć się jazdą bez dekoncentracji. Ponadto auto w trybie Pure do minimum ogranicza treści wyświetlane na zestawie wskaźników podczas jazdy nocą lub przy wysokiej prędkości.
Ergonomiczne fotele z indywidualnie regulowanymi podparciami bocznymi czynią wnętrze Grandlanda naprawdę przyjemnym. Dwie specjalne poduszki powietrzne, które umieszczono na oparciu przytrzymują boki pleców i mogą być regulowane zgodnie z osobistymi preferencjami. Fotele posiadają atest „Aktion Gesunder Rücken e.V.” („Kampanii na rzecz zdrowych pleców” – niemieckiego stowarzyszenia promującego badania nad profilaktyką bólu kręgosłupa), zapewniając wygodną i bardziej zrelaksowaną jazdę. Ergonomiczna i opatentowana funkcja Intelli-Seat jest dostępna w standardzie dla przednich pasażerów Opla. Funkcja podgrzewania zapewnia jeszcze większy komfort w chłodne dni. Fotele są nie tylko wyjątkowo eleganckie i profilowane, ale również zgodnie z podejściem „Greenovation”, stosowanym przez Opla, wszystkie obicia i tapicerka wykonane są w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu. Dla klientów poszukujących jeszcze większego komfortu, pojazd dostępny jest też z fotelem Intelli-Seat Pro z tapicerką ze skóry Nappa. Marka dopracowała ten rodzaj siedziska, dodając nowe funkcje zwiększające wygodę. Przednie fotele są wówczas wentylowane i oferują kilka programów masażu.
Bezpieczeństwo i komfort zwiększają takie funkcje, jak adaptacyjne światła Intelli-Lux HD light, składające się z ponad 50 000 elementów i praktyczny schowek Pixel Box z półprzezroczystego szkła, który służy też za ładowarkę indukcyjną. Dzięki pojemności bagażnika, sięgającej maksymalnie 1645 litrów, nowy Grandland to także znakomity towarzysz dalekich ekspedycji.
Opel trafia w gusta wszystkich klientów układem napędowym. Jest bowiem dostępny zarówno jako elektryk (a więc lokalnie bezemisyjny), z oszczędnym napędem hybrydowym z technologią 48 V, jak i jako dynamiczna hybryda typu plug-in.
Zdecydowani na wersję Electric mają do wyboru dwa warianty o mocy 213 KM, które pozwalają osiągnąć 100 km/h w 9 s i oferują zasięg odpowiedni na co dzień, jak i na dłuższe podróże. Z akumulatorem o pojemności użytkowej 73 kWh, elektryczny SUV może pokonać do 523 km (WLTP). W modelu Grandland Electric GS (82 kWh) zasięg wzrasta do 582 km. Już wkrótce wersja 97 kWh umożliwi bezemisyjne pokonanie do 700 km. W przypadku konieczności naładowania, uzupełnianie akumulatora do 80% pojemności (mocą 160 kW) zajmuje do 30 minut.
ChatGPT, dostępny z Connected Navigation, umożliwia systemowi pokładowemu naukę nawyków kierowcy oraz sugerowanie miejsc docelowych i wskazówek dotyczących trasy na podstawie jego profilu.
Klienci, którzy preferują jazdę w trybie elektrycznym i oszczędność paliwa bez podłączania auta do ładowarki, mogą wybrać wersje hybrydowe. Inteligentna, ekonomiczna i kompaktowa 48-woltowa technologia dostępna w Grandlandzie Hybrid oferuje liczne korzyści w codziennym użytkowaniu. Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy, który ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, a także nowy silnik benzynowy 1.2 turbo (136 KM). Trzycylindrowy motor opracowano specjalnie do użytku hybrydowego i połączono z nową zelektryfikowaną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią oraz jednostką elektryczną o mocy 28 KM.
Technologia ta jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy przy przyspieszaniu i ruszaniu z miejsca. Ten elektryczny zwiększa zastrzyk niutonometrów, zwłaszcza przy niskich obrotach, co korzystnie wpływa na dynamikę i redukcję emisji CO₂. Optymalnie skoordynowany system zaprojektowano tak, aby zapewniał najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.
Szukający trzeciego wariantu napędu, znajdą go w wersji plug-in hybrid. Oferuje bezemisyjny zasięg do 87 km. Moc systemowa 195 KM i 350 Nm ze zelektryfikowaną 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową zapewniają pozwalają osiągnąć setkę w 7,8 s i może jechać nawet 220 km/h.
Atrakcyjny, nowoczesny i komfortowy – tak wygląda nowa propozycja od legendarnego niemieckiego producenta. Cenniki startują od 144 900 zł brutto i nie uwzględniają dostępnych rabatów. Opel przygotował też ofertę na ubezpieczenie za 1% wartości pojazdu, specjalny leasing 100%, kredyt 0% oraz 5-letnią ochronę pogwarancyjną za 999 zł.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Murciélago łączy najlepsze cechy Lamborghini - ma oldschoolowy charakter i nowoczesną użyteczność.
Wzrost długu i spadek sprzedaży Emiry zmusiły Lotus Cars do zredukowania kolejnych 550 etatów.
Mercedes pobił konceptem AMG GT XX kilka rekordów, aby dowieść jakości swojej nowej technologii EV.
Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?
Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.
Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.
Dni pięciocylindrowego silnika Audi są policzone, a firma chce go pożegnać specjalną wersją RS3 GT.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.
Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.